|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Trenger tips til reisemål i Europa med barn i rullestolEneste jeg vet er at sykehusene her vi er nå er iallfall bra, da vi har prøvd ut både fødeavdeling, gyn.avd og røntgen. Haha.
![]() |
![]() |
#3 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Trenger tips til reisemål i Europa med barn i rullestolAlicante. Nærmere bestemt leie hus på Gran Vista. Der er det svenskspråklig lege i nabohuset og sykehusene er prima.
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til reisemål i Europa med barn i rullestolØsterrike er også en utrolig fin destinasjon. Deilige store innsjøer med badestrender, feks i området rundt Salzburg. Sykehus vet jeg dog lite om.
![]() |
#5 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til reisemål i Europa med barn i rullestolI Amsterdam er sykehusene bra, alle snakker engelsk og på de aller fleste trikker er det egen plass og rampe til rullestol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Trenger tips til reisemål i Europa med barn i rullestol
Ja, var sykehusene i torrevejia vi var på. Og hos et svensk legesenter, jeg kan sende link. Der er der svensker som jobber.
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Trenger tips til reisemål i Europa med barn i rullestol
![]() |
![]() |
#10 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Trenger tips til reisemål i Europa med barn i rullestolJeg vil bare avbefale Barcelona. Der var det vanskelig med barnevogn, det var ikke mulig å ta metro uten å bære.
![]() |
#12 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Trenger tips til reisemål i Europa med barn i rullestolSøsteren min var i fjor i Alicante (eller mulig det var året før) med en vennefamilie, og de hadde to rullestolbarn med digre elektriske rullestoler med seg. Jeg kan få sjekket med henne om hvor de leide leiligheter og hvordan det var i området der de leide med rullestoler. De tok fly ned og flyr en SAS så får de med så mye bagasje de vil av rullestoler og ekstra utstyr. De orker ikke å fly annet enn SAS når de skal ut å fly med gutten sin med alt utstyret og stoler. Det er vel ca. 3000 km å kjøre dit ned. Mener det var det ei venninne av meg sa når de kjørte ned til Torrijeva til leiligheten sin og det er vel ikke langt unna Alicante. Og skal de ut å reise med rullestolgutten sin så har de vært i Spania. Egypt og Tyrkia f.eks. kan de ikke reise. F.eks. i Tyrkia så er det handikapp tilpassede hoteller, men ikke alt rundt og transport. Spania er supert sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Trenger tips til reisemål i Europa med barn i rullestolFint om du vil sjekke, Elisabet. Vi ser for oss å bruke god tid på turen både ned til bestemmelsesstedet og hjem, så avstand er egentlig ikke så viktig.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Trenger tips til reisemål i Europa med barn i rullestolJeg tror jeg ville valgt et sted hvor de snakker godt engelsk bare sånn i tilfelle dere må til lege e.l. Nederland?
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Trenger tips til reisemål i Europa med barn i rullestolHva med å leie hus? Her nede er det jo mange hus til leie, ofte med eget basseng og greier.
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Trenger tips til reisemål i Europa med barn i rullestolDu har sjekket solgården (på Alicante)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Trenger tips til reisemål i Europa med barn i rullestolGubben sier det blir for langt å kjøre til Allicante, så vi begynner helle retning Tyskland og kysten av frankrike, evt Nederland. I grunn samme hvor vi havner, bare det er sol, sommer, sivilisert og og rullestolvennlig.
![]() |
|
|