Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Dømrade plattformlåsing!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-12, 13:40   #1
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dømrade plattformlåsing!

Når man lager en web-basert tjeneste som låser brukeren til én platform, burde man vært pisket med brennmaneter!
Aargh!
Sitter her og setter opp en virtuell Windowsmaskin på laptopen, KUN for å bruke den til 24sevenoffice, fordi partnerne mine syntes dette var en kjempeløsning.
(Gjett hvilket søple-OS de kjører)

Gratulerer til 24sevenoffice for å lage en web-app som funker KUN i internet exploder.

Måtte bare få det ut.

Gammel 08-03-12, 13:42   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dømrade platformlåsing!

Det er så rart at du påstår du bor i Akershus. Jeg tror nemlig du er kollegaen min og sitter to meter fra meg.

Og ja, virtuelle windowsmaskiner er noe herk.

Gammel 08-03-12, 13:45   #3
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kollegaen din høres ut som en fornuftig fyr.

Gammel 08-03-12, 13:46   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare innom for å litt rundt uttrykket "pisket med brennmaneter".

Ellers er windows djevelens verk, men det er kanskje besides the point her. (internet exploder ).

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 13:48   #5
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

At Windows er djevelens verk er jo forsåvidt litt av poenget, sett sammen med at Microsoft er ubestridt mester i å låse folk til egen plattform. (Eller lure andre til å gjøre det samme)

Gammel 08-03-12, 13:53   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mester i å låse folk til egen plattform kan ikke utdeles til andre enn Apple.

Jeg liker windows jeg. Virkelig liker det.

Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 13:54   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Enig! Heldigvis er de som utvikler fagsystem og publiseringsløsning for oss "open minded". Den ene leverandøren utvikler attpåtil alt på Linux :nerd:

Nettjenester for lønn/økonomi etc er aldeles håpløse. Der er det bare IE som funker. Gjerne en urgammal versjon i tillegg.

Gammel 08-03-12, 13:56   #8
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og så jeg som hadde tenkt jeg skulle vurdere 24seven til regnskapsløsning. Da skal jeg ikke det nei.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 13:59   #9
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mester i å låse folk til egen plattform kan ikke utdeles til andre enn Apple.

Jeg liker windows jeg. Virkelig liker det.

Apple er ekstreme, det er det liten tvil om, men hvem er størst?
Hvem er det som totalt dominerer markedet, og hvorfor gjør de det?
Svarene er: "Microsoft", "Microsoft" og "Fordi de har klart å knyte så mange fast i egen platform."
Jeg har jobbet med Windows i snart 20 år, og hater både Windows og Microsoft som pesten.
De som tror det er Microsoft som har stått for innovasjonen innen data må tro om igjen, MS har vært flinke til å ta æren for ting, og har kjørt sin sedvanlige Embrace, extend, extinguish-strategi for å få kontroll over brukere og standarder.

Det Microsoft har gjort er å ødelegge en haug med brukbare standarder, og dermed herpet interoperabilitet over an lav sko.

Gammel 08-03-12, 15:51   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Dømrade plattformlåsing!

Ikke være så humørløs nå. :hersketeknikke:

Win7 er blitt riktig bra syns jeg.

Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 17:47   #11
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er så rart at du påstår du bor i Akershus. Jeg tror nemlig du er kollegaen min og sitter to meter fra meg.

Og ja, virtuelle windowsmaskiner er noe herk.

Harriet - det finnes flere av dem. :viskestemme:

Gammel 08-03-12, 17:53   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet IE er djevelens verk, per def.

Men sir limpalot, du overtalte meg til å bruke chrome, og siste uka har chrome gitt meg verdens sykeste tunga-ut-av-kjeften-tryne med budskapet "Å nei, nå kræsjet vi gitt!" ikke mindre enn sju ganger. Sju.

Hva har du å si til ditt forsvar?

Gammel 08-03-12, 20:51   #13
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg vet IE er djevelens verk, per def.

Men sir limpalot, du overtalte meg til å bruke chrome, og siste uka har chrome gitt meg verdens sykeste tunga-ut-av-kjeften-tryne med budskapet "Å nei, nå kræsjet vi gitt!" ikke mindre enn sju ganger. Sju.

Hva har du å si til ditt forsvar?

At du fortsatt kjører Windows.

Gammel 08-03-12, 20:56   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

At du fortsatt kjører Windows.

Gammel 08-03-12, 21:04   #15
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*liker*

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 22:36   #16
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Og der var det dokumentert: Å innstallere Ubuntu på tom maskin, med alle programmer OG alle oppdateringer, tar vesentlig kortere tid enn å installere de siste 9 oppdateringene på en nyinnstallert Windows 7, uten et program.

Gammel 09-03-12, 08:53   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Og der var det dokumentert: Å innstallere Ubuntu på tom maskin, med alle programmer OG alle oppdateringer, tar vesentlig kortere tid enn å installere de siste 9 oppdateringene på en nyinnstallert Windows 7, uten et program.

Så får det heller være at du må bruke loddebolt for de mest avanserte greiene. Skjermoppløsning og sånn.

Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 09:49   #18
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Windows er etter hvert blitt helt OK det. IE er en helt annen sak, den skyr jeg som pesten.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 09:57   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

At Windows er djevelens verk er jo forsåvidt litt av poenget, sett sammen med at Microsoft er ubestridt mester i å låse folk til egen plattform. (Eller lure andre til å gjøre det samme)

Heh... i forhold til Apple er de bare amatører på en del områder ;-)

Men at noen utvikler en løsning som bare funker i IE er ikke MS sin feil i seg selv, selv om, men utviklernes feil - selv om de har tatt utgangspunkt i en løsning fra MS så får det evt. være deres feil. Og udugelige utviklere finnes det nok av...

Gammel 09-03-12, 10:00   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Heh... i forhold til Apple er de bare amatører på en del områder ;-)

Men at noen utvikler en løsning som bare funker i IE er ikke MS sin feil i seg selv, selv om, men utviklernes feil - selv om de har tatt utgangspunkt i en løsning fra MS så får det evt. være deres feil. Og udugelige utviklere finnes det nok av...

Jepp.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.