Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-12, 15:31   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord

Jeg trenger tips til kule lamper over spisebord i prisklassen kr. 2000 - 5000 (rimligere går det og ) Det er spisestuebord, ikke kjøkkenbord, forresten.

Fint om du, i tillegg til bilde, kan opplyse om hvor man kan får kjøpt lampen og ca pris.

Min lillesøster ønsker seg nemlig ingen kjøpepresang av sin søster til fødselsdagen i år, men at storesøster lager en inspirasjonsgreie til henne for hun finner ikke en lampe hun liker til sitt (og samboerens) nye hus. ...og nei, jeg kan ikke si noe om hvordan det ser ut der for 1) jeg har ikek vært der enda, og 2) det er leeenge igjen til de er ferdige med å pusse opp.

Problemet er bare at storesøster er lite interessert i interiør, og derfor ikke den beste til å gjøre den slags ting. ...men foreldreportalen finnes jo!!!

NB!!! Jeg presiserer; jeg skal ikke kjøpe lampe; jeg skal lage en inspirasjonsting til henne. Sette sammen en presentasjon av en rekke ulike lamper, i ulike stiler med prisantydning og tips om hvor den kan kjøpes.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.


Sist redigert av ~TM~ : 09-03-12 kl 23:32.
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 20:30   #2
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord.

Ingen som har noen gode tips?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 20:35   #3
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord.

Likar ho fargar, eller skal det helst vere nøytralt?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 20:39   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord.

Er det et nytt eller gammelt hus? Siden du skriver pusse opp?
Og vet du noe om hvilke møbler de skal ha med seg inn i huset?

Det er ganske stor forskjell på lamper sånn stilmessig, så noen små hint ville sikkert hjulpet veldig på tilbakemeldingene. :Jupp:

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 20:42   #5
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord.

Jeg kan anbefale mekavi.dk uansett. Dansk firma, og de ga oss utrolig bra service da vi kjøpte to lamper der for noen år tilbake. De sendte til oss i Norge.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 20:43   #6
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord.

Jeg synes denne er veldig fin. http://samlelampe.no/bilder.htm

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 20:54   #7
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord.

PH5. Klassiker, og med nydelig lys. Finnes i flere ulike farger. Koster ca 5000.



__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 21:16   #8
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord

Jeg er litt forelsket i denne, Collage fra Louis Poulsen, finnes i to forskjellige str, og den minste (45 cm) koster vel rundt 5000 (pluss antakelig)

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 21:24   #9
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord

Hvis jeg ikke kjenner stilen, ville jeg hvertfall forsikret meg at den kan byttes.

Jeg synes det er vanskelig nok å finne lampe selv, og hadde ikke turt å kjøpe til andre om jeg ikke viste akkurat hva de ønsket seg.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 23:31   #10
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord

Jeg presiserer; jeg skal ikke kjøpe lampe; jeg skal lage en inspirasjonsting til henne. Sette sammen en presentasjon av en rekke ulike lamper, i ulike stiler med prisantydning og tips om hvor den kan kjøpes.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 01:22   #11
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord

Da kan du ihvertfall ta med en utgave eller to av Kartell FL/Y:



Pris 1700-1800,-

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 00:09   #12
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord

Takk for mange tips! Tar gjerne i mot enda flere.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 13:44   #13
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Hvis jeg ikke kjenner stilen, ville jeg hvertfall forsikret meg at den kan byttes.

Jeg synes det er vanskelig nok å finne lampe selv, og hadde ikke turt å kjøpe til andre om jeg ikke viste akkurat hva de ønsket seg.

...men jeg skal ikke kjøpe lampe! Jeg skal lage en presentasjon med inspirasjon og ideer. Søs ønsker seg nye innspill, hun finner ikke noe hun virkelig liker og står i følge henne selv helt fast.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:07   #14
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord

Maskros fra Ikea, finnes vel i to størrelser den også, gir nydelig mønster på veggene når det lyser i den.


Lampeskjerm fra Tine K, finnes i hvit, grå og beige (?), kr. 2199,- bl.a på Hviit.no Nyyydelig, men de i farger kan slippe ut litt lite lys. Dette er str. XL, finnes også i mindre, om man ønsker like på små lamper også.




Ball fra Watt&Veke (www.wattveke.se), finnes i to størrelser, og i 11 forskjellige farger.



Pendant fly fra samme sted, øøønsker meg!!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:08   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord

Veldig bling-bling da men siden denne typen ikke er vist her så slenger jeg inn et bilde. Søt om man liker den type stil; fra Lisbeth Dahl.:

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:14   #16
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp! Lamper over spisebord

Audiens fra Lampemagasinet, kr. 999,-
Finere i virkeligheten enn på dette bildet (om man liker slike lamper såklart)



Finnes også i sort, begge kommer i to forskjellige størrelser.



Ellers har jeg sett noen fine, helt enkle taklamper med hvit skjerm på Living, men nettsidene der er jo håpløse.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no