|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Tips til ferie i England/Storbritannia/Frankrike med barnJeg forsøkte å se i gamle tråder, men fant ikke så mye så jeg prøver å lage en egen. Vi ser og ser på britisk krim og tenkte litt på å ta årets feriehus/badeferie i England i stedet for Danmark. Jeg har bare vært i London og har ingen anelse om hva man bør se og hvor man bør bo. Jeg elsker den engelske landsbynaturen og de sjarmerende bymiljøene vi ser på filmer, mannen elsker borger og ruiner og historie, poden er opptatt av vikinger og bader gjerne i isvann.
|
|
|
#2 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Tips til ferie i England/Storbritannia/Frankrike med barnAnbefaler York på det varmeste! Der har man vikingmuseet, en diger katedral, masse herlig shopping og god mat.
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Tips til ferie i England/Storbritannia/Frankrike med barnJeg har bodd i York. Det er en super by å feriere med barn i. Og omgivelsene rundt er fabelaktige og barnevennlige. Badeferien man med fordel planlegges til Sør-England, dog. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til ferie i England/Storbritannia/Frankrike med barnOm du ønsker å dra sør har du mye i Hampshire og Dorset. Beulieu er et must for alle bilinteresserte. New Forrest er fantastisk for alle som liker små landsbyer, og ikke minst ponnier. (Alle med commoner rights kan ha hester gående i "skogen") |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tips til ferie i England/Storbritannia/Frankrike med barnHvor flyr man hvis man skal til York? - hvilket selskap, og evnt til hvilken by? Fra Gardermoen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til ferie i England/Storbritannia/Frankrike med barn
Så langt har jeg funnet ut at Norwegian flyr til Manchester. Tror det er nærmeste flyplass? Vet ikke om det er andre selskaper.
|
|
|
#7 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Det tar et par timer med tog fra Manchester til York. Jeg tror at avstanden til Newcastle er omtrent den samme. Flyplassen i Leeds ligger omtrent en halvtime fra York men det spørs om det går direktefly fra Norge. Min svigerinne reiser alltid via Amsterdam når hun flyr til Leeds.
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til ferie i England/Storbritannia/Frankrike med barnTakk for gode tips! Jeg vil gjerne ha flere!
|
|
|
#9 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Selve sentrum er ganske lite, så jeg tror at man bor sentralt nesten uansett hvilket sentrumsnært hotell man velger. Jeg har ingen hotellerfaring fra York. Vi har bodd hos min svigerinne. Og en gang på Ankas guesthouse eller noe lignede. Mange år siden og absolutt ikke noe å anbefale. Særdeles nøktern standard
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Manchester er veldig greit. Direktetog fra flyplass til York sentrum. Det tar omlag to timer. Merk at tog er overraskende dyrt i England, slik at man kalkulerer den utgiften inn i billetten.
Hoteller i York sentrum har en tendens til å være dyre. Guest houses er vanligvis billigere. Det er en masse hyggelige guest houses i området like utenfor bymuren, og da går dere inn til sentrum på 15 minutter, sånn ca. Det går også hyppige busser. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Sv: Tips til ferie i England/Storbritannia/Frankrike med barnHvis du skal velge guest house, trenger du å kjenne igjen dette skiltet: |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Sv: Tips til ferie i England/Storbritannia/Frankrike med barnEllers kan du kikke på mine York-tips i denne tråden. |
|
|
|
![]() |
|
|