Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal dere gjøre i påskeferien?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-12, 20:42   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal dere gjøre i påskeferien?

Påsken er min favorittferietid. Da er våren på vei, det er helligdager uten de store formkravene, og den er lang nok til at man virkelig kommer ut av jobbmodus.

Har dere noen planer for årets påskeferie? Noen spesielle tradisjoner?

Her i huset er påskekrim veldig, veldig viktig. Jeg får med meg alle som går på tv, og leser flere bøker. Påskeegget er også big deal. Ellers er det få tradisjoner. Vi pleier å være hjemme, og i år håper jeg på vårvær og hagearbeid. Det er jo april - så det bør vel ikke være for tidlig?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 20:43   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?

De siste to påskene har vi vært hjemme, og har hatt besøk av svigermor. I år snur vi på flisa, og vi reiser ned til Oslo.

Jeg gleder meg veldig! Jeg har ikke vært nedover siden vi flyttet derfra for nesten 3 år siden, og gleder meg til å se igjen folk igjen!

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 20:44   #3
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

New York m/Washington. Kjenner reisefeberen melder seg, måtte de neste ukene fare avgårde.
Vi var der i fjor også, men jeg tror ikke det blir en tradisjon nei.

(Kilde: youtube.com)

Sist redigert av Fløyel : 11-03-12 kl 20:52.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 20:45   #4
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Male rom i sokkelen og rydde der det evt er snøfritt i Hagen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 20:45   #5
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Hyttetur og jakten på påskeeggene, krim og håndarbeid. Det summerer opp de fast innslagene som ikke er væravhengig. Finvær betyr mye utetid, dårlig vær betyr mye yatzi og kortspill.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 20:46   #6
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Ingen ferie på meg, jeg skal jobbe.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 20:46   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hytta og bypåske halvt om halvt.

Gammel 11-03-12, 20:47   #8
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Vi skal til Danmark en uke. På feriesenter med badeland og lekeland, ungene er i ekstase

Gammel 11-03-12, 20:47   #9
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sørlandspåske på hytta er tradisjon for oss. Også i år. Gleder meg. Vi tar ofte en tur i dyreparken, det er påskeeggjakt, og mat og drikke, turer og kos for store og små. Pleier å være storfamilie - 10 personer til sammen.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 20:49   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi skal på familiehytta på fjellet. Gleder med og håper på fint vær og gode skiforhold.

Vi har ikke så mange tradisjoner, men godt lesestoff, et velfylt påskeegg, samt god mat og drikke hører med. Vi tar fri hele uken og det er utrolig godt med et såpass langt avbrekk.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 20:50   #11
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi planlegger noen dager i Køben, jeg trodde Tivoli skulle være åpent, men det er det ikke. Men, det er nok å se og gjøre, så vi får få med oss Tivioli en annen gang. Ellers blir det hjemmepåske, forhåpentligvis sol og fintvær og tråkking i Oslo og styring og stelling i hagen. Det skal bli godt med noen fridager!

Gammel 11-03-12, 20:53   #12
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal hjem til foreldrene mine, og det blir klassisk påske med egg, krim og antakelig det klassiske sunnfjord-drittværet også.

Hvis noen skulle være misfornøyd med årets påskekrimmer, låner jeg gjerne bort fra mitt etterhvert temmelig store krim-dvd-bibliotek.

Gammel 11-03-12, 20:54   #13
Serafin

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Og ja, i Oslo er planene:
- En dag med "bestis" fra barselgruppa til B.
- En dag hos svoger og svigerinne med barn.
- En natt eller to hos venninne med familie.
- Vitenskapsmuseumet.
- Kjøre Tbane.
- Frognerparken
- Vise B hvor han bodde de to første årene.
- Utallige kaffer fra cafebar! Mange, mange, MANGE!
- Lekeplassturer.

Og helt sikkert mer som vi egentlig ikke har bestemt enda..

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 20:55   #14
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi vil på tur, men klarer tradisjonen tro ikke å bestemme oss. I fjor endte vi i Karibien og året før der på Malta, så jeg har fortsatt håp om at det blir tur.

Gammel 11-03-12, 20:55   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har egentlig fri hver mandag men har byttet den uka så jeg jobber mandag og halve onsdag, så da har jeg fri hele tirsdag, halve onsdag og så helt til onsdagen etter (siden det er planlegginsdag i barnehagen til minste tirsdagen etter påske). Skal bli deilig med ferie, selv om vi bare skal være hjemme. Må spare penger til sommerens ferietur.

Gammel 11-03-12, 20:56   #16
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Uansett hvor vi ender i påskeferien så har vi noen klassikere da. Påskeegg er med, uansett hvor i verden vi er. Påskekrim. Gode bøker generelt, jeg leser alltid mye i påsken. Yatzy.

Gammel 11-03-12, 20:56   #17
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Påsken er bare finest.
Jeg gleder meg så veldig og er som alltid veldig redd for at vi skal bli syke...

Vi reiser til Danmerk hver påske, det har vært en tradisjon de siste åtte (eller var det sju? Eller ni?) årene. Vi skal bo i feriehus i Lalandia i Billund, bade i badelandet og være i Legoland. Og vi gleeeder oss!
Vi skal være borte fem netter i år. Vel hjemme igjen er det snart påskeaften og da har vi påskeeggjakt, hvert eneste år. Det er så kult! Og så ser vi masse film og spiser masse godis og koser oss sammen.
Håper på like flott vær som i fjor!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 20:56   #18
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Ja, si det. Vi er bedt med et vennepar på hyttetur til Hafjell. Men så brakk storebror benet forrige lørdag, så nå vet vi rett og slett ikke. Vi får se ann formens hans etterhvert.

Ellers blir det hjemmepåske. Og klargjøring til det skal bygges ut her.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 20:59   #19
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Skal hjem til mamma og pappa. Ingen andre tradisjoner enn krim krim krim og påskeegg da selvfølgelig.
Skal hjem både første helga for da er brodern hjemme og siste helga. Skal jobbe i påskeuka og da skal gutta være hos pappan.

Gammel 11-03-12, 20:59   #20
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjell, krim, strikking, avslapping. Påsken er favorittferie, for den krever så lite. På hytta tar vi fram den eldgamle påskepynten - hvis den ikke allerede henger der fra i fjor. Ellers er det å ta med mat og påskeegg. Eneste bekymring i år er lite snø på fjellet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.