|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når ingen lukker opp når hjemmehjelpen kommerEn eldre person i familien ble nylig så syk at h*n ikke kunne lukke opp når hjemmehjelpen (privat vaskebyrå, betalt av kommunenn etter vedtak) ringte på. personenn er gammel, enslig og meghet pålitelig i forhold til avtaler. Personen hadde heller ikke mulighet til å ringe, da h*n var for syk.
![]() |
#5 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Når ingen lukker opp når hjemmehjelpen kommerJeg er vant med at man kontakter pårørende evt trygghetsalarm hvis de har det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Når ingen lukker opp når hjemmehjelpen kommerDet skal være klare rutiner på dette, ja. Jeg anbefaler at dere tar kontakt med bestillerkontoret og forteller om hva som skjedde og spør etter disse rutinene. Dette er jo veldig alvorlig og absolutt noe som bør tas opp.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når ingen lukker opp når hjemmehjelpen kommerNøkkel til hjemmehjelpen er jo et godt tiltak? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Når ingen lukker opp når hjemmehjelpen kommer
Veldig mange har jo gitt nøkler til hjemmetjenesten. Men det er jo ikke alle som ønsker at hjemmehjelpen skal ha nøkkel, og da er det jo spesielt viktig at man har rutiner som iverksettes når slike ting som dette skjer.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Hos svigers låste de seg inn ved slike situasjoner og det var en god trygghet for oss pårørende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Når ingen lukker opp når hjemmehjelpen kommerEr det ikke vanlig at hjemmehjelp har tilgang til nøkkel eller telefonnr til nærmeste pårørende?
![]() |
#11 |
Ferdig!
![]() Sv: Når ingen lukker opp når hjemmehjelpen kommerDe som kan låse opp selv har ofte ikke levert fra seg nøkkel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når ingen lukker opp når hjemmehjelpen kommerHjemmehjelpene hos oss ringer inn til oss på kontoret,så får vi hjemmesykepleien som ofte har nøkkel til å reise dit å låse opp. De reiser ikke videre uten å sjekke det opp.Det har heller aldri jeg gjort i hj.spl hvis ikke det var vanlig at pasienten var borte.
![]() |
#13 |
Unik
![]() Sv: Når ingen lukker opp når hjemmehjelpen kommerHjemmesykepleien er ikke inne i bildet. Jeg vet ikke helt hvor ofte personen har besøk fra hjemmehjelp, men det er for hjelp til rengjøring og slikt, ikke personlig stell eller handling eller slikt. Vil tro de ikke pleier å låse seg inn. Mao ikke besøk veldig ofte, vil tippe max 2-4 ganger i måneden.
![]() |
#14 |
Unik
![]() Sv: Når ingen lukker opp når hjemmehjelpen kommerHar sagt til nærmeste pårørende at jeg synes dette må varsles inn/klages på hvis det er rutinebrudd. Nærmeste pårørende er sliten, også pga andre nære pårørende som dirigerer andre vel mye akkurat nå.
![]() |
#15 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Når ingen lukker opp når hjemmehjelpen kommerJeg har tidligere hatt sommerjobb i Hjemmesykepleien og opplevde dette flere ganger. Jeg kan ikke huske at det var noen faste rutiner på hva man gjorde, i allefall ble jeg aldri fortalt dem, men jeg har aldri forlatt hjemmet til noen jeg hadde en avtale med uten at jeg på en eller annen måte fikk kontakt med dem eller vite gjennom andre at de hadde det bra. Vanligvis har det vist seg at vedkommende bare har dratt et sted uten å si i fra.
![]() |
#16 |
Unik
![]() Sv: Når ingen lukker opp når hjemmehjelpen kommerAlarm var i leiligheten, men en slik på veggen som må trykkes på (for høyt i denne sammenhengen uansett). Forrige uke ble den sagt opp og trygghetsalarm bestilt. Noen gæmliser er skikkelig sta.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når ingen lukker opp når hjemmehjelpen kommerJeg vet ikke om det er vanlig med rutiner på det når det kun er snakk om ukentlig eller sjeldnere besøk. Selv har jeg blitt oppringt to ganger av hjemmehjelp når man ikke har fått kontakt, men jeg tror ikke dette er fast rutine, for det har vært mange flere ganger der man ikke har oppnådd kontakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Når ingen lukker opp når hjemmehjelpen kommerDet skal være rutiner for slike i alle hjemmetjenester. Hvorvidt man har det eller faktisk bruker eller kjenner til disse, er en annen sak. Men det skal finnes rutiner, altså. Fortrinnsvis rutiner som beskriver i detalj hva man skal gjøre både hvis man har nøkkel tilgjengelig og hvis man ikke har nøkkel tilgjengelig. Både mangel på rutiner og manglende kjennskap til rutiner hos personalet, er brudd på kvalitetsforskriften.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
![]() Sv: Når ingen lukker opp når hjemmehjelpen kommerEr dette snakk om et privat vaskebyrå, som da ikke hører inn under den kommunale hjemmesykepleien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Unik
Det private vaskebyrået jobber på en avtale, de er leid inn av kommunen for å bedrive hjemmevask som hjemmehjelp.
![]() |
|
|