Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Humanistisk konfirmasjon

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-12, 11:26   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Humanistisk konfirmasjon

Hvor mye koster dette?
I Oslo.

Finner ikke ut av det, men noen her har kanskje vært i gjennom det nylig.

Noen som har erfaringer med de forskjellige kursene?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 11:29   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon

Hva mener du med de ulike kursene? Man går vel på det man sokner til.

Du kan sende en mail til human@human.no for å få vite priser og mer om kurset og leir.

Her fant jeg forresten info om kurset:
http://www.human.no/Seremonier/Human...masjonskurset/

Og om prisene:
http://www.human.no/Seremonier/Human...urset/?index=2

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 11:34   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva mener du med de ulike kursene? Man går vel på det man sokner til.

Du kan sende en mail til human@human.no for å få vite priser og mer om kurset og leir.

Her fant jeg forresten info om kurset:
http://www.human.no/Seremonier/Human...masjonskurset/

Og om prisene:
http://www.human.no/Seremonier/Human...urset/?index=2

Slik jeg har forstått det kan man velge litt kurs alt ettersom om man vil ha helgekurs/samlinger eller kveldskurs.

Priser står det ingenting om på sidene.
Og jeg kan selvfølgelig sende en mail, tenkte bare og høre om noen her inne visste/hadde erfaringer.

Gammel 14-03-12, 11:38   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

2700 koster det her. Fire søndager pluss en helg med rollespill.

Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 11:40   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Takker.
Noen som vet noe om kursene i Oslo da?
Er det delt inn etter bydeler?

Gammel 14-03-12, 11:42   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her avhenger prisen av om foreldrene er medlem av HEF.

Gammel 14-03-12, 13:21   #7
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror vi betalte 2500,- i Tromsø i fjor. Da er ikke foreldrene medlemmer i Humanetisk Forbund. Tror det kostet noen hundrelapper mindre for barn av medlemmer.
Da var det 8 kurskvelder samt en helgesamling, samt en veldig fin seremoni.

Gammel 14-03-12, 13:57   #8
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

2700 koster det her. Fire søndager pluss en helg med rollespill.

Jeg er kursleder i Bodø, men vet ikke noe om pris.
Ville bare si at jeg syns 4 hørtes lite ut. Vi har vel 10 samlinger fra januar til mai. Forresten en utrolig givende jobb og en flott organisasjon

Gammel 14-03-12, 15:57   #9
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har vært på seremonier i Rådhuset i Oslo, og de er veldig flotte. For mange år siden var jeg kursleder også, og HEF har et godt opplegg for kurslederne i forkant av kursene. Den gangen var kursene delt inn etter områder, men de prøvde å blande litt fra ulike skoler. Alle på mitt sted hadde noen kjente og noen fra andre skoler i sine grupper.

Gammel 14-03-12, 19:50   #10
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg er kursleder i Bodø, men vet ikke noe om pris.
Ville bare si at jeg syns 4 hørtes lite ut. Vi har vel 10 samlinger fra januar til mai. Forresten en utrolig givende jobb og en flott organisasjon

Det er forskjellige varianter;
- færre lengre samlinger i helg
- 8-10 samlinger på kveldstid
- leirvariant

og med og uten flyktningrollespill.

Fylkeslagene fastsetter pris basert på hvilken variant de forskjellige lokallagene kan tilby.

Gammel 14-03-12, 16:06   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Den gang jeg konfirmerte meg borgelig (som det het den gang), var det også delt inn etter områder og jeg gikk på kurs på en skole i nærheten.
Nå har jeg bedt om litt mer info fra de.

Gammel 14-03-12, 17:54   #12
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Må vi begynne å tenke på konfirmasjon allerede i år? De konfirmeres neste år.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 18:20   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Påmelding begynner i mai. Greit å ha sanka litt info før det synes jeg

Gammel 14-03-12, 19:10   #14
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Påmelding begynner i mai. Greit å ha sanka litt info før det synes jeg

Ja det er sant. Har spurt Christian flere ganger om de har snakket om det i klassen men han sier nei.

Gammel 14-03-12, 19:48   #15
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prisene varierer fra fylkeslag til fylkeslag, i disse dager samler de informasjon om kurs og tidspunkt og datoer og priser osv. for å legge ut på nett. Men hvis du kontakter fylkeslaget ditt så kan de sikkert si noe om det nå også.

Gammel 14-03-12, 19:55   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Takk for info Acsa.
Satser på at det blir lagt ut noe mer info før påmeldingen starter.

Gammel 14-03-12, 19:56   #17
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Nå begynner det å synke inn at jeg har konfirmant neste år også

Gammel 14-03-12, 20:07   #18
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Standard

Nå begynner det å synke inn at jeg har konfirmant neste år også

Samme her

Nå har jeg sendt mail til sognepresten hos oss og spurt hvordan dette opplegget er. Vi kjenner henne godt og hun var naboen vår før.

Gammel 14-03-12, 20:54   #19
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Samme her

Nå har jeg sendt mail til sognepresten hos oss og spurt hvordan dette opplegget er. Vi kjenner henne godt og hun var naboen vår før.

Er han døpt tror jeg dere automatisk får invitasjon til kirkelig konfirmasjon.

Gammel 14-03-12, 21:39   #20
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Standard

Er han døpt tror jeg dere automatisk får invitasjon til kirkelig konfirmasjon.

Ja han er døpt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.