Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Arv tallerkenserie fra Ikea

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-12, 19:32   #1
fimba
Superaktiv
 
fimba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
Innlegg: 324
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Arv tallerkenserie fra Ikea

Er det noen her som har denne serien? Er det OK kvalitet?

__________________
føyelig
fimba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 20:59   #2
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Arv tallerkenserie fra Ikea

Vi har Arv som hverdagsservise, og kvaliteten er god. Blir slitt etter en stund, men i forhold til pris så forventet jeg det.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 21:05   #3
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arv tallerkenserie fra Ikea

Vi har hatt det i 3,5 år. Ingen synlig slitasje så langt, men middagstallerkenene var så store at skapet ble for grunt.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 22:13   #4
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arv tallerkenserie fra Ikea

Vi har et sett på benken akkurat nå. Vi har nettopp byttet det ut med nytt.
Middagstallerknene er så store at de ikke kan stå rett i oppvaskmaskinen. Utrolig uøkonomisk å vaske det i maskinen. For de måtte legges litt på skrå, med et sett "tagger" imellom. Halverte jo kapasiteten på antall det var plass til.

Også måtte vi flytte de inn i hjørneskapet. De er for store til å stå i de vanlige skapene. Men fine er de!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 23:50   #5
fimba
Superaktiv
 
fimba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
Innlegg: 324
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Sv: Arv tallerkenserie fra Ikea

Så dumt at de er så store!
Hva med asjettene da? Er de store nok til å fungere som middagstallerken?

__________________
føyelig
fimba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 00:15   #6
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arv tallerkenserie fra Ikea

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Vi har et sett på benken akkurat nå. Vi har nettopp byttet det ut med nytt.
Middagstallerknene er så store at de ikke kan stå rett i oppvaskmaskinen. Utrolig uøkonomisk å vaske det i maskinen. For de måtte legges litt på skrå, med et sett "tagger" imellom. Halverte jo kapasiteten på antall det var plass til.

Også måtte vi flytte de inn i hjørneskapet. De er for store til å stå i de vanlige skapene. Men fine er de!

Det Bloppy sa. Bare at de fint gikk i overskapene våre (IKEA).


Opprinnelig lagt inn av fimba, her.

Så dumt at de er så store!
Hva med asjettene da? Er de store nok til å fungere som middagstallerken?

Nei, det synes jeg ikke. Det er kanten rundt som gjør de så store. De dype tallerkenene har jeg brukt som serveringsboller en del, da de også er store.

Vi bruker serviset mest til pent nå (og "finserviset" til hverdags), nettopp på grunn av oppvaskmaskinsproblematikken.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 01:04   #7
fimba
Superaktiv
 
fimba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
Innlegg: 324
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Sv: Arv tallerkenserie fra Ikea

Jeg er på jakt etter nytt hverdagsservise, så jeg har ikke noe fint å bytte det ut med

__________________
føyelig
fimba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 11:28   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arv tallerkenserie fra Ikea

Har hatt det som hverdagsservise i mange år. Blir litt sorte streker på fatene etterhvert, trodde først det var slitt. Dett viste seg at det er striper du får fra bestikkog disse ligger utenpå emaljen. Det fjernes raskt med litt Jif.

Har ikke problemer med plass i skap eller i oppvaskmaskin.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 13:02   #9
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arv tallerkenserie fra Ikea

Lurer på om det må være forskjell på oppvaskmaskiner når jeg leser det dere skriver, for jeg har Arv til hverdagsservise og har ikke opplevd oppvaskmaskinproblematikken.

Jeg er enig i at middagstallerkenene er litt store og ikke minst er de tunge, men de får greit plass på normalt vis i maskinen her.

Jeg veksler på å bruke dette og et annet, men totalt sett er det etterhvert blitt godt brukt og det holder en helt ok kvalitet.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 13:04   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arv tallerkenserie fra Ikea

Jeg har også arv og får uten problem plass i både oppvaskmaskinen og i overskapet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 14:32   #11
fimba
Superaktiv
 
fimba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
Innlegg: 324
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Sv: Arv tallerkenserie fra Ikea

Hm, så rart. Jeg får måle oppvaskmaskina vår da

__________________
føyelig
fimba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 14:40   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arv tallerkenserie fra Ikea

Jeg har en AEG-maskin.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 16:20   #13
Bromle
Aktiv
 
Bromle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 150
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Arv tallerkenserie fra Ikea

Jeg får de heller ikke inn i oppvaskemaskinen

__________________
2003 2006 2010
Bromle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no