|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva kan man forvente av et 5-stjerners hotell?Jeg var en uke i Jordan nettopp. Bodde på 5-stjerners, og det har jeg ikke gjort før. Bortsett fra et veldig ekslusivt cruise i Karibien i fjor. Nå lurer jeg litt på hva man egentlig kan forvente av et hotel med 5 stjerner. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva kan man forvente av et 5-stjerners hotel?Jeg syns ikke de stjernene sier så mye bestandig, og det varierer også mye fra land til land. Det er vel egentlig ikke noen faste kriterier de stjernene settes etter. Men jeg ville forventet litt mer enn det, ja. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kan man forvente av et 5-stjerners hotel?Det er nok ofte antall fasiliteter og ikke selve standard som vises med stjernene. Jeg pleier å sjekke med tripadvisor for å lese hva andre gjester har skrevet om hotellet. Det pleier å gi en god pekepinn, selv om det ikke er 100% vanntett. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva kan man forvente av et 5-stjerners hotel?Jegbodde nettopp på et 5- stjerners hotell i cape town, og det var bare helt suverent. Store rom (63 kvm), nydelig frokostbuffet, treningfasiliteter sjekket jeg ikke opp. Men et nydelig utendørs svømmebasseng med domstoler med myke madrasser. På rommet var det vekkerklokke med iPhonedocking, nespresso kaffemaskin, bluerayspiller. Ja, rett og slett veldig luksuriøst. ( og nei, jeg betalte ikke selv)
|
|
|
#5 |
|
Klar
|
Sv: Hva kan man forvente av et 5-stjerners hotell?Vi pleier som regel å bo på 4* hoteller, og der er det jammen store forskjeller, altså! Eneste fellestrekket har vel vært at det er restaurant på hotellet, og muligens ofte en ordentlig frokost inkludert. Det er gjerne treningssal eller svømmebasseng også, men forfatningen og størrelsen på disse varierer. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva kan man forvente av et 5-stjerners hotel?
Ja, såpass bør det være, synes jeg.
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva kan man forvente av et 5-stjerners hotell?Stjernene settes jo ut i fra forventet kvalitet på hotellene på hvert enkelt reisested. Dermed kan 5 stjerner på et sted, være noe ganske annet enn et annet sted. Men det bør jo uansett være et hotell med bedre standard og fasiliteter enn gjennomsnittshotellene på stedet.
|
|
|
|
#9 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva kan man forvente av et 5-stjerners hotell?Hvis man ikke er fornøyd med det man har betalt for så sier man i fra. Uavhengig av stjerner og slikt.
|
![]() |
|
|