|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Alternativ til pølser i barnebursdagS fyller 2 år og det hele feires mange dager til ende i påsken |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Alternativ til pølser i barnebursdag
Det er helt oppskriftsproblematikken kommer inn. Jeg tenkte på sånne pizzasnurrer. Er det pizzabunndeig og pizzafyll som lages som kanelboller? Eller er det en annen type deig man bruker da? Er de gode kalde eller må de være varme? Tar man ost på toppen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alternativ til pølser i barnebursdagJeg lager litt forskjellig, alt etter hva jeg har i skapet. Du kan ta skikkelig bolledeig også til det da.. (med melk og smør og bare hvete), eller mer grovere pizzadeig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp, bare lag vanlig deig (ha gjerne krydder i deigen) og lag dem som kanelsnurrer. Kan spises både kalde og varme, og dryss litt ost på toppen før du steker dem ja, da blir de best. Pensle evt. med egg først så osten henger fast. Jeg har ost inni også. Mild tacosaus er godt å smøre over deigen før du har på fyllet og ruller sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
Pitapizza var kanskje ENDA lurere. Lage selv kanskje? Blir vel rimelig texas på vårt kjøkken men |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Alternativ til pølser i barnebursdagTil Juniors bursdag i bhg laget jeg pizzasnurrer. Jeg brukte bare vanlig pizzadeig, i stedet for rundstykkedeig. Kjevlet den ut og hadde pizzasaus, (skinke) og ost på. Disse ble så varmet litt i bhg dagen etter.
![]() |
#11 |
Erfaren
![]() Sv: Alternativ til pølser i barnebursdagForresten, til pølseelskere så har jeg også laget snurrer med hel pølse i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bare sær
![]() Sv: Alternativ til pølser i barnebursdagGrillspyd med små kjøttboller, pølser, cherrytomater og marshmallows har vært suksess her.
![]() |
#13 |
I mål
|
Og så varme rett før spising da eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ute på tur
|
Det var jo kjempelurt! Det skal jeg prøve
![]() |
#15 |
Aquarist
![]() ![]() ![]() |
Denne varianten bruker vi også. Den er kjempegod! Gjerne med litt ost i lag med pølsen :sikle: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Rosebud
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
![]() ![]() |
![]() Sv: Alternativ til pølser i barnebursdagSmarteSmelt: Bruker du hele wienerpølser til dette. Hvordan oppfører de seg i stekovnen?
![]() |
#17 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Alternativ til pølser i barnebursdagEt år her ville jenta ha kjøttdeig, spagetti og spagettisaus på sin bursdag i stedet for pølser og pizza, og aldri har jeg sett barna har spist så mye her på noen bursdag, hadde pølser i reserve men det var det ingen som ville ha,
![]() |
#18 |
Erfaren
![]() Sv: Alternativ til pølser i barnebursdagNei ikke wiener... sånne grillpølser (husker ikke navnet i farten) ikke seigt skinn som sprekker... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|