Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gode pannekaker uten melk?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-12, 10:42   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.902
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Gode pannekaker uten melk?

Vi får fire fine førsteklassinger på middagsbesøk i dag og bestillingen sier pannekaker og tomatsuppe. Alt må være melkefritt. Jeg har blandede erfaringer med melkefrie pannekaker og tenkte å høre om noen har en virkelig god oppskrift? Jeg har havremelk og havrefløte i hus. Har også rismelk og kokosmelk. Soyaprodukter utgår også.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 10:46   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Jeg har laget pannekaker akkurat som vanlig, men erstattet melken med ris eller havremelk. Når jeg bruker rismelk, bruker jeg litt mindre enn vanlig siden den er så tynn.
Ungene mine spiser ihvertfall med stor iver

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 10:48   #3
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Jeg har brukt vann og eplejuice, ev. rismelk.
Dersom du bruker vann og eplejuice trenger du minimalt med sukker i.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 10:50   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Det er bare å bytte ut melketypene, ikke verre enn det. Jeg lager hjemmelaget kulturmelk også, men det vet jeg ikke om går uten soya-.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 10:51   #5
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.011
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Havremelk i stedet for vanlig melk og blå Soft i stedet for smør, så går det fint.

Havremelka har nok en del mindre fett, så det kan være lurt å smøre panna mer enn vanlig, så pannekakene ikke setter seg fast.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 11:07   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Jeg synes også havremelk fungerer absolutt best, og blå Soft, ja. (fælt så koordinerte vi er i dag, Luftsslottet. ) Ellers helt som vanlig, blir så bra så.

Men sukker, Kreps77? Jeg bruker ikke sukker i pannekaker overhodet, jeg. Unødvendig.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 11:08   #7
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Men sukker, Kreps77? Jeg bruker ikke sukker i pannekaker overhodet, jeg. Unødvendig.

Ikke jeg heller, men noen gjør. Derfor skrev jeg det jeg skrev. For eplejuice + sukker bli for min del overkill.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 11:09   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Ikke jeg heller, men noen gjør. Derfor skrev jeg det jeg skrev. For eplejuice + sukker bli for min del overkill.

Ja, det blir fryktelig søtt, gitt!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 11:09   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Jeg elsker sukker i pannekakene, så jeg bruker det, men jeg lager aldri pannekaker til middag da, kun som kos og feks. helgefrokost i ny og ne. Og da pleier jeg å lage sånne tykke, amerikanske.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 11:18   #10
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.011
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg synes også havremelk fungerer absolutt best, og blå Soft, ja. (fælt så koordinerte vi er i dag, Luftsslottet. ) Ellers helt som vanlig, blir så bra så.

Men sukker, Kreps77? Jeg bruker ikke sukker i pannekaker overhodet, jeg. Unødvendig.

Great minds, osv.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 13:08   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Great minds, osv.

Jepp.

Jeg ble forøvrig inspirert, så har nettopp lagd pannekaker til meg og vesla på grov og fin spelt, havregryn, blå Soft og havremelk. Godt!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 13:32   #12
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Jeg bruker juice.. Kan ta bruke mindre sukker i de

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 13:40   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.679
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Blå soft er melkefri, sant ja?

*sonderer markedet i påvente av blodprøvesvar for Knerten*

Tittet på den på butikken i går nemlig, og stusset på at det står "laktosefri" på den. Ja, laktosefri er vel og bra, men vi må, dersom barnelegens mistanke stemmer, ha MELKEfritt, ikke LAKTOSEfritt. Og om blå soft er melkefri, så burde det stå MELKEfri, ikke bare LAKTOSEfri, synes jeg.

Etter mitt utrente øye så ingrediensene ut til å stemme med melkefritt, slik jeg mener å huske å ha lest (på nett) at den er, men da synes jeg det er dårlig merking å skrive laktisefritt?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 13:44   #14
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Akkurat det tenkte jeg på her om dagen, Malama! Men jeg sjekket, og den er jo altså helt melkefri, ikke bare laktosefri. Helt enig i at det burde stå melkefritt på.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 13:47   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.679
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

*vurderer på påpeke det til leverandøren*

Det er jo helt idiotisk at det står laktosefri, når den er melkefri. Javisst er den laktosefri da, men det er jo underforstått når den er melkefri. Jeg skulle uansett ikke handle, vi avventer brevet fra sykehuset, men jeg hadde ikke tatt sjangsen på å kjøpe den om jeg skulle, uten å først ha dradd hjem og sjekket på nettet. Det er dårlig kundeopplysning.

(det virker bare så dumt å sende mail til soft-folka med sånn "nå skulle jeg ikke egentlig handle da, siden vi ikke lever melkefritt, men jeg tittet på deres blå soft, og la merke til..."-innledning, det passer bedre med "jeg har nettopp fått brev om at min tre år gamle sønn må leve melkefritt, og forsøker å finne frem i jungelen av varer. I den forbindelse så jeg på deres blå soft, og la merke til...")

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 13:48   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Jepp, kanskje vi skal skrive til leverandøren. Viktig med skikkelig info!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 14:21   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Jeg mailer til produsenter på ukentlig basis. Lurt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 14:31   #18
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Sist jeg kjøpte blå soft sto det uten melk og soya på den. Men det var før sommeren. Har de skiftet pakning nå altså? Jeg synes blå melange er god i ting som skal stekes jeg. Synes soft kan ha litt særegen smak.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 14:34   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.679
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Blå melange er merket uten melk og salt, blå soft er merket laktosefri. Sjekket i går.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 14:36   #20
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode pannekaker uten melk?

Da har de fått ny pakke siste året.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no