Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg skal holde foredrag i morgen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-12, 09:56   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal holde foredrag i morgen

I morgen skal jeg holde foredrag for ansatte i kommunen som jobber med barn og unge med autismespekter diagnoser.

Jeg og spes.peden til Storebror skal fortelle om Storebror, og om hvordan vi jobber i barnehagen og hjemme.

Dette er jo galskap fra ende til annen.

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en ny topp eller noe til i morgen, bare for å få føle meg litt mer vel?

At JEG gjør dette er jo idioti, egentlig.

:angst:

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 10:05   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg skal holde foredrag i morgen

Du, altså. Jeg kan fortelle deg at da jeg i nittenhundreogbrødmangel tok førskolelærerutdannelsen, så kom en mor og hadde foredrag for oss om hvordan det var å være mamma til en autist. Jeg tror faktisk det er det som gjennom hele utdannelsen gjorde størst inntrykk.

Når man skal snakke foran en flokk folk er det greit å føle seg vel sånn at ikke det blir en digresjon i hodet ditt. Kjøp deg en ny topp fordi du fortjener det og pust med magen. Jeg er sikker på at dette kommer til å gå strålende. Bare husk at disse menneskene er der fordi de faktisk er interessert i hva du har og si - det er ikke sånn som det var på ungdomsskolen - at de sitter der fordi de må.

Masse lykke til!

Gammel 22-03-12, 10:14   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempeflott!

For det første, det kommer til å gå kjempefint. Du skal snakke om hva som ligger hjertet ditt nært, og det er bare gøy!

For det andre - det er så utrolig viktig at man får høre fra de som faktisk står i det med begge beina. De ansatte i kommunen kommer, på linje med studentene som D'Arcy nevner, til å huske dette lenge. Det gjør inntrykk - større inntrykk enn om en fagperson skal fortelle om det samme "ut fra boka" fordi det er ekte vare!

Og nettopp av disse årsakene, skal faktisk mannen min og jeg holde foredrag, også i morgen, for tredje gang, blir det vel nå. Vi skal på Rikshospitalet og fortelle legestudenter om hvordan det er, som foreldre, å plutselig befinne seg i en verden hvor du er prisgitt leger og det er barnet ditt det gjelder.

Hvert år har vi i etterkant fått tilbakemelding fra arrangøren av seminaret, at det er vårt foredrag som blir snakket om, som gjør inntrykk og som studentene husker.

Så - lykke til i morgen!

Gammel 22-03-12, 11:55   #4
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal kun snakke om barnehagegreiene, kommer en mor etter meg som skal snakke om det å være mor.

Men jeg skal snakke endel om det å være mor i systemet, om kommunikasjon med barnehage etc.

Lillesøster 09
Gammel 22-03-12, 12:26   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så bra at du gjør dette, serafin!

Gammel 22-03-12, 12:31   #6
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Et par av de tingene som er viktig for meg å få med er at når ped.leder nevnte bekymring på første foreldresamtale ble jeg lettet, for at noen andre endelig så det jeg hadde sett i snart 2 1/2 år. Ikke sint, ikke lei meg, ikke vrang - men lettet. Men at andre foreldre kan reagere på en annen måte.
Og at det er utrolig viktig at kommunikasjonsbok blir brukt, og at til og med småting blir skrevet opp (type, vi snakket mye om tigere i dag), slik at man kan greie å få hode og hale på ting når gutten kommer hjem og forteller at Nina i barnehagen har tiger i fjøset!
Og ÆRLIGHET. Ikke minst ærlighet.

Lillesøster 09
Gammel 22-03-12, 15:38   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Ærlighet vektlegger vi også, i møte med legestudentene - ærlighet og tydelig kommunikasjon, det gjør livet så mye enklere for alle parter.

Som barnehagepedagog, syns jeg du vil ta opp ting som er kjempeviktige! Nå kan jeg bare prate ut fra meg sjøl, men Lillemann sin storebror har også sine utfordringer, og for meg med var det en lettelse da barnehagen satte ord på hva jeg hadde tenkt, men følt meg dum for. Jeg tror mange barnehagepedagoger kvier seg for å ta opp ting som kan føles vanskelig. Jeg har gruet meg til mange samtaler, men i de aller fleste tilfeller, er det blitt en lettere stemning når ting er på bordet, og foreldrene og jar fått rom til å lufte sine tanker og bekymringer. Det er ikke ofte det har skjedd at vi ikke har vært enige i våre observasjoner. Jeg syns derfor det er flott at du, som mor, setter ord på dette.

Gammel 22-03-12, 16:16   #8
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skulle gjerne vært flue på veggen

Gammel 22-03-12, 16:26   #9
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skulle virkelig også likt å høre på deg, Serafin. Jeg tror virkelig det er viktige ting du skal snakke om.

Gammel 22-03-12, 16:38   #10
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så flott at du gjør dette. Lykke til.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 17:19   #11
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Jeg er veldig glad for at dere IKKE skal høre meg.

Jeg er overbevist om at jeg kommer til å dumme meg ut, gitt.

Lillesøster 09
Gammel 22-03-12, 17:22   #12
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du kommer garantert ikke til å dumme deg ut, og jeg skulle også ønske jeg var flue på veggen. Jeg synes det er utrolig interessant og lærerikt og høre om autismespekteret. Ønsker deg lykke til, og kjøp deg en ny topp så du føler deg flott!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 17:29   #13
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

At JEG gjør dette er jo idioti, egentlig.

Nehei! Slike erfaringer er jo virkelig gull verdt. Så bra at du gjør det.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 21:50   #14
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Dette kommer til å gå veldig bra, det er jeg helt sikker på! Vær stolt av deg selv som gjør dette.

Gammel 22-03-12, 22:00   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Wow! Gleder meg til å høre hvordan det gikk. Så flink du er. Tøff!

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 09:42   #16
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mamma til autist jeg og men selv om jeg tenker vi er de rette til å holde slike foredrag så hadde jeg aldri kunne gjort det selv.

Gammel 23-03-12, 09:47   #17
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Dette er jo noe du virkelig kan, og de som hører på trenger og ønsker både input fra virkeligheten og en annerledes foreleser.

Jeg hadde et liknende oppdrag på onsdag, og var skikkelig spent på forhånd. Men det gikk jo bra jo, og det viste seg at studentene var sulteforet på fortellinger fra virkeligheten.

Lykke til i dag!

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 15:09   #18
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Det gikk kjempebra, og vi fikk kjempemasse skryt etterpå.

Var helt utslitt etterpå, så når jeg kom hjem var det bare å hive i seg litt mat, også har jeg sovet en time.

Utrolig deilig nå å vite at jeg faktisk gjorde det!

Lillesøster 09
Gammel 23-03-12, 15:19   #19
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Så bra!

Gammel 23-03-12, 15:22   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Så gøy at det gikk bra!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.