Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefal meg en vaskemaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-12, 23:31   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Anbefal meg en vaskemaskin

Vaskemaskinen min takket for seg på torsdag. Den er 6 år gammel, og sikringen går uansett hvilken program jeg prøver meg på. Så jeg vasker foreløpig hos mine foreldre noen hundre meter unna.

Så ble tanken luftet at kjæresten (som nok flytter inn i løpet av året) kunne ta sin maskin til meg. Han er her så pass ofte at det hadde ikke blitt store problemer for han eller meg (han bor alene, har ikke barn). Var jo dumt om jeg kjøpte ny nå...

Vel, på mandag takket maskinen hans for seg! Noe har trolig røket og det luktet svidd. Den er 10 år gammel. Så nå er det ikke så dumt å kjøpe en ny, faktisk ganske viktig.

Jeg har hatt en UPO maskin, kombinert vask og tørk. Jeg har brukt tørk så pass lite både fordi jeg føler jeg ikke har trengt og fordi den var treg til å tørke. Jeg hadde da hatt barn i 7 år da uten å savne tørketrommel, så den nye trengs ikke være kombi. Dessuten er det mulig jeg kan ominnrede vaskerommet senere så det blir plass til egen tørketrommel. Kjæresten har hatt vanlig vaskemaskin, også UPO

Jeg (vi) har noen ønsker:

minst 7 kg kapasitet (det er det jeg har hatt nå)

"Dagligvask"-type program til 40 og 60 grader som tar max 1,5 time

Hurtigvask (max 30-40 minutter)

Pris: helst under 5000 kr (kan gå litt over, men helst ikke)

Sentrifugehastighet er ikke så nøye. Har hatt 1200 og det har aldri vært noe problem.


Noen som har kjøpt nylig eller har noen å anbefale? Har Elkjøp, Expert og Euronics i nærheten og Lefdal litt lenger unna.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 00:09   #2
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.637
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Denne har vi på hytten, og den har vært finfin, egentlig. Mange fine programmer er bra, spesielt kortprogrammer, og høy sentrifugehastighet er bra hvis der man ikke har tørketrommel.

http://www.elkjop.no/product/hviteva...kin-ewp166100w


Men: Selv hadde jeg lagt til litt mer og heller strukket meg for å få denne:

http://www.elkjop.no/product/hviteva...kin-w-1614-nds

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 00:09   #3
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Jeg kjøpte nylig en Samsung vaskemaskin, mulig det er denne, med 8kg kapasitet og 1600 omdr. Elsker den! Den har kortprogram på ned til 15 min, super energiklasse, eco-buble, program for uteklær, man kan stille inn antall skyllinger osv osv.
Og så er den fiiin å se på.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 02:02   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.530
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Jeg er meget godt fornøyd med min Bosch Maxx, den har ruslet og gått i sju år nå, og vært med på tre flyttinger så litt tåler den jo. Vet ikke hva den koster nå, men den gang kjøpte jeg på Elkjøp for rundt fire tusen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 06:58   #5
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Etter å ha prøvd "alt" av vaskemaskiner, er jeg endelig i havn med min Miele. Det er nesten gøy å vaske klær. Jeg har ikke det eksakte modellnavnet i hodet, men kan jo nevne at alle jeg kjenner som har Miele, er strålende fornøyd.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 07:20   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Vi er veldig fornøyd med Electrolux. Jeg kan stille den varigheten jeg vil ha på de forskjellge programmene, og håndvaskull vaskes fint på ullprogrammet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 13:28   #7
2barnsmamma
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 23
2barnsmamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Dette var en interessant tråd. Vi skal også ganske snart kjøpe ny vaskemaskin. Vi har sett på denne Siemens vaskemaskin: http://www.elkjop.no/product/hviteva...kin-wm16s772dn

2barnsmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 13:32   #8
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Jeg anbefaler både Miele og AEG/Electrolux egentlig. Ikke upo.

Det som er viktig er vel hva du bruker maskinen til. Den bør være børsteløs (men det er de fleste). Hvor mye maskinen tar, tidsinnstilling, stor åpning, ullprogram osv.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 16:42   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

2barnsmamma: denne har vi, men ikke testet ennå(pusser opp vaskerom):
http://www.elkjop.no/product/hviteva...kin-wm16s772dn
Fikk den anbefalt på Lefdal, koster litt mer enn det du var ute etter,
men den skal være veldig bra og tar opp til 8 kg.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 17:11   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi er veldig fornøyd med Electrolux. Jeg kan stille den varigheten jeg vil ha på de forskjellge programmene, og håndvaskull vaskes fint på ullprogrammet.

Samme her. Den jeg har tar ni kilo tror jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 18:04   #11
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Vi har forgjengeren til den flere har vist til fra Siemens. Har vel hatt den i 5 år nå tenker jeg og vi er kjempefornøyde! 1600 omd gjør at ting tørker raskt og 8 kilo kapasitet er deilig når man har unger.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 18:11   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.590
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Kjøpte ny i fjor da den gamle tok kvelden. Har en Miele, veldig fornøyd. Den har nok falt i pris etter at jeg kjøpte den. Husker ikke modell.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 23:27   #13
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Det vinglete-umulig-å-bestemme-seg paret var på 4 butikker på lørdag, og fikk 4 forskjellige anbefalinger, til og med innen samme kjede. Det hjalp ikke akkurat på.

Vi fant fort ut at vi trolig syntes det var ok å gå opp til ca 6000 kr. Og foreløpig heller vi mot denne fra Elkjøp (som bikker litt over grensen vår). Flere anbefaler Electolux, og ingen advarer mot electrolux. Vi liker at vasketiden kan reguleres i flere trinn, siden vi ofte har "halvskitne" klær", men samtidig kan ha grisete treningsklær (eller han, ikke meg...). 8 kg var også en pluss. Vi tar en siste kikk i morgen.

Ellers fikk vi anbefalt Panasonic, Asko, Siemens og Samsung. Vanskelig for to supernøye nølere.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 07:44   #14
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Vi kjøpte miele 1614 som er linket til lenger oppe i tråden nå i januar og er veldig fornøyd. Betalte bare 5000 for den på lefdal. Hadde Aeg før som også var god.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 09:29   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Veldig fornøyd med Siemens. En av toppmodellene med alskens programmer, blant annet et skikkelig bra ullprogram som behandler selv den fineste ull aldeles nydelig, 1400 o/m, kortprogram på 15 min, kapasitet på 8 kilo og mulighet til å velge miljøvennlig versjon av alle programmer.

http://www.tretti.no/hvitevarer/vask...ens-wm14s464dn

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 10:08   #16
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Jeg tror det er denne vi har. Veldig fornøyd.

http://www.elkjop.no/product/hviteva...skin-ewf167320

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 10:15   #17
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Jeg kjøpte Samsung Eco Bubble på Elkjøp på lørdag. Litt over budsjettet ditt med sine 6999. Men 8 kg kapasitet og der ut til å være en flott maskin.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 10:35   #18
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Jeg kjøpte nylig en Samsung vaskemaskin, mulig det er denne, med 8kg kapasitet og 1600 omdr. Elsker den! Den har kortprogram på ned til 15 min, super energiklasse, eco-buble, program for uteklær, man kan stille inn antall skyllinger osv osv.
Og så er den fiiin å se på.

Vi har og Samsung - love, love, love!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 15:09   #19
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.037
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en vaskemaskin

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Det vinglete-umulig-å-bestemme-seg paret var på 4 butikker på lørdag, og fikk 4 forskjellige anbefalinger, til og med innen samme kjede. Det hjalp ikke akkurat på.

Vi fant fort ut at vi trolig syntes det var ok å gå opp til ca 6000 kr. Og foreløpig heller vi mot denne fra Elkjøp (som bikker litt over grensen vår). Flere anbefaler Electolux, og ingen advarer mot electrolux. Vi liker at vasketiden kan reguleres i flere trinn, siden vi ofte har "halvskitne" klær", men samtidig kan ha grisete treningsklær (eller han, ikke meg...). 8 kg var også en pluss. Vi tar en siste kikk i morgen.

Ellers fikk vi anbefalt Panasonic, Asko, Siemens og Samsung. Vanskelig for to supernøye nølere.

Ser ut som min det der. Er greit fornøyd altså, bare Elektrolux kan sende med den hersens justeringsnøkkelen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no