|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
heimføing
|
![]() Flere kvinner i brannvesenet - for å gi omsorg!Kom over denne, om at de ønsker seg flere kvinner i brannvesenet.
Så kvinner er altså bedre på omsorg enn menn, sånnn by default? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Flere kvinner i brannvesenet - for å gi omsorg!Eh... Kjenner jeg ble litt sånn... Eh... tom for ord.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Flere kvinner i brannvesenet - for å gi omsorg!Jeg burde brukt denne smileyen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Flere kvinner i brannvesenet - for å gi omsorg!
Joda, menn må jobbe i barnehage for å sørge for litt fysisk fostring for de mer motoriske guttene.
![]() |
#5 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flere kvinner i brannvesenet - for å gi omsorg!Ikke at dette er overraskende, men jeg blir allikevel oppgitt.
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Flere kvinner i brannvesenet - for å gi omsorg!Åh.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Flere kvinner i brannvesenet - for å gi omsorg!Det er veldig utbredt å tro at kvinner er noe bedre omsorgspersoner enn menn, og for å være helt ærlig så har jeg noe av det samme inntrykket ut fra egne erfaringer. Jeg kan ikke vise til vitenskapelige undersøkelser som beviser eller motbeviser inntrykket mitt, og kanskje er vi ikke flinkere i det hele tatt, men kun preget av forventninger og normer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg utdyper litt ved å si at jeg oppfatter kvinner som generelt og "naturlig" mer opptatt av andres ve og vel enn menn. Ikke alle kvinner, og også mange menn, men flest kvinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Flere kvinner i brannvesenet - for å gi omsorg!Jeg har jo snart enm doktorgrad i varme hender, og synes at brannmenn er dritkjekke så kanskje jeg skal slutte å
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Flere kvinner i brannvesenet - for å gi omsorg!Provosert her også.
![]() |
#12 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Flere kvinner i brannvesenet - for å gi omsorg!Jeg vil gjerne få omsorg av en (kjekk) brannmann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Flere kvinner i brannvesenet - for å gi omsorg!Jesus, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
![]() Sv: Flere kvinner i brannvesenet - for å gi omsorg!Nå sjekket jeg, og de fysiske kravene virket mye enklere enn jeg trodde. Det er jo absolutt ingen grunn til å senke slike krav for at kvinner skal klare dem. Det eneste gjelder punktet "yrkesrelatert test bæring av person og vinsj", men det bør vel helst enhver klare, som nevnt i forrige post. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Klar
|
![]() Sv: Flere kvinner i brannvesenet - for å gi omsorg!Sitat sjef i sivilforsvaret på siste dag av 3 slitsomme uker med trening i brannslokking, førstehjelp og ettersøk midt på kaldeste vinteren: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hahaha! Den var kjent (men mange år siden nå, heldigvis). |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Flere kvinner i brannvesenet - for å gi omsorg!Han der karen i DRBV har jo ikke peiling... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|