Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Språkforvirring, dustemann og lettlurt meg …

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-12, 22:51   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Språkforvirring, dustemann og lettlurt meg …

Jeg og min datter sitter en ettermiddag og sender til hverandre på Draw free på telefonene våre. Nå skal det sies at jeg ikke er verdens flinkeste i engelsk, og på det aktuelle tidspunkt så har hjernen gått litt i lås også.

Vi tegner i vei, men så kommer jeg til et punkt hvor jeg bare får opp ord jeg enten ikke vet hva er, eller ord som jeg ikke ser jeg klarer å lage en fornuftig tegning til. jeg slår spillet av og på for å få nye ord, og der...endelig et ord som sier meg noe...

Jeg kjenner jeg er litt i tvil på ordet. Det ligner veldig, men ikke helt. Jeg burde jo tatt signalene der og da, men i stedet så skriver jeg på et ark som jeg viser mannen. Jeg skriver "ordet=undulat?". Og han bekrefter med stor overbevisning. Tvilen ligger i meg ennå, men hallo...mannen sa jo ja, så jeg tegner noe som skal forestille en undulat.

Jenta får tegningen og etter litt om og men så sporer hun inn på ordet undulat. Hun nøler veldig, så jeg sier ja, det ER en undulat. Jammen mamma, jeg kan jo ikke skrive "budgie" med de bokstavene her...sier hun.

Det er da jeg skjønner at mannen har lurt meg, og et raskt blikk bort på han sier meg at han holder på å dø av latter.

Jeg lærte to ting her:

1: Det engelske ordet for undulat er budgie, og ikke WEDGIE...
2: Bruk google og ikke mannen når jeg er i tvil om et ord...

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 22:56   #2
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Språkforvirring, dustemann og lettlurt meg …

Gammel 30-03-12, 23:18   #3
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 23:35   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Gammel 30-03-12, 23:39   #5
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

budgie, wedgie, ah, mye det samme!

Gammel 30-03-12, 23:43   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

budgie, wedgie, ah, mye det samme!

Jeg synes ikke det var det samme da nevnte dustemann skulle _vise_ meg hva wedgie egentlig betydde...

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 00:37   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 31-03-12, 07:04   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 31-03-12, 08:18   #9
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.