Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Thessaloniki

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-12, 20:44   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Thessaloniki

Skal kanskje dit en tur i september og har aldri vært der. Så er det noen som kan anbefale hotell, restaurat eller har andre gode tips så setter jeg pris på det. Er det en ok by for noen dager? Og sånn ellers, er det badetemp i Hellas i midten av september?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 21:51   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thessaloniki

Vi var i Chalkidiki rett sør for Thessaloniki. Mener det var i september. Det var helt i grenseland sa de som bodde der, men vi badet og solte oss vi.
Tror det var i september ja, men kanskje det var tidlig i måneden da. :hjelpsom:

Vi bodde på Porto Carras, et nydelig sted.

Gammel 03-04-12, 22:25   #3
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Vi var i Chalkidiki rett sør for Thessaloniki. Mener det var i september. Det var helt i grenseland sa de som bodde der, men vi badet og solte oss vi.
Tror det var i september ja, men kanskje det var tidlig i måneden da. :hjelpsom:

Vi bodde på Porto Carras, et nydelig sted.

Var det hotellet Meliton Beach dere bodde på? Der jobbet jeg faktisk så langt tilbake som på 80 tallet (Urgammel) Da var alt nokså nytt og flott. Området Porto Carras som forøvrig ligger like ved den lille byen Neos Marmaras er oppkallt etter en da kjent skipsreder. John Carras. En litt sånn Onassis type.
Tidlig i september skal det være bra temperaturer der. Tror jeg må tilbake dit engang.

Mulig Hi mente å bo i selve Thessaloniki. Da blir dette nokså langt unna.

Sist redigert av Michelle : 03-04-12 kl 22:32.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 22:27   #4
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Kom på nå at området har vært omtalt før
http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=94048

Gammel 03-04-12, 22:44   #5
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hotellet var vel et av tre like på rad og rekke. Vi bodde på det med spa nederst. Og det lå lengst unna den lille landsbyen vi pleide å dra til.

Blir nok uaktuelt hotell for Hi ja, det var ganske langt å kjøre. Var det 20 mil tro? Men temperaturene er sikkert ikke så enormt forskjellige?

Lurer på om jeg har nevnt hotellet en gang for lenge siden, og at du da fortalte om da du jobbet der. Skulle gjerne tatt turen igjen. Fantastisk område altså!

Gammel 03-04-12, 22:55   #6
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Lurer på om jeg har nevnt hotellet en gang for lenge siden, og at du da fortalte om da du jobbet der. Skulle gjerne tatt turen igjen. Fantastisk område altså!

Ja du har det og jeg kom plutselig på at jeg fortalte noe jeg har fortalt før
Skulle igjen til å skryte av mitt møte med den berømte skipsrederen men oppdaget at jeg altså¨har gjort det før

Gammel 03-04-12, 23:08   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Gammel 03-04-12, 23:40   #8
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Vi bodde der en natt i fjor på vei til Toroni hvor vi var på husbytteferie. Det var i august og vi hadde stort sett mellom 35 og 3 grader. Jeg vet ikke hvordan det er å være der i mange dager, men antar at det er en del å ta seg til. Det err vel forresten en havneby, men jeg tror ikke det er noe strandsted.

Vi bodde som sagt i Toroni og derfra var det kort vei til Neo Marmaris. Koselig by!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 09:42   #9
Christa

Christa sin avatar

Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Ingen som har vært i Thessaloniki over flere dager?

Og takk for svar dere!
Har lest den tråden du linket til Hillary.

Gammel 04-04-12, 13:32   #10
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har vært der på konferanse, altså ikke egentlig som turist. Jeg husker at maten var bedre enn mye jeg har smakt i Hellas, men det gir seg vel selv utenfor de verste turiststedene,og med grekere som veivisere. Ellers husker jeg at trafikken var temmelig hektisk, typisk storby. Og så har jeg aldri i mitt liv vært så søkkvåt av regn som jeg ble den dagen himmelen plutselig åpnet seg.

Lite nyttig, mao.

Gammel 06-04-12, 13:25   #11
Christa

Christa sin avatar

Standard

Takk for svar!

Nå ser det ut som det blir et valg mellom Thessaloniki og Barcelona. Og da håper jeg det blir Barcelona. Vi får se.

Gammel 06-04-12, 13:59   #12
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Barcelona er i hvertfall mer turistvennlig, og det er veldig fint der, med mye å se på, så du er heldig dersom det blir tur dit.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.