Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

P-pille-paranoia

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-06, 00:29   #1
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

P-pille-paranoia

For ca et år siden så jeg et intervju med en kvinnelig svensk forfatter på TV, som mente at p-piller i fremtiden ville bli brukt av de ressurssvake og mindre opplyste kvinnene. Hun kunne fortelle at de kunstige hormonene i p-piller har vanskelig for å bli brutt ned i naturen og at en til og med kan finne dem igjen i planteriket vårt. Desverre fikk jeg bare med meg halve programmet og har etter dette sett liten konstruktiv debatt rundt temaet.
Jeg har ofte en følelse av at det nærmest drives en p-pillepropaganda i Norge. Så lenge en ikke har håndfaste bevis for store negative effekter av p-pillebruk, så er det et godt våpen i kampen mot uønskede tenåringsgraviditeter. Det er et så godt våpen at en driver ensidig positiv omtale og snakker vekk eller bagatelliserer bivirkningene. Jeg tror det til syvende og sist bunner ned til et økonomisk spørsmål.
Er det jeg som er konspiratorisk og paranoid eller har flere tenkt i de samme baner?

Sist redigert av AprilRyan : 01-10-06 kl 00:41.
AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.