|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?Jeg tror absolutt ikke du er alene om den følelsen, gitt! Hvis du lager en spørreundersøkelse blant de jevne lag av folket, er jeg ganske sikker på at en temmelig stor andel deler din oppfatning. Selv strever jeg litt med å kose meg på ski overhodet - jeg ser bare på det som en grei alternativ treningsform i ny og ne.
![]() |
![]() |
#3 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?Jeg har ikke hatt ski på beina på nesten 20 år. Jeg likte ikke å gå på ski da jeg var barn heller. I verken bra eller dårlig vær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?Det handler vel om hvor ille man synes det er med dårlig vær og tungt føre? Jeg plages som regel ikke av det (så lenge jeg kan komme inn etterpå, og slipper å bo i telt), og synes det er godt å være ute og i litt bevegelse uansett. Det kan til og med gi en liten ekstra spiss på turen hvis det er litt tungt og vanskelig å komme seg frem. Det har ikke noe med at jeg "må" noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Off with their heads!!
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Steinkjer
![]() |
![]() Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?Jeg har ikke ski. Jeg misliker bortoverskigåing så sterkt at jeg ikke helt finner ordene for det..Eneste positive er når turen er ferdig, man er hjemme og sitter med beina på bordet og er varm igjen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?
Ja, den ser jeg jo. Men hva synes du er verst? Fryser du når du er ute? Har du langrenn- eller fjellski? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?Jeg liker veldig godt å gå på ski, men ikke i all slags vær. Er det ufyselig vær gidder jeg ikke å gå på ski, da er det hytta og en god bok som gjelder. Om andre vil ut på ski uansett vær, så be my guest. Svigers skjønte ikke det konseptet de første årene og synes nok jeg var merkelig, men de synes nok det var hyggelig å komme hjem fra skitur til varm hytte.
![]() |
#8 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?Jeg har en mor som alltid skal ut på tur, uansett vær. Alltid. Hun har enorm glede av det, man da vi barna var små, fant ikke akkurat vi noen glede i det. Ble vi ikke med på tur fordi været var dårlig, ble ikke akkurat stemningen god. Så ut måtte vi. Hun mente det jo godt, men glemte å innse at ikke alle synes det er supert med snøen piskende i ansiktet på tur, ei heller at alle synes det er nødvendig med langtur hver dag forat det skulle være en mening med påskeferien.
![]() |
#10 |
Ok. Da har jeg ingen gode råd, jeg er bare enig med deg og må trekke tilbake det jeg skrev først. Snø som pisker skikkelig i ansiktet og fullstendig mangel på sikt får meg til å holde meg inne hvis jeg kan velge. :med-pyse: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?Jeg har overhodet ingen skiglede - jeg har ikke gått på ski siden jeg var barn, og da var jeg dårlig til det.
![]() |
#12 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() |
#13 |
Det gjør meg ingenting å være ute når det regner (av en eller annen grunn liker jeg å løpe i regnvær, for eksempel), og som nevnt over er det lite som gjør at jeg ikke synes det er fint å være ute på tur av vær og forhold så lenge man får komme inn etterpå - men slik Hattifnatten og Ruslebiffen beskriver, med virkelig null sikt og snø piskende i ansiktet gjennom hele (lang-)turen, da legger jeg inn årene. Jeg skjønner jo at andre kan synes det er greit, men jeg står gjerne over og blir inne med beina på bordet og drikker vin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?Jeg syns det er deilig å gå på ski, om sola stråler, det er vindstille og silkeføre, og jeg har ski som hverken glipper eller kladder.
![]() |
#15 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?Snø som pisker i ansiktet er ikke stas, nei.
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
"Man veit ikke hva uvær er, før man har fått ei hagleskur i fjeset - i orkan styrke!"
![]() |
#17 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?Her finnes heller ingen skiglede, har ikke eid ski siden barneskolen eller noe. Det begynner å bli noen år siden. Etter den gang har jeg hatt slalomski på beina 2 ganger, that's it. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Hvorfor i det hele tatt lete etter gleden i slikt? Fysj nei takk. Jeg liker heller ikke ski, og jeg ser ærlig talt ikke problemet i å være nordmann og ikke like ski. Hvorfor skal man måtte like ski bare fordi man er født i Norge? Pffft! Jeg liker andre ting!
![]() |
#20 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?Blir som å trene. Av og til har en ikke lyst til å gå ut i drittværet, men du, så deilig det er å kjenne at kroppen virker. Ikke minst er det godt etterpå. Men det blir ikke mange mil, å være utslitt og gå i piskende snø og motvind er mer tungt enn gøy.
![]() |
|
|