Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-12, 10:56   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

.....

Sist redigert av Guava : 06-04-13 kl 12:28.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:01   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Jeg tror absolutt ikke du er alene om den følelsen, gitt! Hvis du lager en spørreundersøkelse blant de jevne lag av folket, er jeg ganske sikker på at en temmelig stor andel deler din oppfatning. Selv strever jeg litt med å kose meg på ski overhodet - jeg ser bare på det som en grei alternativ treningsform i ny og ne.

Gammel 06-04-12, 11:03   #3
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke hatt ski på beina på nesten 20 år. Jeg likte ikke å gå på ski da jeg var barn heller. I verken bra eller dårlig vær.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:07   #4
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det handler vel om hvor ille man synes det er med dårlig vær og tungt føre? Jeg plages som regel ikke av det (så lenge jeg kan komme inn etterpå, og slipper å bo i telt), og synes det er godt å være ute og i litt bevegelse uansett. Det kan til og med gi en liten ekstra spiss på turen hvis det er litt tungt og vanskelig å komme seg frem. Det har ikke noe med at jeg "må" noe.

Men jeg skjønner ikke helt poenget med å jobbe med å like å gå på tur i dårlig vær hvis man ikke liker det i utgangspunktet. Har jeg lyst til å være inne i påska (og det har jeg), så er jeg det med god samvittighet.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:08   #5
PåskeHeksa
Off with their heads!!

PåskeHeksa sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Steinkjer
PåskeHeksa er litt kul
Standard

Jeg har ikke ski. Jeg misliker bortoverskigåing så sterkt at jeg ikke helt finner ordene for det..Eneste positive er når turen er ferdig, man er hjemme og sitter med beina på bordet og er varm igjen..
Gi meg et akebrett så er jeg happy camper, men tving meg ikke til å stolpre rundt som en full gjøk med planker på beina..Heldigvis er Trassapa av samme formening-hun hater skiene sine, og har faktisk gjemt dem for å slippe å bruke dem!!

PåskeHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:14   #6
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Når så mange rundt meg tydeligvis liker det så hadde det vært litt fint å finne bare litt glede i det selv også.
Vi tilbringer litt tid hos svigers og det er det ikke mye annet å finne på. Blir ganske lei av husets fire vegger, men det er enn så lenge bedre enn skiturene ute i kulda.

Jeg skulle jo også ønske at turen i går hadde vært bare bittelitt mer lystbetont. Det hender at jeg må bruke ski i jobbsammenheng og bare littegrann mer glede hadde vært fint.

Ja, den ser jeg jo. Men hva synes du er verst? Fryser du når du er ute? Har du langrenn- eller fjellski?

Gammel 06-04-12, 11:15   #7
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker veldig godt å gå på ski, men ikke i all slags vær. Er det ufyselig vær gidder jeg ikke å gå på ski, da er det hytta og en god bok som gjelder. Om andre vil ut på ski uansett vær, så be my guest. Svigers skjønte ikke det konseptet de første årene og synes nok jeg var merkelig, men de synes nok det var hyggelig å komme hjem fra skitur til varm hytte.

Jeg synes ikke du trenger hjelp til å finne en glede ved skiturer, virkelig ikke.

Gammel 06-04-12, 11:16   #8
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en mor som alltid skal ut på tur, uansett vær. Alltid. Hun har enorm glede av det, man da vi barna var små, fant ikke akkurat vi noen glede i det. Ble vi ikke med på tur fordi været var dårlig, ble ikke akkurat stemningen god. Så ut måtte vi. Hun mente det jo godt, men glemte å innse at ikke alle synes det er supert med snøen piskende i ansiktet på tur, ei heller at alle synes det er nødvendig med langtur hver dag forat det skulle være en mening med påskeferien.

På grunna av dette likte jeg ikke friluftsliv som barn, og jeg skulle bli voksen før jeg satte pris på turer igjen. Da kunne jeg jo velge selv om jeg skulle ut eller ikke. Jeg er nå veldig glad i å være ute i friluft, spesielt på fjellet, og det gjør meg heller ingenting om det blir ruskete vær på turen. Men jeg er et utpreget godværsfriluftsmenneske, og planlegger aldri langturer i drittvær.

Gammel 06-04-12, 11:19   #9
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg finner null glede i ski uansett vær, så da holder jeg rett og slett ikke på med slikt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:21   #10
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Standard

Jeg synes snøen som pisker mot ansiktet er verst. Jeg fryser ikke andre steder og jeg har greie ski (tilgang på både langrenn og fjellski). Jeg har også tilgang på profesjonell skismører om jeg skulle trenge det.
Det er opplevelsen av å gå der i snøføyke med dårlig sikt og snø mot ansiktet som er kjip tror jeg. "Meningen" med å gå ute på ski i sol ser jeg. Da er det sola som er trekkplasteret og det å se på den vakre naturen. Skiene blir bare et nødvendig onde som kan bringe meg dit.

Ok. Da har jeg ingen gode råd, jeg er bare enig med deg og må trekke tilbake det jeg skrev først. Snø som pisker skikkelig i ansiktet og fullstendig mangel på sikt får meg til å holde meg inne hvis jeg kan velge. :med-pyse:

Gammel 06-04-12, 11:23   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har overhodet ingen skiglede - jeg har ikke gått på ski siden jeg var barn, og da var jeg dårlig til det.

Men jeg kan forstå folk som vil på skitur i all slags vær likevel, for selv er jeg glad i å tur i all slags vær. Jeg kan like godt å gå en lang tur i skikkelig regnvær. Jeg liker selve gåinga og det er utrolig deilig å komme hjem igjen og ta et varm bad etterpå.

Gammel 06-04-12, 11:29   #12
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg har ikke hatt ski på beina på nesten 20 år. Jeg likte ikke å gå på ski da jeg var barn heller. I verken bra eller dårlig vær.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:35   #13
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg har overhodet ingen skiglede - jeg har ikke gått på ski siden jeg var barn, og da var jeg dårlig til det. Men jeg kan forstå folk som vil på skitur i all slags vær likevel, for selv er jeg glad i å tur i all slags vær. Jeg kan like godt å gå en lang tur i skikkelig regnvær. Jeg liker selve gåinga og det er utrolig deilig å komme hjem igjen og ta et varm bad etterpå.

Det gjør meg ingenting å være ute når det regner (av en eller annen grunn liker jeg å løpe i regnvær, for eksempel), og som nevnt over er det lite som gjør at jeg ikke synes det er fint å være ute på tur av vær og forhold så lenge man får komme inn etterpå - men slik Hattifnatten og Ruslebiffen beskriver, med virkelig null sikt og snø piskende i ansiktet gjennom hele (lang-)turen, da legger jeg inn årene. Jeg skjønner jo at andre kan synes det er greit, men jeg står gjerne over og blir inne med beina på bordet og drikker vin.

Gammel 06-04-12, 11:44   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er deilig å gå på ski, om sola stråler, det er vindstille og silkeføre, og jeg har ski som hverken glipper eller kladder.

Jeg er kravstor! Det finnes overhodet ikke noe glede, ansolutt ingen glede, i å gå på ski under andre forhold enn nevnt over!

Det er en god stund siden sist jeg gikk på ski.

Gammel 06-04-12, 11:48   #15
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snø som pisker i ansiktet er ikke stas, nei.

Gammel 06-04-12, 11:53   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Snø som pisker i ansiktet er ikke stas, nei.

"Man veit ikke hva uvær er, før man har fått ei hagleskur i fjeset - i orkan styrke!"

Sitat min ene fetter, underveis på en heller grusom tur, jeg hadde den tvilsomme glede av å være med på. Vi hadde heldigvis ikke planker under beina, men like fullt måtte vi gå fra A til B i orkan, mens hagla føyk om ørene på oss.

Nei, innelivet, med sofa, peis og rødvin, er undervurdert!

Gammel 06-04-12, 12:02   #17
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Her finnes heller ingen skiglede, har ikke eid ski siden barneskolen eller noe. Det begynner å bli noen år siden. Etter den gang har jeg hatt slalomski på beina 2 ganger, that's it.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 12:04   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg finner ikke heller den så veldig. Jeg er nok mest en godværsskiløper.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 12:04   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor finner man den gleden?

Hvorfor i det hele tatt lete etter gleden i slikt? Fysj nei takk. Jeg liker heller ikke ski, og jeg ser ærlig talt ikke problemet i å være nordmann og ikke like ski. Hvorfor skal man måtte like ski bare fordi man er født i Norge? Pffft! Jeg liker andre ting!

Gammel 06-04-12, 12:10   #20
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Blir som å trene. Av og til har en ikke lyst til å gå ut i drittværet, men du, så deilig det er å kjenne at kroppen virker. Ikke minst er det godt etterpå. Men det blir ikke mange mil, å være utslitt og gå i piskende snø og motvind er mer tungt enn gøy.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.