|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ytringsfrihet = Man kan ytre hva man vil?Har dere sett kronikken fra Krekars datter?
![]() |
#2 |
ihuga feminist
![]() Sv: Ytringsfrihet = Man kan ytre hva man vil?Hmmm. Opptil 23 brukere som har sett på tråden samtidig, men ingen har kommentarer? Tør dere ikke bruke ytringsfriheten deres?
![]() |
#3 |
Leser
|
![]() Sv: Ytringsfrihet = Man kan ytre hva man vil?Jeg har fulgt dårlig med i Krekar saken, men i kronikken skriver datteren
. Stemmer dette? Hva er det egentlig Krekar har sagt?
![]() |
#4 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ytringsfrihet = Man kan ytre hva man vil?Hun mener enkelt og greit dommen er feil og bygger på noe annet enn det som faktisk har skjedd. Slik forstod jeg det. Drapstrusler er ikke lov i Norge, uansett hva man måtte tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ihuga feminist
![]() Sv: Ytringsfrihet = Man kan ytre hva man vil?
Tja. Jeg fant dette sitatet her:
Hvis jeg taler til mitt folk og sier at de må drepe Erna Solheim, for det er slik jeg tolker de hellige skrifter av det flygende spagettimonsteret, så tror jeg ikke det er egnet til å skape alvorlig frykt. Mer latter eller et skuldertrekk. Hvis jeg derimot er en muslimsk leder som sier at Erna Solheim har krenket islam på det groveste og bør drepes, så vil jeg anta det er egnet til å skape mye større frykt.
Det blir nærmest bare en akademisk øvelse å se forskjell på hva en religiøs (ex)leder mener om en sak, og hva han tolker islam til å mene.
![]() |
#6 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Ytringsfrihet = Man kan ytre hva man vil?Jeg tolket det som at datteren mener han er forhåndsdømt fordi han er muslim. Men nå er vel fakta at Mulla Krekar offentlig har gått ut med sin støtte til Bin Laden og har drapstruet Erna Solberg?
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Ytringsfrihet = Man kan ytre hva man vil?Jeg synes ikke det er rart at en datter støtter faren sin blindt, men jeg synes jo at dette gjennomsyrer hele kronikken. Dersom det er datteren hans som har skrevet det, da, kronikken er ikke underskrevet med navn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Ytringsfrihet = Man kan ytre hva man vil?Jeg mener det er ganske fantastisk at vi huser en bekreftet terrorist i dette landet som har fått lov til å gå fritt og ytre sin galskap i alt for lang tid.... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|