Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Teknisk tøy til en snuppe på 9 år?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-12, 14:56   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Teknisk tøy til en snuppe på 9 år?

Snuppa må få nytt regntøy/teknisk tøy, og hun er mer enn gjennomsnittet opptatt av hvordan ting ser ut Så derfor ser jeg litt videre enn de mer unisex settene som fås på f.eks. Lindex denne gangen. Gjerne litt innsving i livet slik at det ikke blir så posete. Hun har hatt et sett i Mikk-Line i råssa frem til nå. Prismessig så er min erfaring at endel rimligere sett som Lindex, Kapp-Ahl og Mikk-Line er like så vanntett som dyrere merker som ReimaTec, Isbjørn etc. Bergans er uaktuelt, da mannen har det og det er alt annet enn vanntett.

Hun bruker str 146.

Tips og erfaringer med bilder, pris og hvor få kjøpt tas imot med takk

Gammel 10-04-12, 14:59   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teknisk tøy til en snuppe på 9 år?

Frøkna på ni her har Stormberg. Vi er veldig fornøyd, hun blir ikke våt.

Jeg tror hun har denne: http://www.xxl.no/klaer-barn/jakker-...junior-1070913

I lilla med gull på. Svart bukse, samme serie.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 14:59   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Det står at denne HM jakken er vanntett softshell. Noen med erfaringer?

Gammel 10-04-12, 15:01   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Åååå, de var fine Det er definitivt noe for snuppa her også - enten den råssa eller den lilla! Svart bukse går hun med på når hun har en fresh farge på jakken

Gammel 10-04-12, 15:05   #5
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Softshell er vel i seg selv som regel relativt vantett, men softshelljakker er sjelden tapet i sømmene, så da lekker det som ei sil i alle skjøter om det regner skikkelig. Det gjør i hvert fall min Bergans softshell. Den tåler fint duskregn, da.

Snuppa mi (straks 9) har en skalljakke fra Sport24 med tapede sømmer og vannsøyle på 15 000. Den har funket fint I bukse har hun en grå HellyTecXP, også den med tapede sømmer og vannsøyle på 15 000.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 15:07   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Softshell er vel i seg selv som regel relativt vantett, men softshelljakker er sjelden tapet i sømmene, så da lekker det som ei sil i alle skjøter om det regner skikkelig. Det gjør i hvert fall min Bergans softshell. Den tåler fint duskregn, da.

Snuppa mi (straks 9) har en skalljakke fra Sport24 med tapede sømmer og vannsøyle på 15 000. Den har funket fint I bukse har hun en grå HellyTecXP, også den med tapede sømmer og vannsøyle på 15 000.

Ja, det er mine tanker om softshell også, og er skeptisk til det som fullverdig regntøy. Hvor kjøpes Sport24?

Gammel 10-04-12, 15:08   #7
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vær oppmerksom på at produsenter vel har lov til å kalle klær for "vanntette" dersom de har vannsøyle på minimum 5000 (eller var det 3000?). Min erfaring er at vannsøyler på under 10 000 ikke på noen måte kan kalles vanntette. jeg synes det er en uting at det er så vanskelig å finne faktisk vannsøyle på produkter som selges på nettet. Som regel er fremgår det bedre av lappen som henger på plagget.

Gammel 10-04-12, 15:21   #8
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Standard

Jeg tror det er denne http://www.twentyfour.no/Produkter/L...000001579.aspx

Av en eller annen mystifistisk grunn er det imidlertid ikke bilde av den. Jeg kjøpte den til Snuppa i fjor og da betalte jeg vel kr. 500 for den på salg. Hun har størrelse 10 år og den er veldig romslig fortsatt (hun er 138 cm). Frøkna har den i rød. Den har noen enkle rosa blomster på ryggen, som ikke vistes på bildet da jeg bestilte den, men de falt i smak hos frøkna.

Gammel 10-04-12, 21:29   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hva med Polarn O Pyret eller Skogstad? HH kan også ha endel.

Gammel 10-04-12, 22:47   #10
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Jeg så noen fine jakker fra Reflex i dag. De fantes i rød, rosa, blå. De hadde en vannsøyle på 10 000.

Ellers så holder jeg en knapp på skogstad eller polarn o pyret. De har mange tøffe og fine jakker.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 22:49   #11
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har denne jakken i voksen str, den er knall god!
Holder tett og puster.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.