Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-12, 08:20   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?

For snart 9 år siden kjøpte vi garderobeskap på IKEA, hvite stammer og aluminium/frostede glassdører.

Og nå er jeg såååå lei av dem.

Har sjekket pris, og det koster strengt tatt ikke mer enn en drøy tusenlapp å bytte dem ut med hvite, men det er ingen grunn til å gjøre det. Lurer derfor på om det er noen som har tips/ideer for å få meg litt mer positivt innstilt til glassdørene?

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 08:21   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?

Sett på dekor på dem? Wallpapers eller noe sånt?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 08:33   #3
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?

Hun her har tapetsert på glassdør. http://www.ingridsblogg.no/?p=407994

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 08:48   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?

Man kan vel male baksiden, slik at de får en annen farge, tror jeg. Eventuelt pynte de opp litt med wallstickers eller liknende.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 08:50   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Hun her har tapetsert på glassdør. http://www.ingridsblogg.no/?p=407994

Jeg ble helt svett av å se på bildene.

Men du kan jo male de? Klistre på wallpapers?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 08:53   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?





__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 08:54   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?

Jah. Jeg kan jo det. Det ble veldig fint med hun som tapetserte, men det kommer ikke til å bli så fint på skapdørene hos oss. Da må jeg isåfall gjøre det fra innsiden.

Kanskje jeg bare skal forsøke å selge dørene på finn? Eller er det noen her inne som kunne tenke seg 8 Pax Drammen 50x230 dører?

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 08:56   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?



Hvor har du de?
Jeg kjenner jeg mest sannsynlig ikke hadde orket organisere så mye for å kvitte meg med frostet glassdører.. det er jo helt ok?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 09:00   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?

Hvorfor liker du dem ikke? Er det fordi rotet vises igjennom? Jeg står foran et innkjøp av Pax-skap nå - har sett på skyvedører med frostet glass, de er prisgunstige, og det er strengt tatt ikke SÅ farlig på det rommet de skal stå på. Men om tingene inne i skapene vises veldig godt så bør jeg kanskje revurdere.

Kan du klistre på et ekstra lag med frostet film på baksiden, sånn at det ikke blir så transparent?

Ellers er jeg sikker på at du får solgt dem på Finn til riktig pris.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 09:05   #10
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?

Vi har ikke slike dører selv, men har sett det hos andre og er enig i at det lett ser litt rotete og uordentlig ut. Hva med å bare male glasset hvitt på innsiden? Hvis hvitt passer hos deg, da. Det ville passet hos meg, så jeg hadde nok gjort det fremfor å bruke penger på å bytte ut helt ok og funksjonelle dører. Male hvitt og eventuellt nye knotter.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 09:12   #11
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?

Tape opp kartong i annen farge på baksiden, så ser man ikke gjennom.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 09:48   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?

Hadde slike for noen år siden, og jeg tapet stoff på innsiden med gaffatape. Ikke like fint når man åpnet dem, men det så fint ut når dørene var igjen.
Alternativt får man vel vindusfolie med mønster, det kan jo også gi et fint resultat.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 10:06   #13
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?

Ja, det er mest fordi "rotet" (les ulike farger/skygger etc) vises gjennom, og fordi vi har dekket en hel vegg med disse skapene, og gir den siden av rommet et grønnskjær.

Tror det blir Finn.no, jeg. Ser for meg at å kjøpe stoff/maling + jobben med å gjøre det totalt blir dyrere enn nye dører. Så får jeg heller argumentere med mannen om sløsing - kanskje slutte å kjøpe kaffe ute noen uker.

Takk for mange gode tips, tror jeg skal gjøre noe som dette i gangen - der gidder jeg ikke å bytte.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 10:09   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 10:09   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?

Gardin på innsiden?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 10:13   #16
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man gjøre med frostet glass i garderobe?

Mon tro om tipsene her også kan brukes på speil? Den ene veggen på soverommet er dekket av en speilgarderobe, og det begynner å blir en stund siden jeg var morgenpen og nyforelsket nok til at enorme speil på soverommet var greit.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no