|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hvordan vil du motta informasjon?Verdens beste fastlege skal pensjonere seg, og trapper nå ned. Det har ført til at fastlegekontoret har delt listen, og sendt ut informasjon om ny fastlege (som skal overta praksisen, journalen og kontoret) til de det gjelder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Da legen min gikk av, mener jeg at jeg fikk et brev hvor det sto at hun sluttet, og at jeg var tildelt ny lege fra en viss dato. Og hvordan jeg skulle gå fram dersom jeg ønsket å bytte til en annen. Det var vel i grunnen nok for meg, jeg ser ikke helt hvor mye annet man trenger å vite?
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?
![]() |
#4 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Det er jo regler i forhold til dette med fastleger, man får et brev fra helfo med informasjon, og sånn er det jo bare. Her var det en av fastlegene som hadde for mange pasienter og mange ble tvangsflyttet til en annen ( i mine øyne; mye dyktigere lege), og det var stor oppstandelse for hvordan dette skjedde. Og det hadde sikkert vært bedre om denne legen i større grad hadde kunnet bestemme hvem som skulle flyttes og valgt de pasientene som brukte han minst, istedet for at helfo bare plukket bort det antallet pasienter som måtte over til en annen lege.
![]() |
#5 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Hva var det de reagerte på? Hvordan ellers skal man informere? De står jo fritt til å bytte til en annen lege enn den som overtar. At legen pensjoneres er det jo ingenting å få gjort noe med. Dersom jeg ble tvangsflyttet til en annen lege hadde jeg blitt sur.
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Vår fastlege skal slutte og i en overgangsperiode blir halvparten av listen overført til den legen som etterhvert skal ta over. Denne informasjonen fikk jeg tilfeldig da jeg ringte legekontoret for å få liste, men ingen informasjon om hvem som kom til å bli flyttet over. Det er kanskje ikke helt rett måte å gjøre det på, tror jeg. (For meg er det helt supert, for den nye legen er utrolig flink og hyggelig, så jeg ville uansett søkt meg over til denne i løpet av året.)
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Altså, jeg var bare så fascinert over reaksjonene - og at det var så mange av dem. Selv er jeg jo veldig fornøyd med vår fastlege, men som jeg sa til henne da jeg var til kontroll - dersom det er til noen hjelp kan jeg godt bytte i forkant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
Ringe alle godt over tusen pasientene?
![]() |
#9 |
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hohoooi, noen tror de er den eneste i hele verden gitt
![]() |
#10 |
Søt og rar
|
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ringe i forkant? Nei, ærlig talt! Men etter at han har gått av med pensjon kan han da ta ringerunden til pasientene sine. NOE skal han da bruke all den tiden han får i pensjonisttilværelsen sin til
![]() |
#12 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Kunne jo for så vidt vært litt gøy å be sekretærene ringe de mest .. ehm.. ivrige/plagsomme/hengivne/avhengige pasientene for å gi informasjonen.
![]() |
#13 |
Dragedytteren
|
![]() |
#14 |
Erfaren nok
|
![]() |
#15 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
#16 |
Introvert optimist
|
Det minner meg veldig om hine hårde dager da jeg jobbet som legesekretær og vi hadde en pasient som bare sa "Hei, det er meg" når hun ringte. Jeg visste med én gang hvem det var og hun hadde passet flere av de ovennevnte kategoriene.
![]() |
#18 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Et sånt brev må da være godt nok, kan ikke skjønne noe annet.
![]() |
![]() |
#19 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Fikk brev om at min var sluttet og hvilken som var min nye. Helt greit det. Eneste som kunne vært gjort annerledes, var om jeg fikk vite det før jeg hadde en ny. Da kunne jeg undersøkt litt rundt og valgt en jeg selv ville ha. Nå byttet jeg i etterkant, men sånn ressursmessig kunne det blitt mindre frem og tilbake for alle kanskje.
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Det er greit om brevet inneholder en link til sidene til helfo slik at man selv kan gå inne og bytte fastlege hvis man ikke ønsker den som man har blitt flyttet til. Og så er det greit om det står en årsak til at man blir flyttet. Enten fastlegen skal flytte, tåler ikke trynet på deg
![]() |
![]() |
|
|