Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Integrerte hvitevarer på IKEA?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-12, 10:43   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Integrerte hvitevarer på IKEA?

Det gjelder induksjonstopp, kjøleskap og oppvaskmaskin. Er det no-no? Vi skal kjøpe resten av kjøkkeninnredningen der. Men kjøper vi hvitevarene på feks. Lefdal, er det vel uansett standardstørrelse på skapene de skal inni? Vi hadde integrert stekeovn fra IKEA før, den var elendig, men jeg har snakket med andre som har vært fornøyde med hvitevarene derfra, så jeg er usikker.

Kom gjerne med tips.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 10:46   #2
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Integrerte hvitevarer på IKEA?

Vi har integrerte hvitevarer fra IKEA, de har vært her siden huset ble bygd i 2006 og fungerer fin-fint. Broren min hadde også hvitevarer fra IKEA, der måtte alt byttes ut i løpet av de første 5 årene. Så det er vel mandagsvarer og gode varer derfra også.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 10:47   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Integrerte hvitevarer på IKEA?

Ja, det har du nok rett i. Så jeg tar gjerne imot tips om hva som er dårlig og hva som er bra derfra. Mannen min vil helst ikke kjøpe det derfra, men han har ikke andre argumenter enn "jeg tror ikke det er bra nok". Så da vil jeg gjerne sjekke det opp. Ser de har noen tilbud nå, og vi skal jo ha alt annet derfra.

Skal kjøpe det i dag, hvis vi får tid.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 10:56   #4
Gabi
Plutselig tilbake
 
Gabi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Her!
Innlegg: 148
Gabi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Integrerte hvitevarer på IKEA?

Vi er fornøyd med alt untatt oppvaskmaskinen. Glassene velter når vi tar skuffen inn/ut, glassene passer liksom ikke. Og ja, vi har flere forskjellige glass, men aldri opplevd dette problemet før.

Gabi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 10:56   #5
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Integrerte hvitevarer på IKEA?

Har ingen erfaring selv, men må bare tipse om å sjekke innredningen i oppvaskmaskinen nøye! Kjenner en som har oppvaskmaskin fra IKEA, og den har den mest idiotiske innredningen jeg har vært borti, og får blant annet ikke plass til de vanlige store middagstallerknene (fra IKEA). Den vasker nok rent, men utrolig dårlig plassutnyttelse gjør den bortimot ubrukelig. Ikke sikkert alle er sånn, men sjekk før du kjøper!

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 10:58   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Integrerte hvitevarer på IKEA?

Vi har IKEA kjøkken men kjøpte hvitevarene andre steder. Både fordi vi ikke ville ha det merket de hadde, og fordi det var greit å slippe å frakte det så langt. Størrelsene er standard.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 11:05   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Integrerte hvitevarer på IKEA?

Opprinnelig lagt inn av Gabi, her.

Vi er fornøyd med alt untatt oppvaskmaskinen. Glassene velter når vi tar skuffen inn/ut, glassene passer liksom ikke. Og ja, vi har flere forskjellige glass, men aldri opplevd dette problemet før.

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Har ingen erfaring selv, men må bare tipse om å sjekke innredningen i oppvaskmaskinen nøye! Kjenner en som har oppvaskmaskin fra IKEA, og den har den mest idiotiske innredningen jeg har vært borti, og får blant annet ikke plass til de vanlige store middagstallerknene (fra IKEA). Den vasker nok rent, men utrolig dårlig plassutnyttelse gjør den bortimot ubrukelig. Ikke sikkert alle er sånn, men sjekk før du kjøper!

Det samme problemet hadde vi med den forrige oppvaskmaskinen vår, som ikke var fra IKEA. Electrolux fra Ledfal, dyr var den også. Herregud så idiotisk løsning på kurvene, ingenting passet ordentlig. Så det er jeg svært obs på ved neste kjøp, den må være praktisk innvendig.

Når det gjelder avstand så bor vi veldig nær IKEA men også Ledfal og de fleste andre elektrohandlere, så det er i grunnen det samme hvor vi kjøper det sånn sett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 12:17   #8
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Integrerte hvitevarer på IKEA?

Vi har kjøleskap, fryser , komfyr, mikro, ventilatoe og induksjonstopp derfra. Oppvaskmaskin kjøpte vi ikke der, da vi ønsket en stille og praktisk maskin og det fant vi ikke på Ikea.

Er fornøyd så langt.
Tror nok det kommer an på hvilke modeller dere velger der også. Det er et ganske stort spenn i kvalitet, ut fra modeller og pris.

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 13:10   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Integrerte hvitevarer på IKEA?

Mine foreldre var veldig misfornøyd med hvitevarene fra Ikea. De har byttet ut alt, etter egentlig ganske kort tid.

Jeg har akkurat blitt kvitt en forhatt komfyrtopp fra Ikea. Den var ubeskrivelig dårlig, men fulgte med huset. Jeg har fått nye matlagingsgiv etter at den forsvant. Jeg kommer aldri til å kjøpe hvitevarer på Ikea, men jeg er forsåvidt greit fornøyd med selve innredningen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 13:33   #10
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Integrerte hvitevarer på IKEA?

Jeg har hvitevarer fra Ikea og de fungerer enda. Til sommeren er det 10år siden de ble kjøpt. Eneste vi har byttet er platetoppen, eksen mistet pepperkverna på den.
Den fungerte ganske lenge etterpå, men en dag ville den ikke mere. Han knertet den ved kontrollpanelet da.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 14:58   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Integrerte hvitevarer på IKEA?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mine foreldre var veldig misfornøyd med hvitevarene fra Ikea. De har byttet ut alt, etter egentlig ganske kort tid.

Jeg har akkurat blitt kvitt en forhatt komfyrtopp fra Ikea. Den var ubeskrivelig dårlig, men fulgte med huset. Jeg har fått nye matlagingsgiv etter at den forsvant. Jeg kommer aldri til å kjøpe hvitevarer på Ikea, men jeg er forsåvidt greit fornøyd med selve innredningen.

Vi hadde også koketopp fra IKEA, den var helt grusom å holde ren blant annet. Den funket forsåvidt greit, men jeg er glad jeg er kvitt den nå (skal gi den bort på Finn eller noe) og få induksjon.

Det blir nok ikke hvitevarer fra IKEA, mannen er for skeptisk og jeg er jo ikke helt overbevist selv, så da kjører vi Lefdal eller noe. Vi får jo uansett gode priser der fordi mannen kjenner omtrent alle som jobber der.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 15:14   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Integrerte hvitevarer på IKEA?

Vi var veldig fornøyd med induksjonstoppen og komfyren vi kjøpte, men oppvaskmaskinen er ikke noe å samle på.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 15:22   #13
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Integrerte hvitevarer på IKEA?

Vi har innebygd komfyr, induksjonstopp og stillegående oppvaskmaskin fra IKEA (whirlpool by IKEA). Fungerer fin-fint de. de ble vel satt inn da leiligheten var ny for 6 år siden.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 16:33   #14
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Integrerte hvitevarer på IKEA?

Vi har nettopp pusset opp og har alt fra Ikea, både innredning og hvitevarer. Foreløpig fornøyd. Det er noen slags holdere som man klikker på plass i den øverste skuffen i oppvaskmaskinen; den holder glassene på plass og jeg har ikke opplevd at noe velter. Det er den maskinen hvor man kan heve og senke overkurven. Holderne for tallerkener i underkurven kan legges ned om man feks må vaske en stor kasserolle.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 18:14   #15
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Integrerte hvitevarer på IKEA?

Vi har vært veldig fornøyd med alle hvitevarene fra ikea bortsett fra oppvaskmaskinen. Nå har vi kjøpt nytt hus og bestilt kjøkken og hvitevarer fra ikea men vi har ikke kjøpt oppvaskmaskin på ikea. Det var jeg veldig bestemt på at vi ikke skulle ha der. Har heller ikke kjøpt ovn men det er kun fordi vi vil ha uttrekkbare skinner, ellers hadde vi kjøpt den fra ikea også.

Men ville styrt unna oppvaskmaskinen.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no