Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tursekk til barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-12, 14:58   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Tursekk til barn

Lillesøster trenger en tursekk til høsten da de skal ha turdag.

Storebror har nå en 12 l sekk som han har hatt siden han var 1 år, og tenkte i utgangspunktet å kjøpe ny til lillesøster, men så kom jeg til å tenke på at nå som Storebror er 5 år og ganske lang (ca 116 cm) så kanskje han kan få en ny tursekk, som han også kan bruke på skolen?

Eller er det for tidlig for han med større sekk?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 15:03   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursekk til barn

Vi har en 12-liter fra Bergans, og den er snau til vår førsteklassing. Og han er ikke så stor for alderen, antagelig på høyde med deres gutt, og relativt smalbygd. Jeg hadde kjøpt 18-liter til eldste.

Gammel 16-04-12, 15:03   #3
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

De er jo på mye tur i bhg, og ser at sekken til Storebror fort blir full, så 18l sekk til han er kanskje ikke dumt..

Så får lillesøster overleve at hun får blå sekk.

Lillesøster 09
Gammel 16-04-12, 15:07   #4
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mellomste min fikk Bergans 18 l siste året i barnehagen. Den er vi veldig fornøyd med, og regner med at hun kan bruke lenge enda (er 1. klassing nå).

Gammel 16-04-12, 15:08   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skolesekkene er annerledes enn tursekker, så jeg ville heller kjøpt ny sekk til lillesøster. Begge mine har hatt 12-literssekkene til Bergans. Snuppa bruker fremdeles sin som tursekk. Hun har Bergans 20-litersskolesekk til skolebruk.

Gammel 16-04-12, 15:09   #6
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Finnes det noen sekker med regntrekk? Som er gode å bære? Eller finnes det regntrekk til berganssekkene?

De er jo ute i all slags vær, og ofte er sekkene kliss våte når de kommer inn, og da alt som er inni sekken også... Selv om det ligger i poser.

Lillesøster 09
Gammel 16-04-12, 15:10   #7
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Hadde ikke tenkt å bruke den vi da kjøper som 18 liters sekk som skolesekk til Storebror, men den dagen i uka da de har uteskole, samt når vi alle sammen er på tur.

Egen skolesekk skal han få.

Lillesøster 09
Gammel 16-04-12, 15:15   #8
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Skolesekkene er annerledes enn tursekker, så jeg ville heller kjøpt ny sekk til lillesøster. Begge mine har hatt 12-literssekkene til Bergans. Snuppa bruker fremdeles sin som tursekk. Hun har Bergans 20-litersskolesekk til skolebruk.

Min 1. klassing bruker ikke Berganssekken som skolesekk, altså. Hun bruker den på turdager og ellers hvis vi er på tur på "privaten"

Synes det er veldig greit å ha tursekk i tillegg til skolesekken, så jeg ville valgt å la minste arve 12 literen og kjøpe ny 18 liters sekk til storebror.

Gammel 16-04-12, 15:19   #9
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Mine barn har Beckmann skolesekk og med den følger det med regntrekk. Som tursekk har en av 1. klassingene mine en Bergans 18 liter og den andre tvillingen har en sekk fra Bjørn Dæhlie-kolleksjonen av ca samme størrelse. Begge fungerer veldig greit som tursekk og de brukes på skolens turdager (de har uteskole hver uke) og på turer vi er på i ferier og helger. Vi bruker regntrekket som hører til Beckmann-sekkene på tursekkene også når det trengs. Ellers har jeg med godt resultat også sprayimpregnert sekker. Bruker da impregneringsspray beregnet på klær og sko. Det hjelper iallefall en del.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 15:40   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan kjøpe regntrekk til små sykkelsekker på sports/sykkelbutikker. De passer til Bergans sine tursekker.

Gammel 16-04-12, 17:20   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde den 18-literssekken til bergans til storebror da han var på den størrelsen der. Dvs vi har den ennå og den har vært brukt som tursekk helt til nå. Man får vel kjøpt løse regntrekk, men det har jeg egentlig ikke hatt noe behov for.

Gammel 16-04-12, 18:09   #12
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Så får lillesøster overleve at hun får blå sekk.

Her arvet lillebror rød Bergans 12 L etter eldste.

Gammel 16-04-12, 18:11   #13
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ta han med og prøv, Serafin! Bergans 18 Liter tursekk satt elendig på eldste her enda hun er veldig lang for alderen, mens 12 L satt godt på henne.

Vet at mange er fornøyd med Helsport elg også.

Gammel 16-04-12, 19:25   #14
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Storebror har en Lundhags tursekk som kom med trekk. Skal sjekke hvor stor den er. Gutten min er jo noen år eldre og sikkert også litt større enn din.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 19:29   #15
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Fant ikke antall liter, men det er denne.

Den rommer omtrent det samme som skolesekken fra Beckmann, 22l, men er mye bedre tilpasset turbruk.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 22:44   #16
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Du bør se på elg-sekkene fra Helsport. Jeg synes de har noen detaljer som Bergans mangler, bla plass til drikkeflaske på utsiden og utvendige lommer. Ellers er den veldig lik.

Gammel 16-04-12, 22:52   #17
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Er det ikke "innebygd" regntrekk på Bergans sine da? I hvert fall de uten lokk. Husker ikke hvor stor storesøster har, men den har regntrekk, min på 35 l også

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 22:54   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Er det ikke "innebygd" regntrekk på Bergans sine da? I hvert fall de uten lokk. Husker ikke hvor stor storesøster har, men den har regntrekk, min på 35 l også

Skolesekkene, ja, men ikke på Bergans Nordkapp tursekkene. Poden har 20-liters skolesekk, og den har regntrekk, men jeg hadde ikke kjøpt den som tursekk.

Gammel 16-04-12, 22:54   #19
Snø

Snø sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Er visst bare de sekkene de kaller skolesekker som har regntrekk. Største mi har en 25l fra Bergans som tursekk, den sitter veldig godt.

Sid Vicious
Gammel 16-04-12, 22:57   #20
Snø

Snø sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Skolesekkene, ja, men ikke på Bergans Nordkapp tursekkene. Poden har 20-liters skolesekk, og den har regntrekk, men jeg hadde ikke kjøpt den som tursekk.

Kan jeg spørre hvorfor? Jeg er, og har alltid vært, et turmenneske (oppvokst midt i Jotunheimen), men syns min 35 liter (skole)sekk fra Bergans er super som dagstursekk. Skal vi lenger har jeg 60 liter sekk.

Sid Vicious
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.