|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Tursekk til barnLillesøster trenger en tursekk til høsten da de skal ha turdag.
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Tursekk til barnVi har en 12-liter fra Bergans, og den er snau til vår førsteklassing. Og han er ikke så stor for alderen, antagelig på høyde med deres gutt, og relativt smalbygd. Jeg hadde kjøpt 18-liter til eldste.
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Tursekk til barnDe er jo på mye tur i bhg, og ser at sekken til Storebror fort blir full, så 18l sekk til han er kanskje ikke dumt..
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tursekk til barnMellomste min fikk Bergans 18 l siste året i barnehagen. Den er vi veldig fornøyd med, og regner med at hun kan bruke lenge enda (er 1. klassing nå).
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tursekk til barnSkolesekkene er annerledes enn tursekker, så jeg ville heller kjøpt ny sekk til lillesøster. Begge mine har hatt 12-literssekkene til Bergans. Snuppa bruker fremdeles sin som tursekk. Hun har Bergans 20-litersskolesekk til skolebruk.
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Tursekk til barnFinnes det noen sekker med regntrekk? Som er gode å bære? Eller finnes det regntrekk til berganssekkene?
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Tursekk til barnHadde ikke tenkt å bruke den vi da kjøper som 18 liters sekk som skolesekk til Storebror, men den dagen i uka da de har uteskole, samt når vi alle sammen er på tur.
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tursekk til barn
Min 1. klassing bruker ikke Berganssekken som skolesekk, altså. Hun bruker den på turdager og ellers hvis vi er på tur på "privaten"
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tursekk til barnMine barn har Beckmann skolesekk og med den følger det med regntrekk. Som tursekk har en av 1. klassingene mine en Bergans 18 liter og den andre tvillingen har en sekk fra Bjørn Dæhlie-kolleksjonen av ca samme størrelse. Begge fungerer veldig greit som tursekk og de brukes på skolens turdager (de har uteskole hver uke) og på turer vi er på i ferier og helger. Vi bruker regntrekket som hører til Beckmann-sekkene på tursekkene også når det trengs. Ellers har jeg med godt resultat også sprayimpregnert sekker. Bruker da impregneringsspray beregnet på klær og sko. Det hjelper iallefall en del. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Tursekk til barnDu kan kjøpe regntrekk til små sykkelsekker på sports/sykkelbutikker. De passer til Bergans sine tursekker.
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Tursekk til barnVi hadde den 18-literssekken til bergans til storebror da han var på den størrelsen der. Dvs vi har den ennå og den har vært brukt som tursekk helt til nå. Man får vel kjøpt løse regntrekk, men det har jeg egentlig ikke hatt noe behov for.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Tursekk til barnTa han med og prøv, Serafin! Bergans 18 Liter tursekk satt elendig på eldste her enda hun er veldig lang for alderen, mens 12 L satt godt på henne.
|
|
|
#14 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Tursekk til barnStorebror har en Lundhags tursekk som kom med trekk. Skal sjekke hvor stor den er. Gutten min er jo noen år eldre og sikkert også litt større enn din.
|
|
|
#16 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Tursekk til barnDu bør se på elg-sekkene fra Helsport. Jeg synes de har noen detaljer som Bergans mangler, bla plass til drikkeflaske på utsiden og utvendige lommer. Ellers er den veldig lik.
|
|
|
#17 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tursekk til barnEr det ikke "innebygd" regntrekk på Bergans sine da? I hvert fall de uten lokk. Husker ikke hvor stor storesøster har, men den har regntrekk, min på 35 l også
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Skolesekkene, ja, men ikke på Bergans Nordkapp tursekkene. Poden har 20-liters skolesekk, og den har regntrekk, men jeg hadde ikke kjøpt den som tursekk.
|
|
|
|
#19 |
|
Er visst bare de sekkene de kaller skolesekker som har regntrekk. Største mi har en 25l fra Bergans som tursekk, den sitter veldig godt.
|
|
|
#20 |
|
Kan jeg spørre hvorfor? Jeg er, og har alltid vært, et turmenneske (oppvokst midt i Jotunheimen), men syns min 35 liter (skole)sekk fra Bergans er super som dagstursekk. Skal vi lenger har jeg 60 liter sekk.
|
![]() |
|
|