|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har alle 3-4-åringer sykkel?Altså, burde jeg kanskje kjøpe en sykkel til jenta nå? Hun har ikke hatt sykkel før da det er slakk bakke her vi bor (hysterisk mor), men det er kanskje på tide nå? Hva anbefaler dere? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Jeg ville fått tak i en balansesykkel. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Alle her rundt oss har fått det i 3-årsalder
|
|
|
|
#4 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2012
![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Mine har hatt trehjulssykkel fra de var ett-to år og fått tohjuls med støttehjul når de er 2,5-3 år. Minsta som blir 3 til sommeren sykler som bare det på nye sykkelen |
|
|
|
|
|
#5 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Eldstefrøkna vår hadde trehjulsykkel til hun var tre. Jeg hadde nemlig bestemt meg for at hun ikke trengte tohjulssykkel før hun kunne lære å sykle uten støttehjul. Det gikk dessverre ikke slik fordi hun oppdaget selv via nabolaget at to hjul var in og viktig å ha og ønsket seg så sterkt en slik.
|
|
|
#6 |
|
Søt og rar
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Vi burde ha kjøpt til Brun i fjor, da var han 3,5 år om våren. Han har nemlig lært seg å sykle i barnehagen (på tohjuling med brede hjul), og nå er han bare 101 cm lang og faller dermed egentlig mellom to størrelser. Litt kjipt å kjøpe 12" til ham nå når den antakelig er for liten allerede neste sesong. Men vi har gjort det likevel da. Og nå er han altså 4,5 år.
|
|
|
#7 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Poden fikk sykkel litt før han ble 5. Han hadde ikke interesse av det og han trivdes godt på sparkesykkelen sin.
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Eldste elsket balnsesykkelen, jeg synes den er smart. Vi har litt større modell med håndbrems. Lillesøster er ikke interessert, hun vil sykle med støtte.
|
|
|
|
#9 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Jeg ville begynt med balanse/løpesykkel. Tohjuling med støttehjul er noe herk. Balansesykkel er intet mindre enn genialt. Tassen syklet tre km første dagen han fikk tohjuling. Rett fra balansesykkel til tohjuling uten opplæring.
|
|
|
#10 |
|
En anelse distre
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Så da må jeg titte litt på balansesykkel skjønner jeg, men finnes det forskjellige varianter her også? Er det noen som er å anbefale fremfor andre? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Nei, må ikke.
|
|
|
|
#12 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Yngste fikk 12" i fjor fordi han forelsket seg helt i butikken. Da var han 2.5 år. Han bremser fint nå, også i bakker. Har en 16" etter eldste som hun fikk da hun var noe over 3 år, men den er alt for stor for ham.
05 og 08 Sist redigert av millact : 16-04-12 kl 22:15. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Jeg har lovet fireåringen ny sykkel når han slutter med bleie, slik storesøster fikk. Foreløpig er visst bleia viktigere enn sykkel ...
|
|
|
#15 |
|
Står på egne ben
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Ungene har hatt 2-hjulssykkel fra de var 2-3 år gamle, samt en rimelig type balansesykkel. Vi har aldri hatt 3-hjulssykkel i hus, for de har de så mye av i barnehagen. Lillebror har syklet uten noe støttehjul siden han var akkurat fylt 3 år, men han er vel unormalt interessert i sykkel helt fra han kunne stå. Jentene fikk sykkel i samme alder, men der var interessen helle laber i et par år. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Vi har aldri hatt trehjulsykkel. Eldste fikk tohjulsykkel med støttehjul før han var 2,5 år, og han fikk også en balansesykkel. Minsten får 10" balansesykkel til 2-årsdagen, og jeg tror han må vente litt lenger før han får arve eldste sin tohjulsykkel, for jeg tror det vil ta litt tid før han passer den (12"). Han er lavere enn eldste var på samme alder.
|
|
|
|
#17 |
|
En anelse distre
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?
Ja, det skal ikke stå på at hun ikke har fått syklet her heller, for i barnehagen har hun nesten bodd på trehjulssyklene de har der i utetiden. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Begge mine fikk tohjulsykkel da de ble 3. Minstemor fikk balansesykkel til 2 års dagen. Den er mer eller mindre ubrukt. Ingen interesse for den overhodet.
|
|
|
#19 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Vår treåring fikk tohjuling med støttehjul i fjor, men det var først i år hun klarte å trå skikkelig på den. Nå er hun veldig ivrig på å sykle. Hun har også en sparkesykkel som brukes jevnt.
|
|
|
#20 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Her har han trehjulssykkel som han har vokst ut av, sparkesykkel med tre hjul som brukes masse og en liten tohjuling med støttehjul som brukes en god del. Jeg hadde satset på sparkesykkel eller balansesykkel hvis jeg skulle kjøpt.
|
![]() |
|
|