Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Utfyllingsfelt i ferdig trykte invitasjoner

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-12, 17:58   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Utfyllingsfelt i ferdig trykte invitasjoner

Etter å ha skrevet en del invitasjoner og ser at jeg og en annen person har tolket forskjellig med tanke på hva som skal stå der så lurer jeg på hva som egentlig er rett når det ser slik ut:

....... har den glede å innby ....... til ....... konfirmasjon ...dag, den ....... kl. .......

De siste, med dag og klokkeslett og slik er jo opplagte, men de første?

Er det Ola Nordmann som innbyr Per og Pål til kirkelig/humanistisk konfirmasjon, eller er det "Vi" som innbyr "dere" til Ola Nordmann sin konfirmasjon eller hva?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 17:59   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utfyllingsfelt i ferdig trykte invitasjoner

Mor/far innber til sønns/datters konfirmasjon.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 18:01   #3
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, ja, det var jo også en måte å tolke det på.

Gammel 17-04-12, 18:06   #4
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Mor/far innber til sønns/datters konfirmasjon.

Sånn hadde jeg tolket det

Gammel 17-04-12, 18:09   #5
Nå også i farger

Standard

Men når mor og far ikke bor sammen og mor og far ikke kjenner nye partneres familie føles det ganske feil å skrive mor og far sitt navn øverst. Det er jo mor + mann og far + samboer som står for selskapet sammen? Det er for sent å gjøre noe med det nå, hos oss inviterer konfirmanten da, siden hennes navn står øverst. Jaja, kan jo endre på det til neste gang.

Gammel 17-04-12, 19:00   #6
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det funker fint at konfirmanten inviterer, jeg, i hvertfall når det er som du skisserer. Hvis de da ikke selger kort tilpasset storfamilier med ekstra stor plass til navn først.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 19:08   #7
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ble jeg kastet tilbake til slutten av tenårene, da vi fikk en invitasjon der verten og vertinnen åpenbart ikke forsto dette.

<Konfirmantens navn> har den glede å invitere <Stedsnavn> kirke til <adresse> konfirmasjon.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 21:51   #8
Nå også i farger

Standard

Jeg måtte google litt etter at jeg åpenbart har tolket dette helt feil. Kom inn på en siden om skikk og bruk-spørsmål, og det er visst ok at biologiske foreldre inviterer, at mor/far og steforelder inviterer og at konfirmanten inviterer. Så da har jeg ikke tråkka helt i salaten. Letta!

Gammel 17-04-12, 23:55   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg inviterte selv til min, husker jeg. Skrev hver eneste selv. Mine foreldre er gift de altså, men det ble "Jeg inviterer xxx og xxx til min konformsjon" likevel, det var fsmiliefn enig om.

Gammel 18-04-12, 00:00   #10
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke sammen med eldstemors far, vi skrev:

Vi har den glede å invitere osv.
Hilsen "mors navn" og "fars navn"

Vi er jo hennes foreldre, og det var vi som var vert og vertinne i konfirmasjonen.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.