Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Tett vask?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-12, 21:49   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tett vask?

Det renner så sakte ned i vasken at jeg mistenker at den begynner å bli tett. Hvordan fikser man sånt? Kjøper jeg plumbo eller må jeg åpne noe sted og ta ut? Tipper det ligger rester etter såpe, hår og annet ekle greier.......

Gammel 17-04-12, 21:51   #2
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tett vask?

Jeg bruker å sette krana på så varmt vann som overhodet mulig, og la den stå og renne en stund. Det bruker å løsne litt i alle fall. Dersom det fortsatt er tett bruker jeg plumbo gel, eller liknende produkt fra Mr.Muscle. Det fikser som regel problemet i en fei.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 21:57   #3
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper Jif avløpsrens. Heller i hele flasken, lar det stå i ca 30 min skyller.

Gammel 17-04-12, 21:57   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plumbo ødelegger rørene og skal ikke brukes. Mudin derimot, det kan brukes. Fås kjøpt hos rørleggerbutikker eller enkelte byggevareforretninger.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 21:58   #5
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sjekk vannlåsen. Er det fortsatt tett så bruker jeg en Jif-greie.

Sist redigert av star : 18-04-12 kl 08:54.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 22:01   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ikke ting fra dagligvare.
Kjøp på rørleggersjappe du.

Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 22:05   #7
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er ikke vanskelig å sjekke vannlåsen for gugge altså, bare ekkelt.

Gammel 17-04-12, 22:12   #8
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Såfremt man ikke har ungdom i hus som ikke eier forståelse hvorfor q-tips skal i boss og ikke i vasken så er det ikke så ille å åpne opp den låsen evt putte nedi noe gel ja.

Gammel 17-04-12, 22:14   #9
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Sjekk vannøåsen. Er det fortsatt tett så bruker jeg en Jif-greie.

Hvordan sjekker jeg det?

Eks kommer en tur i morgen, tenkte å få han til å hjelpe meg, jeg.......

Gammel 17-04-12, 22:14   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mudin avløpsåpner, som selges bla på Coop i maleavdelingen, funker som gull!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 22:15   #11
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg bruker å sette krana på så varmt vann som overhodet mulig, og la den stå og renne en stund. Det bruker å løsne litt i alle fall. Dersom det fortsatt er tett bruker jeg plumbo gel, eller liknende produkt fra Mr.Muscle. Det fikser som regel problemet i en fei.

Jeg går opp og prøver varmt vann nå, jeg. Kan jeg evt koke vann i vannkoker og bruke? Synes ikke vannet fra kranen blir så varmt.

Gammel 17-04-12, 22:25   #12
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg går opp og prøver varmt vann nå, jeg. Kan jeg evt koke vann i vannkoker og bruke? Synes ikke vannet fra kranen blir så varmt.

Du kan jo prøve først med vann fra vannkokeren og så la det stå og renne en stund fra krana etterpå.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 23:01   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan være smart å prøve med kokende vann, men det er nok så mye fett og avleiringer at det må hardere lut til.
Dersom det er på kjøkkenet vil vannlåsen din se noe sånt ut;

Det kan være lurt å skru den opp og vaske i gjennom.
Spesielt i bøyen(derav navnet)samler det seg mye gugge.

Gammel 17-04-12, 23:02   #14
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Du kan jo prøve først med vann fra vannkokeren og så la det stå og renne en stund fra krana etterpå.

Fikk det varmt ved å la det renne lenge. Laget noen klukkelyder. Kan virke som det hjalp noe, så takk for tips!

Gammel 17-04-12, 23:03   #15
millact

Standard

Tror jeg må få kjøpt meg en pakke engangshansker å ha liggende til formålet.

Gammel 17-04-12, 23:12   #16
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Mudin!

Gammel 17-04-12, 23:16   #17
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier å åpne vannlåsen, og det er stort sett nok. mye dritt som legger seg nedi der. I tilfeller hvor det ikke er nok, så bruker jeg en sånn sugekopp. Har datt opp både q-tips, tannpirkere og div med den.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 23:20   #18
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

En liten digresjon. Glemmer ikke da en venninne av meg kastet en ispinne i doen hjemme hos mamma og pappa. Det gikk greit et par dager, men så tøt det opp det ene og det andre. Jeg var da den heldige 10åringen som måtte hjelpe sin blinde far med å åpne det tette avløpet. YUK!

Gammel 17-04-12, 23:32   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er helt greit å rense vannlåsen, altså. Jeg gjør det et par ganger i året. Litt uggent, men fort gjort. Husk bøtte.

Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 23:33   #20
millact

Standard

Jeg får forsøke å åpne vannlåsen i morgen, da. Sikkert lurt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.