|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2012
![]() |
![]() Til alle sammen (spennende forskningsprosjekt)hei. Jeg er masterstudent på Hioa (høyskolen i oslo og akershus) og er med på ett nytt forskningsprosjekt hvor bakgrunnen er å undersøke om det er mulig se tidlig tegn til utvikling av autisme. det har til nå brukt en metode som heter eye tracking, hvor barn ser på ulike video klipp av mennesker/barn som leker eller lager grimaser og andre mønstre. Vi ser da på hvor barnet velger å se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til alle sammenMine barn er for gamle, men lykke til med prosjektet, det høres spennende ut!
![]() |
![]() |
#4 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Til alle sammen (spennende forskningsprosjekt)Spennende. Mine barn er også for gamle, desverre.
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Til alle sammen (spennende forskningsprosjekt)Kjempespennende - jeg har også for store barn, men er gjerne med på å holde tråden varm.
![]() |
#8 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til alle sammen (spennende forskningsprosjekt)Blir det ikke vanskelig å finne barn mellom 10 og 18 måneder som er diagnostisert? Svært sjelden diagnostisering skjer så tidlig? Ville ikke kalt gruppen barn uten autisme for de "normale". Uvanlig å dele inn i normale/unormale i slike sammenhenger. Ellers; spennende! Kan du si litt mer om problemstilling/hypoteser? Er studien del av en større studie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Til alle sammen (spennende forskningsprosjekt)
Sikkert noe i samme gate som iPad.
![]() |
#11 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Til alle sammen (spennende forskningsprosjekt)Tablet er vel fellesbetegnelsen for nettbrett. Mine barn er for store, men ønsker dere lykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Til alle sammen (spennende forskningsprosjekt)De barna som vi tester som har diagnosen autisme er eldre men de ligger på ett nivå (iq) som tilsvarer ca. ett år. Det er helt riktig at man ikke får noe diagnose så tidlig. Ja prøsjektet er en del av ett større prosjekt. Dette er helt på begynnelses stadiumet. Først skal vi sjekke om vi kan bruke en tablet istedet for eye-tracking som er en metode som er vanlig brukt for å se hva barn med autisme foretrekker. Målet er å kunne se om man kan se tidligere tegn til utvikling av autisme og da begynne tidligere med trening slik at barnet kan fungere "normalt" i skolen. Mye forskning viser at barn som har fått diagnosen autisme og som mottar tidlig intervensjon (intensiv trening) fra 3-5 års alderene mister diagnosen sin når de kommer i skolealderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Til alle sammen (spennende forskningsprosjekt)Høres ut som et spennende prosjekt. Lykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ingen skravlebøtte
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Til alle sammen (spennende forskningsprosjekt)min datter er 2, og trykker på ipaden som om hun aldri skulle gjort annet.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Til alle sammen (spennende forskningsprosjekt)
Hm, interessant! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|