|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Lokalkunnskap - KristiansundJeg må til Kristiansund en dag. Jeg skal være på sykehuset der fra kl 8 om morgenen til ca kl 14. Såvidt jeg kan se har jeg tre mulige reisemåter, hurtigbåt, fly og bil. Jeg tror bil utgår, men det er en nødløsning. Det ser ut som jeg må reise dagen før, stemmer det?
|
|
|
#2 |
|
Tatt på
|
Sv: Lokalkunnskap - KristiansundHurtigbåten og sykehuset ligger i hver sin ende av kaia, altså ikke så veldig langt fra hverandre i sentrum. Strekningen er nok sånn ca. fra Nidarosdommen til Olavskvartalet.
|
|
|
#4 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lokalkunnskap - KristiansundMed bil må du reise dagen før hvis du ikke er klar for fire timers nattkjøring. Første fly lander 08.32 (fra Trondheim). Det er kort vei fra Kvernberget til byen, men selv uten bagasje rekker du nok ikke sykehuset før bortimot kl 09. Hurtigbåten vet jeg ikke om mht tider, men tviler på at den ankommer om morgenen.
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Lokalkunnskap - KristiansundDu må sette av god tid til frokost.
|
|
|
#6 |
|
Born to run
Sv: Lokalkunnskap - Kristiansund
I know. En hel time er satt av, klok av tidligere frokoster her.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
7 timers forelesninger om tannkjøttssykdommer krever nesten champagne synes jeg.
|
|
|
#8 |
|
Born to run
Ja, forsåvidt, men det hadde nok blitt oppdaget. Godt humør og tannkjøttssykdommer - not so much
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er litt nedtur med en halvtimes stopp i Surnadal, men det gjelder kanskje mest oss som skal av en halvtime senere. Ikke er veien særlig komfortabel heller. Jeg slår et slag for kystekspressen, om du ikke betaler selv. Den er ikke akkurat billig. Bussen og båten går samtidig fra Trondheim, men det tar bare 3,5 time med båten. |
|
|
|
![]() |
|
|