|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Jagerfly lavt over byenI dag kom det et jagerfly og fløy urovekkende lavt over byen vår to ganger, med et drønn! Mange av barna i barnehagen jeg jobber hylte og ble redde, og jeg må innrømme at jeg ble urolig selv. Mine egne barn fortalte også opprømt om dette hjemme under middagen idag. Noen av kameratene på skolen hadde snakket om at det kanskje kom bomber fra flyet og at kanskje 3. verdenskrig hadde begynt...
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Jagerfly lavt over byenJeg ringte luftfartstilsynet en gang. Det ble ihvertfall et svare leven. |
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jagerfly lavt over byenJeg er oppvokst innunder flyplasser og med begge foreldre (og tildels meg selv) i bransjen, så må innrømme at jeg ikke tenker så nøye over flystøy og lavtflyvende stønts :miljøskadd: Et av mine tidligste minner er da jeg som 4-5 åring sammen med noen venninner gjemte oss under/bak landingslysene ved enden av stripa ved den militære flyplassen der vi bodde - det var åpen dag og flyshow på flyplassen og vi stakk av fra mødrene våre. Og så kom militærpolitiet og hentet oss for de fikk ikke landet med flyene når vi var der |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Jagerfly lavt over byenDet hender at det flyr jagerfly lavt over tettbygde strøk, det kan være skremmende, men det er jo ikke farlig. Jeg har opplevd fly som har flydd lavt inn oslofjorden, loopet ved Aker brygge og flydd ut igjen som en del av en øvelse. Dette var bare dager etter 11. september så jeg fikk hjertet litt i halsen.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Jagerfly lavt over byenDet står ikke noe i avisa da om øvelser? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jagerfly lavt over byenDet har vel vært øvelse fra Rygge Flystasjon. Det skjer en gang i blant.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Jagerfly lavt over byenAmelie, bor du i Bodø?
|
|
|
#8 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Jagerfly lavt over byenSivile flyselskap flyr ikke jagerfly, det er jagerfly stasjonert i Bodø og på Ørlandet, og du må i såfall ringe fellesoperativt hovedkvarter for å evt klage.
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
Sv: Jagerfly lavt over byen
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Jagerfly lavt over byenHer i Trondheim opplever vi innimellom at jagerflyene kommer susende relativt lavt inn over byen. Det samme med ett eller annet 4 motors overvåkningsfly.
|
|
|
#11 |
|
bits and pieces
|
Sv: Jagerfly lavt over byenDet må ha vært det samme som her, selv om vi ikke akkurat bor i nærheten. Jeg så det ikke, men det hørtes veldig godt. Lurte et kort øyeblikk om det var noe som skulle dette ned i hodet på meg.
|
|
|
|
#13 |
|
Nå også i farger
Sv: Jagerfly lavt over byenJeg syns også det er rart å reagere på slikt. Men jeg er like barnslig som Ramses. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Rockesøster
|
Sv: Jagerfly lavt over byenTenker du at jagerflypilotene ikke skal få øve på slike manøvre da? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jagerfly lavt over byenJeg pleier ikke reagere på det, men det gikk kaldt nedover ryggen på meg da de dundret rett over huset vårt i går (østlandet). Kanskje jeg er litt ekstra jumpy pga den pågående rettssaken?
|
|
|
#17 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Jagerfly lavt over byenHer reagerer ikke så mange på lavtflyvende fly, det skjer i ny og ne pga øvelser og sånn er det bare. Ungene i barnehagen blir ikke redd, de syns nok heller at det er ganske kult.
|
|
|
|
#18 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Jagerfly lavt over byenJeg sto midt i et foredrag mens flyende dundret over her Amelie. Veldig rart at sånt ikke blir opplyst i avisa i forkant synes jeg. Både unger og kanskje særlig eldre kan bli skremt.
|
|
|
#19 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Jagerfly lavt over byen
Ja, jeg er nok også litt preget av rettsaken... Klart de må få øve. Men de kan godt varsle om slikt på forhånd, f.eks i avisa.
Ja, vi bor jo i sammme by på Østlandet.
|
|
|
|
#20 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Jagerfly lavt over byenMilitære fly flyr også over kirken ved begravelser da militære fra luftvåpnet blir gravlagt. I en bestemt formasjon. Tror ikke de er pliktig til å informere om dette annet enn i forhold til lufttrafikken. :bidrar: |
|
|
|
![]() |
|
|