|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Leser
|
Moren til Christoffer er dømtLink her.
|
|
|
#2 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Moren til Christoffer er dømtJeg skjønner ikke at det er mulig å bli i godt humør, saken er dypt tragisk for alle parter. Det er likevel et godt tegn sett fra barnas rettigheters synsvinkel. Jeg er også opptatt av at påvirkningen av psykopati skal komme mer fram i lyset. Dette er det lite snakket om. Jeg kjenner ikke saken annet enn fra media og har herfra inntrykk av at moren er kraftig traumatisert og livredd og at hennes passivitet har årsak i mannens makt over henne.
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Moren til Christoffer er dømtJeg så dette på nyhetene i går, og selv om jeg ikke akkurat ble i godt humør, så tenkte jeg at det var en viktig dom. Det skal ikke være lov å ta på skylapper i den grad hun har gjort.
|
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Sv: Moren til Christoffer er dømtUttrykket "godt humør" fikk det til å knyte seg i magen, men jeg skjønner hva du mener.
|
|
|
#6 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Moren til Christoffer er dømtJeg blir helt uvel hver gang jeg ser bilde av den lille gutten jeg, knyter seg i magen, og jeg kjenner at jeg blir alt annet enn i godt humør av dette. Men at moren ble dømt, ja det er bra. Når det først er som det er.
|
|
|
#7 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Moren til Christoffer er dømtJeg klarer ikke å se hva straffen er i forhold til den forbrytelsen hun har vært med på. Det er en patetisk lav straff og det gjør vondt langt inne i sjelen når jeg tenker på denne saken. Taxisvindel og forfalskning av vitnemål gir lenger straff i Norge en medvirkning til drap på barn. Det er helt ufattelig i mine øyne. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hertuginne
|
Sv: Moren til Christoffer er dømtJeg synes det er veldig viktig at vi har fått en sånn dom, for det skaper presedens for senere saker. For det tragiske er at dette nok ikke er verken første eller siste gang vi ser tilsvarende saker, forhåpentligvis ikke med samme tragiske utfall.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Moren til Christoffer er dømt
Det var min tanke også. Patetisk straff i mine øyner, og straffenivået i Norge er ikke enkelt å bli klok på jfr. de andre dommene i avisene i går.
|
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Jeg er ikke enig med deg i at saken er en tragedie for moren, og jeg opplever at dommen er riktig.
|
|
|
#12 |
|
Leser
|
Nei, og jeg mener også at det ikke er riktig å være tilgivende. Du må huske på at så godt som alle som blir dømt for (forsettelig) vold mot barn selv har hatt det grusomt. Da jeg leste om oppveksten til Fritzl fikk jeg tårer i øynene, men jeg mener alikevel at det var riktig at han ble dømt.
|
|
|
#13 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Moren til Christoffer er dømtJeg blir iallefall ikke i godt humør av å lese om Christoffer. Alt er bare trist.
|
|
|
|
#14 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#15 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Moren til Christoffer er dømtJeg synes det er godt hun ble dømt. Som andre sier skaper det presedens.
|
|
|
#16 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
Om det er riktig dom klarer ikke jeg å si, da jeg har dårlig jussforståelse, men menneskelig sett kan vel en slik dom aldri bli streng nok. Det er likevel tragisk for den som blir dømt, ikke det å bli dømt, men alt som ligger bak og som gjorde at hun ikke stod opp for ungen sin. Hun har jo også vist at hun ikke evner å ta vare på de andre barna sine. Som Adrienne håper også jeg at denne dommen vil være et argument for at barna, som barnevernet har overtatt omsorgen, for ikke kommer tilbake til henne.
|
|
|
|
#17 |
|
Tøff
|
Sv: Moren til Christoffer er dømtNår man snakker om denne typen saker og foreldres bakgrunn dras frem klarer jeg ikke tenke annet enn at det er ille at noen som helst vokser opp med mishandling som normen. Det er ikke dermed sagt at de har blankofullmakt til å mishandle egne barn ...
|
|
|
#18 |
|
|
Du mener det ikke er en tragedie å være så handlingslammet at man ikke evner å gjøre noe med det når man har valgt en mann som regelrett slår ungen hennes i hjel? At det er en tragedie for henne er ikke det samme som at ikke det er rett at hun dømmes.
|
|
|
|
#19 |
|
Hertuginne
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Moren til Christoffer er dømtAlt for lav straff og det sier jeg uten at jeg skal synse eller mene noe om hvor lang straff hun burde hatt. |
|
|
|
![]() |
|
|