Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Haster litt. Stikkskade på sprøyte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-12, 15:00   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Haster litt. Stikkskade på sprøyte

Hvis du hadde stukket deg på en sprøyte brukt på en medstudent, retningslinjene sier at man bør ta Hepatitt vaksine etterpå.
Hva hadde du gjort da?
Tatt for å være på den sikre siden eller tenkt at dette går helt fint uten?
Min klønte venninne burde ta evt vaksine innen 48 timer.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 15:05   #2
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haster litt. Stikkskade på sprøyte

Hadde tenkt at det gikk bra, men tatt vaksinen likevel. Kjekt å ha åkke som, særlig når du skal jobbe/ ha praksis.

Gammel 27-04-12, 15:12   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tatt vaksinen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 15:13   #4
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Man skal følge retningslinjene som er gitt av studiestedet. Jeg hadde tatt vaksinen.

Gammel 27-04-12, 15:14   #5
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville fulgt de anbefalte prosedyrer til punkt og prikke.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 15:17   #6
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Følge prosedyrene kan være lurt ja.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 15:18   #7
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville tatt vaksinen.

Gammel 27-04-12, 15:22   #8
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Konsekvensen dersom hun ikke tar vaksinen, og burde gjort det, er så mye større enn dersom hun tar vaksinen og det viste seg å ikke være nødvendig. Så ja, jeg hadde tatt den. Det er jo en kjekk vaksine å være oppdatert på uansett, er det ikke det, da?

Gammel 27-04-12, 15:22   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at man har prosedyrer av en årsak, og ville fulgt dem, selv om sjansen for at noe skal gå galt er forsvinnende liten.

Gammel 27-04-12, 15:23   #10
Karthago
Nybegynner

Karthago sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Karthago har et hav av muligheter foran seg
Standard

Pluss at hvis hun ikke gjør det og det kommer studiestedet for øret, så er det risiko for disiplinærtiltak. Så å ta vaksinen her er en vinn-vinn situasjon.

Gammel 27-04-12, 15:35   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

JA, da får Lixebo seg en tur på legevakta da.

Gammel 27-04-12, 15:36   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karthago, her.

Pluss at hvis hun ikke gjør det og det kommer studiestedet for øret, så er det risiko for disiplinærtiltak. Så å ta vaksinen her er en vinn-vinn situasjon.

Disiplinærtiltak blir det ikke.
Det var helt opptil meg om jeg gjorde det eller ikke.

Gammel 27-04-12, 15:37   #13
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Har tatt både hep A- og hep B-vaksine uten noen sånn grunn, så jeg ville ikke vært i tvil. Hva er problemet hun ser med å ta dem?

Gammel 27-04-12, 15:39   #14
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Tror forresten begge er sånn at du må komme tilbake og teste om du har opparbeidet nok antistoffer. Mulig jeg husker feil.

Gammel 27-04-12, 15:43   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Har tatt både hep A- og hep B-vaksine uten noen sånn grunn, så jeg ville ikke vært i tvil. Hva er problemet hun ser med å ta dem?

Det er meg det gjelder og ser ikke noe problem med å ta de, men tenkte det ikke var noen fare for smitte.

Gammel 27-04-12, 15:54   #16
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde tatt det, og i og med at det er en medstudent, så regner jeg med det er muligheter for pasientkontakt ved en senere anledning, og da er det uansett kjekt å ha vaksinen. Pluss at mest sannsynlig så er du beskyttet resten av livet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 16:53   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du bør som helsepersonell uansett oppvaksineres på hepatitt. Og sånne prosedyrer følger man til punkt og prikke. Til legevakten.

Gammel 27-04-12, 16:58   #18
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så burde du rapportere det til skadestedet, som sikkert vil ha en rapport på det. Som i avviksrapport.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 17:34   #19
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker at det må være viktig å følge slike prosedyrer, fordi hvis man begynner å vurdere fra gang til gang om det er "nødvendig" (medstudent, hun er sikkert ikke smittet), så kan man risikere å viske ut grensene som prosedyren var ment for.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 19:56   #20
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Tilbake fra legevakta; det ble ikke satt vaksine iom at den er såpass dyr og det er ingen reell fare for at jeg har blitt smittet med noe.
Det ble tatt blodprøver. Jeg skal ta opp med skolen om at vi burde få tilbud om vaksinasjon ved studiestart. Til uka skal jeg uansett bestille time for vaksinasjon.
Selv så nøye jeg er når jeg håndterer kanyler, så har jeg nå oppdaget hvor utrolig enkelt det skjer ulykker allikevel.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.