Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sushi - Hva er godt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-12, 22:03   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sushi - Hva er godt?

Jeg liker ikke så godt ris, jeg er ikke overbegeistret for soyasaus, og sashimi takler jeg ikke. Men kombiner rå fisk med ris og soya - så er jeg med! Nå har jeg lyst til å prøve å lage selv, men aner ikke hva jeg kan ha inni rullene. Forettrekker maki fremfor nigiri, men nigiri med laks går ned det også.

Favorittbitene fra favorittshappa (www.sabi.no) heter Signture Tore Tang, og har både cruchy og spicy og rogn og laks og.. ja. Masse godt. Maki med fritert scampi smaker også fortreffelig. Og kamskjell... Men kan jeg bruke frosne kamskjell om jeg skal lage hjemme, eller må jeg reise land og strand rundt for å finne ferske?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 22:23   #2
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sushi - Hva er godt?

Frosne kamskjell går fint. Jeg kan varmt anbefale maki med laks og selleri. Og vil du prøve noe virkelig orgasmisk, legg rogn på skiver/båter av appelsin...

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 22:25   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Frosne kamskjell funker fint. Smørfisk og tunfisk - tunfisk er det relativt greit å oppdrive i fiskedisker. Jeg er en sucker for avocado, og philadelphia-ost sammen med laks er aldeles fortreffelig. Søtchilisaus inni makier er litt sølete, men godt. Dampet asparges passer til en del.

Søt omelett funker i makier også, om man liker det (det serveres vel oftest som nigiri).

Gammel 11-05-12, 21:44   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ok, her kommer litt selvskryt. Jeg har laget sushi for første gang.

Rull 1: Nori ytterst, laks, agurk og avocado/wasabikrem som mannen har laget.
Rull 2: Inside out, laks, scampi og agurk.
Nigiri med salmalaks og wasabirogn

Rullene ble en tanke slappe og jeg kjente at jeg burde hatt litt mer fisk, og nigirien hadde litt mye wasabirogn så de ble litt sterke. Men til å være første forsøk er jeg kjempefornøyd.

Gammel 12-05-12, 00:47   #5
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Så fine de var!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 03:34   #6
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Wow!! Kjempeflott da!

Sushi er jo ikke bare fisk, så du kan gjerne bruke kylling, svin mm. i makirullene og, om du spiser kjøtt. Ellers er der veldig godt med avocado, til alt - og maki med avocado, gulrot og crabsticks (Californian) er nydelig med chilimajones. :sikle:

Gammel 12-05-12, 18:03   #7
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fibi: Det så digg ut! :sikle:

Jeg er i tillegg fryktelig svak for tempurareker. De er jo friterte, men vi bruker å lage dem de gangene vi har sushi likevel. Gådd, nå fikk jeg lyst på sushi og tempurareker, men har lovet mannen hjemmelaget pizza i kveld...hmmmm...

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 21:19   #8
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Det ble sushi i dag også. Risrester, you know.

Inside out roll med laks og wasabirogn.

Gammel 12-05-12, 21:22   #9
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nam!!

Åh, nå er det like før jeg ringer sushi-shappa rett oppi høgget altså, lyyyyyyst på!!!

Gammel 12-05-12, 22:35   #10
emin

emin sin avatar

emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, den som hadde ei sushisjappe i nærheten.

Gammel 13-05-12, 12:21   #11
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Åhhh, jeg må bare lære meg å lage sushi selv.

Gammel 13-05-12, 14:41   #12
emin

emin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Åhhh, jeg må bare lære meg å lage sushi selv.

Signerer Heldigvis har jeg ei god venninne som kan kunsten, så skal få opplæring hos henne.

Gammel 13-05-12, 14:44   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan får du til å rulle inside out uten et eneste stort graps?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 20:01   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Trykke risen godt ned på norien, og plastfolie.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.