Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Trøbbel med bankID på Mac

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-12, 02:53   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Trøbbel med bankID på Mac

Jeg blir snart sprø her.

Jeg har to bankID. En som er låst og en som er åpen. Når jeg logger meg på en nettbank med bankID så får jeg dermed en rullgardin hvor jeg skal velge hvilken jeg vil bruke.

Men noen ganger - etter å ha logget på DNB - så blir hele Macen senil.
Den vil ikke la meg velge i rullegardina, og den defaulter kun til DNB - bankID. Som er den som ikke virker. Sånn står den og ser dum ut og nekter meg pengene mine, og andre pengene sine fra meg, inntil den plutselig bråbestemmer seg for at den skal virke en stund igjen.

Det ser ut for meg som om dette treffer sånn gang om annet når det lastes ned en ny java til kassa når man aktiverer bankID. Og da blir det der inntil man har bedre flaks.

Jeg er amatør så det holder på mac, så når tøm safaribuffer, prøve med Opera og Firefox og boote dingsen ikke virker så er jeg fullstendig lost.

Hjelpe Smilefjes?

Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 03:00   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Trøbbel med bankID på Mac

Presisjon - jeg får trekke ned rullgardinen og se den andre bankIDen på menyen. Men når jeg velger den så reagerer den ikke, og bare later som om jeg har valgt DNB isteden i Safari. I opera reagerer ikke nedtrekksmenyen i det hele tatt.

Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 03:32   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ingen som svarer?

Nuvel. Litt forskning senere viser vei til et program via Finder som heter Java-valg. Det lar seg ikke åpne samme pokker hva jeg gjør og sier at det er lei for det.

Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 04:08   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30