Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-07, 21:51   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Nå har jeg faktisk blitt hekta på økologisk. Det smaker bedre og føles sunnere. Men siden man ikke selv kan påvirke innholdet i Kolonihagenkassene er suppleringskjøp helt nødvendig. I går fikk vi verken tomater, brokkoli eller salat og det bruker vi mye av. Er det noen butikker i Oslo som har godt utvalg i økologisk frukt og grønt, og gjerne også andre økologiske varer?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 21:55   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Helios på Majostua er fin, Helios i Hausmannsgate ikke fullt så fin. Helios har mest annen mat, men noe frukt og grønt også. Masse deilig sjokolade, nøttepålegg og pastasauser!

De har ganske stort utvalg av økologiske varer på OBS! på Økern, og noe på Smart Club.

Prix på Grønland har også godt utvalg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 21:57   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Helios på Majorstuen, og Maxi på Skøyen.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 22:02   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

"Er det butikker i Oslo som fører økologiske varer"? Du bor i Oslo ffs, alt er jo i Oslo. Jeg misunner dere sånn, dere får jo tak i alt. : skriiiik:

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 22:03   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Takk for raske svar. Jeg tar en liten runde i morgen, tenker jeg. Jeg har bare vært innom Helios i Hausmannsgate og ble ikke veldig imponert. Men jeg hadde kanskje litt høye forventninger...

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 22:05   #6
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du bor i Oslo ffs, alt er jo i Oslo. Jeg misunner dere sånn, dere får jo tak i alt. : skriiiik:

Ynsjyll? Bør jeg flytte?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 22:06   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Vi kan bytte. Du får en lekker nyoppusset blokkleilighet i Sandnes og jeg får flytte til Oslo.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 22:07   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Den lokale Meny her hadde fått inn masse økologisk. Fra druer til poteter og tomater. Da må nesten Menyer andre steder ha det også.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 22:08   #9
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Meny på Oslo City

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 22:11   #10
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi kan bytte. Du får en lekker nyoppusset blokkleilighet i Sandnes og jeg får flytte til Oslo.

Fristende tilbud... Men jeg er nok for glad i de økologiske grønnsakene mine til å flytte på meg. Jeg kommer tilbake til deh hvis jeg plutselig får akutt behov for å flytte til Sandnes.

Den lokale Menyen min har ikke et økologisk grøntutvalg som er noe å skryte av.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 22:12   #11
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Meny på Oslo City

Mulig jeg er blind, eller at det er veldig lenge siden jeg var der?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 22:13   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Den lokale Meny her hadde fått inn masse økologisk. Fra druer til poteter og tomater. Da må nesten Menyer andre steder ha det også.

Menyen vår har også det. De har noen deilige økotomater.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 22:14   #13
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Mulig jeg er blind, eller at det er veldig lenge siden jeg var der?


Skal vi se.. jeg handler følgende økologiske varer der:

melk, rømme, youghurt, smør, havregryn, kakao, ris, egg, frukt, grønnsaker, mel, diverse hermetikk..... husker jammen ikke mer jeg.. jo ost (flere typer)...

Veldig ofte er nesten hele kurven økologisk når jeg går ut av butikken

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 22:14   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har bare vært innom Helios i Hausmannsgate og ble ikke veldig imponert.

Helios på Majorstua er veldig mye bedre.
Ellers så pleier de fleste store ICA og Menybutikker å ha endel økovarer. ICA Maxi på Bjølsen, og ICA supermarked på Kiellandsplass har noe i allefall. Ultra på Alnasenteret har også endel.

Jeg liker OBS best, billigere, mye bra og veldig greit å gjøre storinnkjøp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 22:17   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Meny på Oslo City

Til og med jeg la merke til at de hadde mye økologisk da jeg var der i høstferien.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 22:21   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Skal vi se.. jeg handler følgende økologiske varer der:

melk, rømme, youghurt, smør, havregryn, kakao, ris, egg, frukt, grønnsaker, mel, diverse hermetikk..... husker jammen ikke mer jeg.. jo ost (flere typer)...

Veldig ofte er nesten hele kurven økologisk når jeg går ut av butikken

Har hengt meg opp i grøntdisken, jeg. Jeg vet at Meny har et godt utvalg i andre økologiske varer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 22:21   #17
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Tenker jeg tar meg en tur på OBS!.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 11:48   #18
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Ultra på Bryn Senter har et veldig godt utvalg.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 12:36   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

Jeg handler stort sett på OBS på Løren, Prix på Ullevål, ICA på Ullevål, Helios på Majorstua, og en sjelden gang på Ultra på Bryn. Smart Club har også bra utvalg, faktisk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 14:22   #20
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Butikker i Oslo med godt utvalg i økologisk frukt og grønt?

I tillegg kan Ultra på CC vest og Meny på Røa nevnes .

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no