Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-12, 22:23   #1
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?

Jeg har "alltid" hørt at Crocs og kopier av disse ikke er bra for barn å gå med, og at man bør unngå dem. Datteren går i barnehage der flere andre barn har disse skoene, og hun synes det er fryktelig flott. Enn så lenge har hun ikke fått, fordi det altså ikke er bra å gå i dem.

Men så slår det meg, at jeg faktisk ikke har noen god kilde som sier at disse skoene ikke er bra, så da tenkte jeg at jeg skulle høre med FP-orakelet. Jeg ser jo at de ikke har hælkappe og god støtte for hælene. Er det rett og slett sånn at man bør unngå alle sko som støtter dårlig her, fra flippflopper til myke converse-aktige sko? Eller er det noe spesielt ille med Crocs i tillegg?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:24   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?

De er i hvert fall geniale i ekle svømmehaller.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:25   #3
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg frykter at om jeg først kjøper dem så lar hun seg ikke avspise med å kun bruke dem i svømmehaller.

Gammel 07-05-12, 22:28   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes alle får rar gange i Crocs, så jeg tror neppe det er bra å gå mye på. Her brukes de stort sett bare som strand/bassengsko, og til og fra trampolinen om sommeren.

Gammel 07-05-12, 22:31   #5
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Standard

Jeg husker jo hvordan det var å gå med tresko da jeg var barn. Man ble liksom gådende og holde fast skoene med tærne på en måte. Kan umulig ha vært spesielt bra...

Gammel 07-05-12, 22:33   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men de har vel en reim man skal ha over hælen? Jeg synes crocs er godt å gå i, men jeg vet ikke om ungen min hadde fått om han hadde (vært gammel nok til å) ville ha.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:39   #7
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ofte svært så skepsis til alt jeg leser men det vi droppet crocs for et par år siden. Tror ikke det er godt fottøy for barn, overhode ikke.

http://www.dagbladet.no/2011/11/26/t...ldre/19177915/

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:40   #8
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen av mine har. Eldste hadde, men tror ikke hun egentlig likte dem, for de ble aldri brukt.

Gammel 07-05-12, 22:46   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Mine elsker sine crocs. Kan ikke si jeg syns de får rar gange av de og de sitter da skikkelig på foten.
Mine har en smalere modell enn den "vanlige" crocsen.

Sist redigert av star : 07-05-12 kl 22:54.
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:50   #10
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine har crocs som innesko i barnehagen. Inne løpes det ikke, og de har selvfølgelig ordentlige sko til utebruk. Tar derfor sjansen på å la de fortsette å bruke de som innesko selv etter å ha lest denne artikkelen. Sånn ellers brukes de som "full fart"-sko når man skal ut en kjapp tur. Har selv også, skikkelig styggrosa ( ) som brukes når jeg går mye ut og inn av huset og ikke orker å knyte så mange ganger.

Gammel 07-05-12, 22:51   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan virkelig ikke fordra Crocs sånn rent estetisk, så ingen i familien har noengang hatt det. Jeg har også lest artikkelen Lisa linker til, og ble ikke mindre skeptisk av den. Har ved en anledning puttet foten i en Crocs-sko, og jeg kan ikke fatte at de kan være gode å gå med. De er jo så brede at foten slenger rundt inni der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:51   #12
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Mine fikk fake til jul og elsker dem. Blir jo likevel begrenset brukt, og jeg kan ikke si jeg har merket noe til rar gange. Sitter fint på foten, de bruker oftest remmen bak. Jeg tenker som med det meste annet; alt med måte.

Gammel 07-05-12, 22:52   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Har ved en anledning puttet foten i en Crocs-sko, og jeg kan ikke fatte at de kan være gode å gå med. De er jo så brede at foten slenger rundt inni der.

Ikke Mary Jane-modellen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:53   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Crocs er fantastisk deilig å gå med, men bruker dem kun i hjemmet eller når jeg skal ut med søpla osv.
Mine barn har Crocs. Eldste bruker de sjelden, men minsten elsker sine. Jeg vil tro at Crocs uten reim ikke er så bra, men med reim sitter de skikkelig på foten, så da forsvinner jo "holde fast skoen med tærne"-argumentet, i hvert fall.

Gammel 07-05-12, 22:55   #15
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg er ofte svært så skepsis til alt jeg leser men det vi droppet crocs for et par år siden. Tror ikke det er godt fottøy for barn, overhode ikke.

http://www.dagbladet.no/2011/11/26/t...ldre/19177915/

Takk for den, da blir det nok ikke Crocs på datteren denne gangen heller. Stakkars jente, jeg som var på gli og tenkte at det kunne da umulig være så ille som jeg trodde.

Gammel 07-05-12, 22:56   #16
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Mine fikk fake til jul og elsker dem. Blir jo likevel begrenset brukt, og jeg kan ikke si jeg har merket noe til rar gange. Sitter fint på foten, de bruker oftest remmen bak. Jeg tenker som med det meste annet; alt med måte.

Jeg kan love at de ikke hadde blitt brukt med måte om jeg hadde kjøpt. Hun hadde kommet til å elske dem, og hun hadde kommet til å ville bruke dem absolutt hele tida, gjerne utendørs midtvinters også. Gidder ikke gjøre meg selv så vondt at jeg må ta den kampen gitt.

Gammel 07-05-12, 22:57   #17
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Artikkelen sier jo:

Sitat:

Mange barn bruker Crocs ute hele sommeren og som innesko om vinteren

Det er jo ganske mye, da. Ikke rart man kan bli rar i beina, tipper gummistøvler eller mange typer pensko er like ille, om man hadde brukt det like mye

Gammel 07-05-12, 23:00   #18
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Crocs er veldig mye forskjellig. Eldstegutten min har slike Crocs som innesko på skolen:

Han liker dem veldig godt og kan ikke tenke seg andre innesko. Innendørs løpes det ikke.

Ute bruker ungene en del crocs om sommeren siden vi tilbringer mye tid på stranda. Det er få sko som egner seg både til sand, saltvann og løping, men på stranda brukes crocs til og fra og de brukes også til og fra trampoline. De har skikkelige joggesko til turbruk.
Selv bruker jeg mine knallgrønne crocs til og fra postkassa og sannelig ved en del andre anledninger også. Fine er de ikke, men til sitt bruk er de geniale. Jeg synes de er veldig behagelige å ha på og gå med.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 23:02   #19
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spørsmålet om reim eller ikke gjelder jo alle sandaler. Crocs uten reim blir som slippers og slippers er jo også til sitt bruk, ikke til løping.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 23:04   #20
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg kan love at de ikke hadde blitt brukt med måte om jeg hadde kjøpt. Hun hadde kommet til å elske dem, og hun hadde kommet til å ville bruke dem absolutt hele tida, gjerne utendørs midtvinters også. Gidder ikke gjøre meg selv så vondt at jeg må ta den kampen gitt.

Nei, det skjønner jeg, sikkert lurt å droppe det. Men da hadde jeg nok ikke vurdert det i utgangspunktet heller, hvis det skulle blitt så ensidig bruk av fottøy at de måtte vært i bruk hele året rundt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.