Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Trenger hjelp til å legge opp ei bukse

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-07, 00:50   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Trenger hjelp til å legge opp ei bukse

Jeg har fått ei bukse som er alt for lang til meg. Buksa er kjempefin men jeg må altså legge den opp. Har hørt om flere som legger opp buksa men greier å bevare den orginale kanten nede, hvordan gjør jeg det?

Gjerne detaljert beskrivelse

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 09:23   #2
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å legge opp ei bukse

Det du gjør er å klippe av akkurat den nederste biten, rett over sømmen.
Så klipper du buksen til lengde, legger den gamle sømmen på og syr oppå den gamle sømmen. Den vil bli noe kraftigere, men det går fint.

Jeg ville googlet etter syersker der du bor og spurt om hjelp der

Lykke til.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 09:26   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å legge opp ei bukse

Så smart det var, Anne M, det blir jo mye finere å beholde originalkanten! Men legger du kanten oppå, eller på vrangen kant i kant? Klarte ikke se det helt for meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 09:30   #4
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger hjelp til å legge opp ei bukse

Jeg bruker systue Og de bevarer den orginale kanten, det er jo mye finere, spesielt på jeans. Og ikke er det så dyrt heller, mellom 150 og 200 kr.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 00:39   #5
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger hjelp til å legge opp ei bukse

Spørs nok om jeg kanskje må oppsøke ei systue eller lignende Får vente til over påske

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 14:00   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å legge opp ei bukse

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Så smart det var, Anne M, det blir jo mye finere å beholde originalkanten! Men legger du kanten oppå, eller på vrangen kant i kant? Klarte ikke se det helt for meg.

Hvis det ikke synes uansett, blir det kanskje penest fall i buksa om man legger kanten oppå? Sy med elastisk sikksakk kanskje?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 19:43   #7
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger hjelp til å legge opp ei bukse

Jeg fikk tips om denne siden

http://www.sketchee.com/share/Hemmin...%20a%20Pro.htm

Har nettopp lagt opp buksa mi nå å det ble kjempebra Anbefales absolutt!

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 00:43   #8
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger hjelp til å legge opp ei bukse

:hvisker: Jeg er både lat og håpløs med nål og tråd så jeg bruker vliselin (eller hvordan det nå enn staves) og stryker opp brettene. (De buksene det ikke fungerer med sender jeg til svigermor.)

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 20:02   #9
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger hjelp til å legge opp ei bukse

Oj, for en smart måte å legge opp jeans på. Jeg bruker alltid sånn usynlig søm på buksene, jeg.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 21:27   #10
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Trenger hjelp til å legge opp ei bukse

Flott link for opplegg av jeans over.
Men likevel - å legge opp bukser er såpass kjedelig og tidkrevende at jeg glatt betaler for å få det gjort. Syinga er egentlig ikke det verste, men å finne ut av lengden og feste nålene jevnt.
Så med mindre man ikke har spesielt LYST til å gjøre det, mitt råd er å betale 150 kr for at noen andre tar jobben !!

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 22:50   #11
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger hjelp til å legge opp ei bukse

Her passer det fint å ta fremme denne. Et av de morsomste innleggene jeg har lest i min korte forumhistorie.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 23:08   #12
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger hjelp til å legge opp ei bukse

For en kjempeflott link Karina! Jeg har akkurat lagt opp en bukse med maskinsøm, men må legge opp en til og da skal denne testes.

Jeg kan sy skjult søm og jeg lo så jeg gråt da jeg leste innlegget du henviser til, Kaz. Den var virkelig bra!

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no