|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Feilsendte, sensitive pasientopplysningerNå må jeg høre med dere her, for nå lurer jeg virkelig på hvor vanlig det er at dette skjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysningerJeg har fått en annens epikrise sammen med flere av mine egne. Den lå sist i bunken, så jeg tipper den har ligget i printeren fra før, f eks. Og det får en til å lure på hvor mange av ens egne papirer som er spredd rundt, ja.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysninger
Hele journalen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysningerDet er skrekken å gjøre dette i jobbsammenheng. Vi sender ut sensitive opplysninger og vedtak stadig vekk og det er innmari fort gjort å ta med seg et ekstra ark. Selv om det ikke skal skje. Jeg har forøvrig tabbet meg ut en gang på dette, men ganske uskyldig. Jeg sendte en uføresak jeg hadde behandlet opp til NAV forvaltning og da hadde et julekort til meg (fra jobben) sneket seg inn i saksmappa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysningerJeg har mottatt brev fra mitt legekontor der en ung mann har fått henvisning til psykiatrisk poliklinikk. Med alle personalier. De ble rimelig lamslåtte på legekontoret da jeg returnerte brevet. Og en gang fikk jeg med meg en annen kvinnes resept. Hun hadde samme etternavn som meg, så det var vel årsaken til at feilen skjedde.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysningerJeg har hyllemeter på hyllemeter med papir fra ørti forskjellige instanser på lillegutt, og etterhvert litt på meg selv også, men dette har aldri skjedd oss. Hvertfall har ikke vi fått andres papirer, om andre har fått våre vet jeg jo ikke |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysningerJeg har aldri opplevd det fra helsevesnet, men jeg har vel fått ytterst få papirer tilsendt derfra også, så det er jo ingen overraskelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysningerPasientombudet eller noe kanskje?
![]() |
#15 |
Aquademiker
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysningerAldri fått. Men igrunn skremmende at så mange her inne har opplevd å få feil papirer...
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysningerDet har jeg ikke opplevd, heldigvis.
![]() |
#17 |
Originala
|
![]() Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysningerJeg har ikke opplevd det, men så har jeg heller ikke pleid å få tilsendt brev fra sykehuset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysningerDa jeg hentet ut journalen min fra forrige fastlege, fremkom det i den at jeg hadde fått et barn jeg aldeles ikke har... de hadde prestert å legge noen andres epikriseopplysninger i min journal. Reaksjonen fra overkikador-helsesekretæren da jeg ringte og lurte på om de gadd å ta bort det, kanskje var, "Å faen! Oi... oi, oi, oi." Ut fra det vil jeg tro det ikke er voldsomt utbredt med den type surr.
![]() |
#20 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysningerJa, jeg lurte på om jeg skulle forsøke meg. Etterbetalt fra sånn 2007 eller når dette var burde det bli en grei slant, det?
![]() |
|
|