Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Regn 17. mai?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-12, 00:10   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Regn 17. mai?

Ja, hva gjør man da med skolenbarn, hva kler man dem i? Frøkna har fått ny festdrakt. Hva gjør vi om det pøsregner? Tar man på regntøy da, eller? Dette er vårt første skoletog, så jeg aner virkelig ikke. Hvor får man kjøpt sånne gjennomsiktige regnfrakker, om de fremdeles finnes?

Gammel 12-05-12, 00:17   #2
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regn 17. mai?

I fjor satset jeg på gutt i festdrakt, og paraply, i toget. Vi gikk med barnehagen, siden han altså ikke er skolegutt, men de går i skoletoget. Vi så andre barn fra barnehagen, ei kom i regndress.

For å si det sånn. Vi fullførte ikke toget, gikk hjem. På spm om 17. Mai er kjekt svrte gutten NEI. Når jeg spurte ham indag om han husker noe om 17. Mai sier han at da skal vi bli spylet...

Det er meldt regn i år igjen, og da kommer jeg til å kapitulere. Han hr finfin, kjempeflott festdrakt. Og han får regndress over den om t trengs. Jeg vil heller ha en regndresskledd unge som husker 17. Mai som en fin dag, enn en festkledd en som gruer seg til neste gang....

Gammel 12-05-12, 00:27   #3
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tipper det blir regn her og! Om det regner får i alle fall yngste på seg noe skalltøy, ingen tvil om det. Må få lånt meg en vogn til ham når jeg tenker etter så han slipper å stå så lenge, kan være vi må gå et stykke også, får neppe parkert. Kjøpte heldigvis cape til festdrakten til eldste så hun slipper å fryse så veldig. Hun har grønn POP skalljakke og lilla annen jakke som tåler regn, men fint er det jo ikke. Må nok ta en runde i morgen og se hva som finnes.

Gammel 12-05-12, 00:28   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hmm. Ungene har bunader med laskatrøye på henne og jakke på han, alt i ull, så jeg tenker de får med det. Blir ikke noen jakke utenpå nei. De får bruke paraply!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 00:29   #5
millact

Standard

Ja, jeg får gå til innkjøp av paraply tenker jeg, sånn i tilfelle liksom.

Gammel 12-05-12, 00:36   #6
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg har kjøpt sånn gjennomsiktig regnponcho på Bogerud. Masse småunger tett i tett med paraplyer tror jeg er en dårlig ide.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 00:42   #7
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vesla har i såfall en lang, pen regnfrakk hun må bruke, guttungen får bruke regnjakka si.

Er det dårlig vær, er det ingen som tenker over ytterklærne lell. Men litt komisk var det et år når vi alle gikk i dunkåper og vinterdresser i 17.mai-tog, og en lett blanding av bunadsko og vintersko attåt!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 22:01   #8
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

siste sjekk på været viste liten kuling og regn, skikkelig vestlandsvær. Men kan enda forandre seg!

Her går gutta med ull inderst, så bukse og skjorte oppå. Kanskje tar vi på en fleecejakke også før de skal gå med nye mørkeblå pop skalljakker og gortex joggesko.

Jeg har ikke cape til bunaden så regner med det blir fintøy inderst og lang kåpe utenpå. Verken jeg eller gutta liker å gå i tog og feire 17.mai. Ville helst funnet på en annen tradisjon, sett toget fra oslo på tv hjemme og kost oss skikkelig med mat, spill og kos. Men man MÅ liksom gå i tog 17.mai enten man vil eller ikke. Sitter langt inne å bryte tradisjonen, selv i pøsregn....

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 22:04   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Hmm. Ungene har bunader med laskatrøye på henne og jakke på han, alt i ull, så jeg tenker de får med det. Blir ikke noen jakke utenpå nei. De får bruke paraply!

Ja, for paraplyer i barnetog er skikkelig praktisk. Masse unger som veiver rundt og stikker ut øynene på sidemannen. Jippi.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 22:06   #10
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Det er forbudt med paraply i barnetoget her, så her satser vi på regntøy til gutta, og sånn gjennomsiktig kåpe til jentungen, hvis det blir drittvær.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 22:06   #11
millact

Standard

Antar det blir regn og vind på 17., altså likt som nå. Hun får vel få på seg lilla ticket jakke utenpå bunaden, den er litt lang og god og skal være vanntett.

Gammel 13-05-12, 22:06   #12
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det er forbudt med paraply i barnetoget her, så her satser vi på regntøy til gutta, og sånn gjennomsiktig kåpe til jentungen, hvis det blir drittvær.

Hvor kjøpes sånne lange regnkåper, de gjennomsiktige?

Gammel 13-05-12, 22:08   #13
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har ingen ide, har hatt den så lenge at jeg ikke husker det lenger. Har sikkert kjøpt den i en vanlig butikk som selger klær. Typisk butikk som finnes på handlesentre.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 22:11   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det også forbudt med paraply i barnetoget. Jentene mine har gjennomsiktige lange regnponsjoer og lillebror har en gjennomsiktig lang regnfrakk. Har aldri hatt bruk for dem. Hjelper å bare legge de klare til 17.mai og har dem også med i bilen for å true regnet. Håper det funker i år også. Vi har aldri noe annet type jakke utenpå bunaden heller. Er det kaldt så har jentene cape og lillebror ulljakke til festdrakten sin, også kler vi bare på desto mere under med langermet og ull under bunadskjorta.

Frakkene vi har til både voksen og barn er kjøpt på enten Bogerud eller Europris.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 22:11   #15
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Jeg har kjøpt sånn gjennomsiktig regnponcho på Bogerud.

Bare at jeg har kjøpt på jula

Gammel 13-05-12, 22:12   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Gjennomsiktige regnponchoer får man kjøpt på Bogerud tekstil i vertfall.

Paraplyer burde virkelig være forbudt i 17.mai toget. Det er det her. Det er jo direkte farlig med hundrevis av barn med veivende paraplyer.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 22:12   #17
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sparkjøp har hatt før,i værtfall

Gammel 13-05-12, 22:12   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Europris har gjnnomsiktige regnponchoer til 49,- kroner, så jeg tilfeldigvis på lørdag.
Veldig kjipt at været alltid skal være så elendig på nasjonaldagen. I år skal i utgangspunktet fireåringen få kjøre trøtraktor i barnetoget, håper ikke været er altfor dårlig. Jeg skal kjøpe regnkåpe i morgen, greit å ha noe litt finsligere enn en ordinær regnjakke på akkurat denne dagen.

Gammel 13-05-12, 22:16   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det regner aldri under barnetoget. *erfart*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 22:18   #20
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Tipper det blir regn her og! Om det regner får i alle fall yngste på seg noe skalltøy, ingen tvil om det. Må få lånt meg en vogn til ham når jeg tenker etter så han slipper å stå så lenge, kan være vi må gå et stykke også, får neppe parkert. Kjøpte heldigvis cape til festdrakten til eldste så hun slipper å fryse så veldig. Hun har grønn POP skalljakke og lilla annen jakke som tåler regn, men fint er det jo ikke. Må nok ta en runde i morgen og se hva som finnes.

Totalt på siden av spørsmålet ditt med: Bor du i Stavanger? I tilfelle er Stavanger Sykehus (Fylkeskommunen) et glimrende sted å parkere. (Hint til andre i Stavanger) Vi parkerer der hvert år og har aldri hatt problemer med plasser. I år går barnetoget i østre bydel, så da er det bare å rusle bort forbi musèet og stå der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.