|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
God salat - oppskrift?Jeg planlegger 17 mai-koldtbord. Har noen en god oppskrift på salat? Jeg er så fantasiløs, men akter ikke å ende opp med mais, tomat og agurk liksom. Jeg vil ha noe gøy og godt. Tips? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: God salat - oppskrift?Ruccola med fataost, avocado, salatbønner og ristede pinjekjerner er nydelig som ekstra piff i salaten.
|
|
|
#3 |
|
koko
|
Sv: God salat - oppskrift?Div grønn salat, vårløk, avokado, cherrytomater, gulrot i tynne skiver, sukkererter, asparges (fersk, kokt), rista gresskarkjerner, granateple.
|
|
|
#4 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: God salat - oppskrift?Svigerfar lager verdens beste, og har ofte tørket tranebær i. Og pinjekjerner, solsikkekjerner (lett ristet), fetaost, oliven, gulrot, nepe (!) og andre mer tradisjonelle salat-ting i.
|
|
|
#5 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: God salat - oppskrift?Takk for gode tips! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: God salat - oppskrift?Denne couscoussalaten er kjempegod og slår bestandig an. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: God salat - oppskrift?Jeg marinerer sopp som godt kan brukes i salat. Skjær passende mengde sopp i tynne skiver. Legg dette i en marinade bestående av 1 dl olivenolje, 3 fedd presset hvitløk, 3 ss hvitvinseddik, hakket, fersk basilikum (tørket får også), salt og pepper. La soppen ligge i marinaden i hvert fall en time.
|
|
![]() |
|
|