|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Candy Darling og andre: Lær oss hjemmelaget isPunkt 1: shop en ismaskin.
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Candy Darling og andre: Lær oss hjemmelaget isDen bringebærsorbeten er faktisk latterlig god.
|
|
|
#5 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Candy Darling og andre: Lær oss hjemmelaget isJeg har noen sånne kjappis (bokstavelig talt
|
|
|
#6 |
|
Audacious
|
Sv: Candy Darling og andre: Lær oss hjemmelaget isJeg også har en kjappisløsning.
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Candy Darling og andre: Lær oss hjemmelaget is
Ja, den er helt hinsides for oss som liker det litt friskt. Noen kommenterer vaniljen, jeg synes det er limesaften som trer frem. Nam.
|
|
|
#9 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Candy Darling og andre: Lær oss hjemmelaget isJeg elsker ismaskinen min! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: Candy Darling og andre: Lær oss hjemmelaget isJeg lager en som er veldig god, en Nigellaoppskrift med appelsin, lime og fløte. Har ikke oppskriften tilgjengelig her og nå. Serverte den sist med sjokoladefondant og jordbær. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Candy Darling og andre: Lær oss hjemmelaget isJa, den har du nevnt før, Fili. Kan du lime den inn her når du får tid, så finner jeg alt på én gang?
|
|
|
#14 |
|
Protonterapeut
|
Det kan være greit å sjekke hva det er som skal i fryseren av den i forkant, er det fryseelement eller helle bollen og kan man kjøpe ekstra. De tar jo ikke særlig mye disse ismaskinene, og det er jo himla kjipt å måtte vente 24 timer mellom slagene.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Candy Darling og andre: Lær oss hjemmelaget isJeg kjøpte en sånn en ismodul til Kenwooden og den må fryses i 24 timer. Hadde vurdert en skikkelig maskin om jeg ikke var så gjerrig...
|
|
|
#16 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Candy Darling og andre: Lær oss hjemmelaget isMen må isen stå i ismaskinbollen i kjøleskapet eller kan man helle isen i en annen beholder for frysing og lage mer is? Jeg vurderer en Kenwood ismaskin, siden jeg har KW Major.
|
|
|
#17 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Candy Darling og andre: Lær oss hjemmelaget isMan kan nok helle over i annen bolle, men problemet er at man uansett må fryse ned frysedelen på nytt. Derfor er det greit med fryselement, når man kan kjøpe flere av dem.
|
|
|
#18 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Du har samme som meg. Ulempen er at frysedelen er "brukt opp" etter en omgang. I hvertfall om du lager fløteis.
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Sv: Candy Darling og andre: Lær oss hjemmelaget isPoden og jeg har laget hans favoritt i dag, italiensk sitronis. Oppskrift her: http://www.foreldreportalen.no/forum...4&postcount=12
|
![]() |
|
|