|
|
#1 |
|
maler
|
Bunad - kurs?Hvis man skal lære seg å sy bunad, går man kurs da? Eller kjøper man materialpakke og får det til? Er det mønster med til disse materialpakkene? Er det forresten kurs i ulike bunader eller er disse kursene generelle?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunad - kurs?Det går an å kjøpe materialpakker og sy på egenhånd, men om du får det til eller ikke, avhenger vel gjerne av både hvor flink du er til å sy og hvor vanskelig bunad du skal lage. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Bunad - kurs?Kurs i ulike bunader ja. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Bunad - kurs?Ah ok. Kurs it is altså, jeg kan sy, men jeg er ikke så flink for å si det sånn. Jeg får vel våge meg inn på husfliden og snakke med dem. Av en eller annen grunn synes jeg de er litt skumle der inne.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Bunad - kurs?
Som jeg sa til venninna mi som akkurat har bestilt bunadspakke, jeg ser dem for meg litt som heksene i boka til Roald Dahl.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunad - kurs?Ja de er kjempeskumle! Jeg og min mor var innom en Husflid-lignende butikk, den lokale hvor "alle" her handler bunadrelaterte saker og ting i, og jeg er ganske sikker på at det var en over-bunad-politikonstabel som jobbet der. Jeg hadde noen få spake spørsmål i forhold til fargevalg på vest osv, og hun spikret meg fast med blikket sitt og konstanterte at jeg ikke hadde riktig dialekt til denne bunaden.
|
|
|
#8 |
|
maler
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunad - kurs?Jeg brukte en halv arbeidsdag for et par måneder siden på å forsøke å finne et kurs i søm av Trønder-bunad for en dame som kontaktet jobben min (den forrige). Jeg fant ingenting. Verken Husfliden eller Husflidslaget i området visste noe heller. Skulle du likevel finne noe (om det er den bunaden du tenker på da), så vil jeg gjerne få et tips. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Det er trønderbunad, men for gutter/menn. Men jeg skal sjekke damebunad også når jeg først holder på. Venninna mi skal sy nordlandsbunad og har sydd kystdrakt før, så for henne går det greit uten kurs.
|
|
|
#11 |
|
|
Sender deg en sms med et tips. Får ikke til å prikke deg med Iphonen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Bunad - kurs?Du trenger ikke kurs for å brodere om du kan de elementære broderingsstingene.
|
![]() |
|
|