|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Påskeharetradisjoner??Jeg har ikke hatt planer om å innføre noe slikt, men plutselig kommer Storebror hjem fra barnehagen full av forventning om en påskehare, påskegodter og så videre. Jeg ser vel ikke noe stort poeng med å skuffe ham. Ingen prinsippielle motforestillinger mot harer eller amerikanske tradisjoner eller hva-har-du.
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Påskeharetradisjoner??Her skuffes ungene glatt. Ergo ingen hare. De får lov å male påskeegg. That's it.
![]() |
#3 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Påskeharetradisjoner??
Her kommer det garantert ingen hare (det er vist et større harepest-utbrudd i Nord Norge
![]() |
#5 |
En som trener
|
![]() Sv: Påskeharetradisjoner??Å jo, her kommer påskeharen hvert år. Det har den gjort siden jeg var liten. Man ser den aldri, men den legger fra seg ett egg til hvert barn på et lurt sted. Den kommer natt til første påskedag, så når man våkner søndag morgen er det bare å begynne å lete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Påskeharetradisjoner??Her gjemmer jeg egg i hagen og ungene leter. Om det er skjærtorsdag eller påskeaften har jeg glemt ut. Ungene husker garantert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Den som gir seg...
![]() Sv: Påskeharetradisjoner??Vi har ikke hare, men har laget oss vår egen tradisjon. Ungene leter etter påskeegg på påskeaften. Jeg lager rebuskart og de er ivrige i letingen!
![]() |
#8 |
XXX
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Påskeharetradisjoner??Påskeharen har alltid vært på besøk når vi kommer til turplassen vår i påsken. Han kommer realtivt tidlig i påsken, slik at goderiet kan fordeles ut over hele påsken. Han gjemmer påskeeggene litt, slik at man må lete litt før man kanskje er så heldig å finner ett egg langt inni ei tue |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
På vent....
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Påskeharetradisjoner??Nei, her blåser vi i påskeharen, men så lenge vi bor i Oslo stiller vi på påskeeggjakt på Folkemuseet |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Påskeharetradisjoner??Hvilken dag kommer så denne haren, da?
![]() |
#11 |
Tante Sofie
|
Han kommer påskeaften. Da har han gjemt egg med godterier et eller annet sted i huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn er det her og. En tradisjon jeg har vokst opp med, og vi koser oss alle sammen med både å lage rebusene for hverandre og å lete opp egget til slutt. Så morsomt at dere også har denne tradisjonen!
![]() |
#13 |
Passiv
|
Så gøy!! Pelix er litt for liten i år,men noe vi kan gjøre i årene fremover |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Påskeharetradisjoner??Jeg har ikke gjort det før fordi vesla har vært så liten, men nå er hun 3,5 år og gleder seg til påske (har lært om det i barnehagen, der har påskeharen allerede vært på besøk), så jeg tenkte at i år skulle jeg gjemme det svære egget jeg har kjøpt til henne og si at haren har gjemt det. Gleder meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perspektivutvider
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Påskeharetradisjoner??Påskeharen kommer han, tidlig påskeaften morgen. Men ingen har noensinde sett han. Han legger igjen påskeegg ved døra. Om det er famileselskap i påsken, bursdag, da hender det han er innom å legger igjen små skjokoladeegge alle mulige steder i stua.
![]() |
#16 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Påskeharetradisjoner??Påskeharen har pleid å komme på påskeaften hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
søt
![]() Sv: Påskeharetradisjoner??Her var det mange gode tips! I fjor la påskeharen eggene på verandaen (bra ungene er små og ikke lurte på hvordan han kom seg opp dit), men i år tror jeg at jeg skal gjemme de litt rundt i huset.
![]() |
#19 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Påskeharetradisjoner??Her er det ingen påskehare og ungene vet godt at det er vi som fyller eggene også. :kjedelig:
![]() |
#20 |
Moden mamma
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() Sv: Påskeharetradisjoner??Vi begynte med påskeharen da eldstemann fylte 4 år. Vi brukte påskeharen til å få sluttet med smokken om natta. Påskeharen kom om natta og tok smokken og erstattet den med et påskegg. Det var natt til skjærtorsdag. Det fungerte kjempebra på begge ungene. Ingen av dem spurte noe særlig etter smokken etterpå. De trodde at påskeharen trengte de til ungene sine. Ville ikke bruke julenissen eller andre figurer de har et positivt forhold til når de skulle slutte med smokken. Påskeharen har de aldri sett og får heller aldri se og har derfor ikke så nært forhold til den som f.eks. til julenissen.
![]() |
|
|