|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kildesortering i Oslo - matavfallHer om dagen fikk vi poser og info ang. kildesorteringen i Oslo.
|
|
|
|
#2 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Kildesortering i Oslo - matavfallVi har tre bøtter frå IKEA, som passer fint inn i søppelskuffa. Men den grønne posen er litt i minste laget for bøtta, så vi skal skifte det ut. Anbefaler med andre ord ikkje den varianten. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Kildesortering i Oslo - matavfallVi har uttrekksskuff fra IKEA med plass til tre store bøtter. Restavfall, plast og papir.
|
|
|
#5 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kildesortering i Oslo - matavfallAnbefaler ikke lokk på matavfallet med mindre man må pga barn eller dyr. Det blir mye mindre lukt om fuktighet får fordampe fritt sånn at selve avfallet tørker litt ut. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Kildesortering i Oslo - matavfallVi fikk en boks fra kommunen. Du finner den her, jeg er på padda, så jeg greier ikke å legge inn bilde: http://m.asker.kommune.no/index.php?...2FMatavfall%2F |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kildesortering i Oslo - matavfallVi har akkurat begynt å kildesortere. Vi har en stor beholder fra Ikea til plast og mat, så fester vi matposen foran og plastposen bak. Matposene er for korte, så vi har en slik hvit boks stående opp ned oppi den store som matavfallsposen har under seg. Vi har holdt på noen uker nå, og synes vi begynner å få dreisen.
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kildesortering i Oslo - matavfallVi har et sett fra Clas Ohlson, som jeg kan anbefale: http://www.clasohlson.com/no/Kildeso...kk/Pr311481000 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tja...
Sv: Kildesortering i Oslo - matavfallOk, hørtes lurt ut at det ikke er lokk på matavfallsbeholderen da. Lukt er jo det vi ikke vil ha.
|
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Sv: Kildesortering i Oslo - matavfallVi var i første pulje i Oslo og har gjort dette i 2 år. Vi har de øverste, dytter den grønne posen i. Gjør ikke noe om den ikke når bunnen. Vi har ikke lokk, det lukter ikke så fort. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kildesortering i Oslo - matavfallBor ikke i Oslo, så har kildesortert i minst 10 år. Har ikke lokk på matavfallsbøtten, ikke nødvendig. Den fylles så ofte at den må ut likevel synes jeg.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kildesortering i Oslo - matavfallGina: Får dere ikke beholder fra kommunen? Det får vi, liten brun beholder som står på flatt underlag. Har den under vasken.
|
|
|
#13 |
|
Tja...
Sv: Kildesortering i Oslo - matavfallFår nok ingenting mer nå. Vi fikk to søpleruller, en rød og en grønn. Og info om hva som er hva av søppel og hvordan vi får tak i flere søppelruller.
|
|
|
|
#15 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Kildesortering i Oslo - matavfallVi har dobbelt opp med de Clas Ohlson-bøttene i 80 cm stamme fra IKEA, så vi får plass til både restavfall, plast, pant, glass og metall, matavfall og spesialavfall. Matavfallposene vi får fra kommunen passer akkurat i den minste bøtta, og handleposer passer finfint i de andre. Vi har droppet stativet, siden vi har alt i skuff, men hadde matavfallet hengende på innsiden av skapdøra der vi bodde før. Da var det fin plass til tre beholdere i en 60-stamme.
|
|
![]() |
|
|