|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sommermiddag man orker å spise i varmenTipper det er flere som er som meg, at man mister noe av både matlysten og tiltaksevnen på kjøkkenet når det er så varmt som nå. Jeg søker herved inspirasjon til middager framover.
![]() |
#3 |
frakoblet
|
![]() Sv: Sommermiddag man orker å spise i varmen- Folielaks på grillen, som serveres med agurksalat, kokte poteter og wasabirømme
![]() |
#4 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Sommermiddag man orker å spise i varmenBlomkålstuing og spekemat. Det er snadder på varme dager.
![]() |
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Sommermiddag man orker å spise i varmenPastasalat med kylling er godt. Pastaskruer, kylling, paprika, bland i majones og salt og pepper. Får ikke blitt enklere og ungene her liker det veldig godt.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommermiddag man orker å spise i varmenDampete nygrønnsaker (med litt smør over for de som liker det) og spekemat ved siden av.
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Sommermiddag man orker å spise i varmenForøvrig så elsker jeg grillmat og potetsalat, men det er jo litt kjedelig å ha hver dag da.
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Sommermiddag man orker å spise i varmenOrker ikke lage en drit, så det blir pizzabakeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Sommermiddag man orker å spise i varmen |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Sommermiddag man orker å spise i varmenSushi.
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommermiddag man orker å spise i varmenOst, spekemat og kjeks med masse deilige oppskjærte grønnsaker og frukt - Tomat, løk, selleri, paprika, agurk, druer, eple osv. Serveres gjerne med kald hvitvin.
![]() |
#15 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommermiddag man orker å spise i varmenGazpacho er jo nydelig, spesielt på varme dager. Gjerne med godt brød til for å mette nok. Ellers synes jeg Salad Nicoise er skikkelig sommermat, men da MÅ man ha rosé-vin til. Jeg lager forresten en luksusvariant av Salad Nicoise der jeg har asparges i stede for brekkbønner/aspargesbønner. Men det er kanskje litt tidlig for gode nypoteter enda? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
weird
![]() Sv: Sommermiddag man orker å spise i varmenFavorittsommermaten min er kylling i pita. Vi velger oftest å kutte og steke opp kyllingfilét fremfor å bruke grillet kylling, men på de supervarme dagene da man helst ikke vil stå ved komfyren er en ferdiggrillet kylling greit å bruke. Om mannen får ånden over seg foretrekker han forresten ofte å lage pitabrødene selv.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Sommermiddag man orker å spise i varmenFin tråd, jeg trenger tips! Gresk salat, kyllingsalat med pasta og grillmat, både kjøtt og fisk, er noe av det som står på ukemenyen vår. Forrige uke hadde vi også ristet brød med salat, paprika, agurk og steinbitkarbonade på.
![]() |
![]() |
|
|