|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
saftig
|
Hvor reiser vi etter et par dager i London?Vi har en uke til rådighet, men orker ikke en hel uke i storbyen midt i varmeste tiden.
|
|
|
#4 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvor reiser vi etter et par dager i London?Vi skal også til London i sommer og skal kombinere det med Salisbury. Mannen og jeg var der sammen for veldig lenge siden og det er en fin by, nydelig katedral og vi planlegger å ta turen til Stonhenge og Avebury sammen med jentene. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hvor reiser vi etter et par dager i London?Hvis dere vil ha litt mindre storby enn Brighton, så reiser dere til Bournemouth, nydelig by, flott sandstrand, akvarium, hyggelig park, pier, og gode shoppingmuligheter.
|
|
|
#6 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor reiser vi etter et par dager i London?Sier også Brighton, tog hele tiden og en kjapp time fra London. Kjempefin by! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvor reiser vi etter et par dager i London?
Også har du fantastiske New Forrest i nærheten. I New Forrest har du en fantastisk perle Beaulieu anbefales. (uttales BJULI av en eller annenn grunn). http://beaulieu.co.uk/. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
anglofil
Sv: Hvor reiser vi etter et par dager i London?Men Brighton er ikke en stor by altså og flott om sommeren. Brighton har mye mer "nerven" / bypulsen som London har. Bournemouth blir liksom noe helt annet, ikke like "tacky" som tidligere men overhode ikke sammenlighbar med Brighton mtp på folk, byliv, tilbud av god mat osv osv. Men det kommer jo selvfølgelig an på hva man er ute etter. Jeg leste ut fra HI at det i utgangspunktet var en byferie til London, derfor tenkte jeg Brighton som fint alternativ til London (med alt i en mindre skala selvfølgelig). |
|
|
|
|
|
#10 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Hvor reiser vi etter et par dager i London?Anbefaler også sørkysten med Bournemouth og Pool; parker, lange sandstrender osv.
|
|
|
#11 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvor reiser vi etter et par dager i London?Slenger meg på Brightontoget jeg med, og vurerer ta Guttungen med dit en tur i sommer, når vi er i London.
|
|
|
#12 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hvor reiser vi etter et par dager i London?Bath er fantatstisk, men steindyrt.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Hvor reiser vi etter et par dager i London?Jeg hadde nok ønsket å reise til Oxford. (Har aldri vært i England i det hele tatt, men OM jeg skulle dit, er Oxford en plass jeg veldig gjerne vil til.)
|
|
|
#15 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvor reiser vi etter et par dager i London?Oxford er jo fullstendig nydelig da....
|
|
|
#16 |
|
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor reiser vi etter et par dager i London?Brighton |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor reiser vi etter et par dager i London?Weymouth, Bath eller Oxford.
|
|
|
#19 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor reiser vi etter et par dager i London?Jeg synes det er vanskelig å gi deg råd fordi det avhenger av hva dere har lyst på. Vi har feriert i North Yorkshire, Cotswolds, Cornwall, mye i Midlands, og har nylig oppdaget Isle of Wight. Det er mye du kan finne på. Det som spørs er hvor langt du vil reise, og hvordan du vil reise. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
saftig
|
Sv: Hvor reiser vi etter et par dager i London?Vi vil reise minst mulig, og kanskje ha mulighet for litt badeliv samtidig som vi vil oppleve noe "typisk engelsk". Altså ikke altfor turistifisert.
|
![]() |
|
|