|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Er det mange "båtfolk" her inne?Etter mange år som "fjellfolk" fikk jeg plutselig smaken på sjølivet i helgen. Nå er det helt uaktuelt å gå til anskaffelse av hytte ved sjøen, men så lurer jeg på om jeg skal forsøke å bearbeide mannen til å prøve seg på båtlivet. Nå er vi begge to fullstendig grønne på alt som har med båt og seiling å gjøre, så det er mulig dette bare er et innfall fra min side. Men jeg lurer på om det finnes båtfolk der ute som har vært helt grønne på båt før dere har begynt med det og som faktisk har trivdes med livet på sjøen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Er det mange "båtfolk" her inne?Båtfolk her.
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: Er det mange "båtfolk" her inne?Jeg er mer eller mindre oppvokst i båt og elsker båtlivet intenst, men jeg syns det er altfor mye jobb og styr til at jeg gidder å ha det nå som jeg har små barn, full jobb og enebolig med minst ett årlig vedlikeholdsprosjekt. Skal du ha seilbåt med noe størrelse på så må du regne med at store deler av våren går til båtpuss og vedlikehold. Jeg syns ikke jobben står i forhold til den sommersesongen båtfolk har hatt de siste årene.
![]() |
#5 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange "båtfolk" her inne?Vi har ikke båt selv, men er mye med mannens foreldre på båttur. Det er helt topp! Ser ikke bort fra at det blir båt en gang, når barna er eldre og økonomien romsligere. Båt er ikke billig |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
villende
|
![]() Sv: Er det mange "båtfolk" her inne?Hvor mye tid tar egentlig vedlikeholdet? Jeg har skjønt at det skal skrapes, smøres, pusses og lakkes. Men så lenge man er et par-tre voksne og noen villige barn så er vel mye gjort i løpet av en helg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Er det mange "båtfolk" her inne?Vi har plastikkbåt, 39 fot seilbåt, har hatt den i snart to år, har hatt den oppe til bunnsmøring en gang, det kostet oss 12000, vel anvendte penger. Vi bruker den, vasker den av og til, tar ned seilene om høsten, hengerr de opp igjen om våren. Thats it. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Er det mange "båtfolk" her inne?Jeg er veldig rookie, (fjelljente), men min kjære er erfaren båtmann, har bodd på båt i noen år and the works, så det står definitivt på ønske-seg-om-fem-år-listen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange "båtfolk" her inne?Jeg er oppvokst med båt. Foreldrene mine kjøpte båt uten noe som helst erfaring, det gikk helt fint. De hadde motorbåt da, det er litt mer lavterskel enn seilbåt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Er det mange "båtfolk" her inne?Vi har egen båt og mannen og ungene kan kalles "båtfolk". Selv er jeg veldig lite sjøsterk men jeg blir med hvis vi holder oss til rolig sjø og innomfjords. Har overnattet noen få døgn i båten men liker best dagsturer, evnt 1 overnatting.
![]() |
#13 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Er det mange "båtfolk" her inne?Jeg og mannen vokste ikke opp med båtliv selv, men er ivrige båtfolket nå.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det mange "båtfolk" her inne?Jeg er veldig glad i båtlivet og er ganske så sjøvant. Jeg tok båtførerprøven som 16-åring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det mange "båtfolk" her inne?Ang vedlikehold så kommer det veldig an på båt. Trebåt er mye jobb. Båter med mye teknisk og store motorer krever ganske dyr service og seilbåter krever også en del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Er det mange "båtfolk" her inne?Ja, jeg kan mye om båt.
![]() |
![]() |
#17 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Er det mange "båtfolk" her inne?Vi er så kjempeheldige at vi har båtplass og en liten båt liggende i kort avstand fra huset. Vi har allerede hatt noen fine dager og ettermiddager på sjøen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Er det mange "båtfolk" her inne?Vi har båt, Far var vel landkrabbe og regne, mens jeg er vokst opp i farfars båt. Jeg har alltid bodd nære vannet og koser meg ved sjøen.
![]() |
|
|