Vi har fått ny nabo
Nabohuset ble nylig solgt, det har stått lenge til salgs (nyoppført bolig) og vi har lenge vært spent på hva slags folk vi vil få som nærmeste nabo. I helga har de så smått begynt å flytte inn, og vi ruslet over en tur for å hilse.
Joda, folka virket hyggelige, absolutt. Riktignok ble jeg ørlite skuffet, for jungeltelegrafen hadde hintet om at kjøperne var på vår alder og hadde små barn. Disse nærmet seg snarere alderen til foreldrene våre.
Vi ble stående utenfor huset deres og prate en stund, og plutselig dukker det opp en katt i vinduet. Så koselig - de har katt slik som oss, tenkte jeg. Jeg kommenterte den lille pusen, og det var da vår nye nabo kunne fortelle at de hadde nok flere enn den ene. De hadde faktisk åtte stykker. Dama driver nemlig oppdrett, og i samme åndedrag kunne hun fortelle at de planla en gedigen kattegård bak og på siden av huset. Hurra! 
Jaja. Jeg trøster meg med at det ikke er bikkjeoppdrett hun driver med. Dessuten venter den ene katten kull i midten av april, og storesøster kunne visst få komme å se på kattunger etterhvert, noe som sikkert blir stor stas. Og kattene var jo flotte da - av rasen Maine Coon. Så ikke så galt at det ikke er godt for noe. 
|