|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nennes karamellkake - supportJeg holder på å bake Nennes karamellkake. Nå har den stått i ovnen i 30 minutter slik det står i oppskriften, men den er fullstendig skjelvende. Skal den være sånn?
|
|
|
#3 |
|
Re: Nennes karamellkake - supportJeg stekte den lenger, det var jo rett og slett bare kakerøre med lokk på. Så får vi se da, har ikke smakt på den. Tror jeg stekte den 50 minutter.
|
|
|
#4 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Nennes karamellkake - supportDu må kjøpe deg en kakenål eller bruke en reinvasket, tynn strikkepinne eller noe når du baker. Jeg stikker alltid i alle kaker (med mindre jeg har bakt dem hundre ganger med samme resultat) for å sjekke at de er ferdige.
|
|
|
#5 |
|
Re: Nennes karamellkake - supportJa, jeg har jo kakenål og er en dreven og flink kakebaker. Likevel finnes det jo kaker som skal være litt rå, som setter seg etter hvert. Jeg tenkte at det kunne være tilfelle med denne, men intens googling sa ikke noe om det, då jeg stekte til den var ferdig. Satser på den blir bra.
|
![]() |
|
|