Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det virkelig vanlig å glemme at man har barn i bilen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-12, 17:13   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...

Sist redigert av Sonja Sockersöt : 20-02-18 kl 21:08.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 17:26   #2
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det virkelig vanlig å glemme at man har barn i bilen?

"skulle ikkje du vært i barnehagen?"

Neida. Sjeldent jeg glemmer at jeg har unger i bilen. :slåss:

Gammel 02-06-12, 17:30   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn lar seg ikke glemme så lett.

Gammel 02-06-12, 17:32   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg er godt over gjennomsnittet distre, men jeg har aldri klart å glemme igjen barn i bilen. Dvs. jeg kunne nok gått fra et sovende barn i en bil rett utenfor nærbutikken, men ikke på en varm sommerdag, og iallfall ikke så lenge at det på noen som helst måte kunne vært fare på ferde.
Jeg har glemt igjen et barn i vogna inne på en butikk, da...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 17:35   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke få ganger jeg har måttet snu på vei til jobb fordi jeg er blitt overrasket av en barnestemme fra baksetet som vil vite hvorfor vi kjørte forbi barnehagen. Men jeg har aldri gått fra ungene i bilen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 17:44   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg glemte minsten i bilen når han var 10 måneder. Han satt bakovervendt i et stort sete slik at han ikke var synlig når jeg så i speilet. Jeg hadde den perioden relativt lite søvn på øyet, så det var ikke alltid jeg var like med... Jeg dro ihvertfall på butikken, meg gutten i setet sitt. Han sa ikke et pip på hele turen(10 minutt). Jeg parkerte, svinset inn og begynte handlingen. Midt i handleturen (ca 10 minutt kanskje) fikk jeg for meg at jeg hadde glemt noe, og kom da på at jeg jo hadde da hatt med meg et barn på turen! I panikk løp jeg fra vogna, og så for meg gutten hylende i bilen, og en masse mennesker utenfor bilen. Men han satt så fornøyd i baksetet når jeg kom til bilen. Og ingen mennesker utenfor.( Heldigvis!)
Dette var ikke midt på sommeren, det var overskyet og ikke varmt, så det gikk fint. Men etter dette mener jeg ingenting om folk som glemmer barn i bilen, for jeg vet at det fint går an. Og bare så det er sagt, jeg er vanligvis ikke en svimete person sånn sett, har stort sett orden i ting.
Det var en fryktelig følelse å ha glemt barnet sitt.

Gammel 03-06-12, 10:09   #7
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er ikke få ganger jeg har måttet snu på vei til jobb fordi jeg er blitt overrasket av en barnestemme fra baksetet som vil vite hvorfor vi kjørte forbi barnehagen. Men jeg har aldri gått fra ungene i bilen.

Det har skjedd meg og en del ganger, men jeg er heldigvis heller ikke distre nok til å gå fra dem.

Gammel 02-06-12, 17:37   #8
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det kunne aldri skjedd meg, gitt at jeg var ved mine fulle fem. Eller ikke ved mine fulle fem, kanskje, men noe ala det.

Gammel 02-06-12, 17:38   #9
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne glemt barn i bilen. Er veldig svimete og gjør veldig mye på autopilot, og et lite avvik er alt som skal til.

Jeg går ikke fra barn i bilen med vilje, og jeg har heller aldri glemt han der (ikke så aktuelt nå som han er snart 9 år heller), men jeg tror fint det kunne skjedd. Syntes det blir for dumt å si "aldri" i alle fall.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 17:43   #10
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Tja. Jeg har vært mamma i syv år og aldri glemt et barn i bilen. Jeg kan dog skjønne at det kan skje. Om man har samme rutine hver dag, og man plutselig avviker fra denne og kjører på autopilot til jobb med et sovende barn i baksetet. Det er jo ofte sånn det skjer.

Forøvrig var det en tråd her for litt siden der folk med stor humor fortalte om alle de merkelige plassene de hadde glemt barnet sitt.

Gammel 02-06-12, 17:39   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjørt rundt med barn i snart 26 år, og har ikke vært i nærheten av å glemme dem i bilen. Syns det er vanskelig å skjønne at det går an.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 17:40   #12
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke se for meg at verken mannen er jeg kunne ha glemt barna, men så er jeg ikke den typen svimete. Jeg glemmer ikke lommebøker, nøkler eller mobil heller.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 17:42   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har glemt bikkja i bilen.

Til mitt forsvar så hadde vi ikke hatt ham så veldig lenge da. Men flaut likevel.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 17:44   #14
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemte et øyeblikk at jeg hadde ungen sovende i 2. etg. en gang. Det varte ikke lenger enn "Skal vi gå ut en tur? Nei, vent...", men likevel...

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 17:54   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har glemt barnevogna på postkontoret. Ikke så lenge, men dog. Jeg tør ikke garantere at jeg ikke hadde glemt barn i bilen heller, men det har altså ikke skjedd. Jeg har en slags radar som regner med at jeg har barn i bilen selv om jeg ikke har det, så det føles litt rart uten.

Men jeg har mer tro på opplysning om hvor farlig det er med varme og bil og hvor fort dette blir farlig. Jeg har latt barna vente i bilen et par ganger jeg angrer på nå som jeg vet hvor varmt det blir etter kun kort tid. Kortvarig ja, ikke ekstremvarme og alt gikk bra som forventet, men likevel.

Gammel 02-06-12, 18:01   #16
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Oisann.. jeg tror tidklemma og stress har en god del av skylden. Veldig trist.. Stakkars, husker han i spania som satt på kontoret sitt og plutselig husket han hadde glemt å levere datteren i barnehagen og løp ned i bilen og så var hun død.. var et par år siden tror jeg.

jeg har i ammetåka engang glemt hvor jeg la barnet. Hadde litt panikk da jeg våknet på sofaen og ikke fant han og innbilte meg at han lå ute i vognen, men vognen stod inne der var han ikke, heller ikke i sengen... plutselig fant jeg han... sovende i vippestolen, der jeg la han..

Nå har jeg ikke bil da, og jeg glemmer alltid noe, men jeg tror ikke jeg hadde glemt ungen sånn.. for som oftest når jeg er ute så skal jeg som oftest noe MED barnet.. og da merker jeg jo fort om de ikke er der.. Men det har hendt at jeg har ropt på dem og tror de er på rommet også plutselig husker jeg at de er på skolen/i bhg.. En i klassen min glemte lommeboken på taket av bilen... og kjørte rundt slik i 3 dager.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 17:58   #17
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 22
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjører ikke bil selv, så for meg er det ikke mulig.

Men jeg tror nok at det kunne ha skjedd dersom jeg var i den rette modusen.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 18:05   #18
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se på denne artikkelen (med video): http://www.wcpo.com/dpp/news/local_news/UPDATE%3A-Reaction-To-9News'-Brenda-Slaby-Interview

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 18:16   #19
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg opplever mange ganger at jeg tror jeg har glemt vesla, men det er de gangene hun er hos faren. Jeg ville nok trolig aldri ha glemt henne i bilen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 18:19   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har glemt et barn i bilen, en gang. Utenfor huset. Hadde rukket å fylle kaffe og sette meg og begynne på den også, før jeg husket ham. Det var fælt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.